۴۱۹۰۲۸
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

آیا کیفیت پراید بهتر شده است؟

در حالی دبیر انجمن خودروسازان در تازه‌ترین اظهارنظر خود، مدعی شده که با پروژه‌های اجرا شده در سال‌های اخیر، کیفیت دو خودروی پراید و وانت نیسان افزایش یافته، که کیفیت این خودروها همچنان در پایین‌ترین حد، یعنی تک‌ستاره است.

خبرآنلاین: در حالی دبیر انجمن خودروسازان در تازه‌ترین اظهارنظر خود، مدعی شده که با پروژه‌های اجرا شده در سال‌های اخیر، کیفیت دو خودروی پراید و وانت نیسان افزایش یافته، که کیفیت این خودروها همچنان در پایین‌ترین حد، یعنی تک‌ستاره است.

استدلالی که احمد نعمت‌بخش در خصوص کیفیت پراید آورده، این بوده که از حدود ۱۸ میلیون دستگاه خودروی سواری در حال تردد در کشور، حدود یک سوم آنها پراید است، بنابراین طبیعی است که میزان تصادفات این خودرو بیشتر از برخی دیگر از خودروهای با تیراژ تولید پایین باشد. همچنین وقتی یک سوم سواری‌های در حال تردد در کشور را پراید تشکیل می‌دهد، طبیعی است که تعداد خودروهای پراید مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی و به دنبال آن تعداد عیوب این خودرو بیش از سایر خودروها باشد.

این در شرایطی است که براساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در شهریور امسال تعداد ۵۶ هزار و ۹۴۳ دستگاه خودرو سبک تولید شد که ۹۳ درصد از حجم تولید به خودروهای سواری و ۷ درصد دیگر به خودروهای وانت اختصاص داشت. خودروهای سبک تولیدی کشور در این ماه شامل ۳۵ مدل خودرو در گروه سواری و ۶ مدل در گروه وانت بود.

جدول سطوح کیفی خودروهای سبک در شهریور ۹۵ نشان می‌دهد که کیفیت خودروهای سایپا ۱۳۲X، سایپا ۱۳۱X، سایپا ۱۱۱X در پایین‌ترین حد و تک‌ستاره است. در این گزارش، کیفیت وانت‌نیسان دوگانه‌سوز نیز در پایین‌ترین حد و تک‌ستاره اعلام شده است.

این در حالی است که مقایسه تغییرات کیفی این خودرو نسبت به مرداد ۹۵ نیز نشان می‌دهد که کیفیت این خودروها هیچ تغییر نکرده است.

از سوی دیگر، تحلیل ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل در شهریور سال ۹۴ نیز نشان می‌دهد که در گروه قیمتی خودروهای کمتر از ۲۵ میلیون تومان، خودروهای سایپا ۱۳۱X شرکت سایپا، سایپا ۱۳۱X شرکت پارس‌خودرو و سایپا ۱۳۲X به ترتیب ۷۴.۶، ۷۵.۶، ۷۸.۱ و ۸۱.۸ نمره منفی را به خود اختصاص دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پراید ماشین که نیست ادم کش است قیمت واقعی ان هم دو هزار دلار است راست یگید صادر کنید قیمت بیشتر از دو هزار دلار

    • امیر

      امیدواریم کیفیت این خودرو محبوب تا 30 ساله آینده بهتر بشه
      جای این خودرو تو قلب و مغز و اعصاب ایرانی هاست

    • مهسا

      جمع کنید این ماشین قرون وسطی رو

    • رضا

      جمع کنید بابا این لگنو قیمتش 2میلیونم نمی ارزه خدایش اون پیکان ک صدتا اینو سر بود جمعش کردین این لگنو نگه داشتن

    • بدون نام

      تمام کشته های تو تصادف اکثرا پرایدن چون هیچ ایمنی نداره این ماشین مسولانم فکر خودشونن ن مردم چون خودشون ک سوار پراید نمیشن ک با اون حقوق های نجومی شون

    • بدون نام

      جناب آقای نعمت بخش ... خودتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج