۴۱۹۰۵۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا خواب در کاهش وزن مهم است؟

خواب و کاهش وزن مکمل یکدیگرند. بنابراین اگر می خواهید لاغر شوید، باید استراحت مناسب داشته باشید. به کرار مشاهده شده افرادی که رژیم های لاغری گرفته اند و ورزش کرده اند اما خواب مناسب نداشته اند، از نتیجه کاهش وزن خود رضایت نداشته اند. چرا؟!

وب سایت زوم تک - مهگل آزاد: خواب و کاهش وزن مکمل یکدیگرند. بنابراین اگر می خواهید لاغر شوید، باید استراحت مناسب داشته باشید. به کرار مشاهده شده افرادی که رژیم های لاغری گرفته اند و ورزش کرده اند اما خواب مناسب نداشته اند، از نتیجه کاهش وزن خود رضایت نداشته اند. چرا؟! ما در این مقاله به پرسش شما پاسخ می دهیم.
چرا خواب در کاهش وزن مهم است؟

کمبود خواب یا فقدان نیم ساعته یا یک ساعته آن به طور منظم روی اندازه دور کمر شما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، اگر می خواهید به تناسب اندام دست یابید باید در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشید.

حال، ما به بررسی دو راهی می پردازیم که اثر نارسایی خواب به جای کاهش وزن به افزایش وزن منجر می گردد. این راه ها بیولوژیکی یا فیزیولوژیکی و روانی هستند.

اجازه بدهید اول از همه ما به جنبه های بیولوژیکی یا فیزیولوژیکی نگاهی بیاندازیم.

هنگامی که شما شش تا هشت ساعت در شبانه روز می خوابید، سطح اسیدهای چرب در خونتان افزایش یافته و کاهش می یابد. این چرخه هر شب بدنتان را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر خواب کافی نداشته باشید، سطح اسیدهای چرب خونتان افزایش می یابد اما کاهش نمی یابد و این سوخت و ساز بدنتان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بدین ترتیب ممکن است که شما رژیم غذایی کنترل شده تان را رعایت کنید و یا استراتژی کاهش وزنتان را دنبال کنید اما خواب ناکافی عواقب ناخوشایندی بر میزان کالری های استفاده شده تان خواهد داشت.

همچنین چرخه افزایش سطح اسیدهای چرب خون و کاهش نیافتن آن ها بر مقاومت انسولین در بدن تاثیرگذار است. در نتیجه برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند و قصد کنترل قند خونشان را دارند، مضر می باشد.

اثرات روانی ناشی از کمبود خواب برای همگان نسبتا قابل درک است. زمانی که شما به محرومیت از خواب شبانه مبتلا می شوید، در طول روز احساس خواب آلودگی خواهید داشت. و این امر شما را به مصرف قهوه های پرکالری سوق می دهد. نتیجتا افراد مبتلا به بی خوابی روند کاریشان کند می گردد.

همچنین کمبود خواب شما را از پخت و پز دور نگه داشته و به مصرف غذاهای آماده پرچرب و پرکالری تشویق می کند.

بسیاری از افراد مبتلا به بیداری، کنترل وعده های غذاییشان را از دست داده و ولعشان برای خوردن وعده پسین بیشتر می شود. و طبیعتا این امر باعث چاقی می گردد.

بسیاری از افراد مبتلا به محرومیت در خواب تصور می کنند می توانند کمبود خوابشان را در تعطیلات آخر هفته جبران کنند. اما در ادامه باید بگویم کمبود خواب در طول هفته با یک ساعت خواب اضافی در تعطیلات آخر هفته جبران نمی شود.

بنابراین، کمبود خواب نه تنها بر افزایش وزن تاثیر ندارد بلکه بسیاری اثرات نامطلوب دیگر روی بدنتان خواهد گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا بی پولی و بیکاری فکر ما را خراب کرد چگونه میتوان خوابید اکثر مردم با قرص خواب میخوابند شماها چطور؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج