۴۱۹۱۶۷
۶ نظر
۷۶۴۳
۶ نظر
۷۶۴۳
پ

بیلی میلیگان؛ مردی با ۲۴ شخصیت!

او اولین انسان با اختلال چند شخصیتی بود که به خاطر این بیماری از تمام جرایمی که مرتکب شده بود، تبرئه شد. طبق نظر پزشکان، «بیلی میلیگان»، ۲۴ شخصیت مختلف داشت که در هر کدام از آنها می توانست با لهجه های مختلف صحبت کند و کارهای مختلفی انجام دهد.

مجله همشهری سرنخ - ندا بهجتیان: او اولین انسان با اختلال چند شخصیتی بود که به خاطر این بیماری از تمام جرایمی که مرتکب شده بود، تبرئه شد. طبق نظر پزشکان، «بیلی میلیگان»، ۲۴ شخصیت مختلف داشت که در هر کدام از آنها می توانست با لهجه های مختلف صحبت کند و کارهای مختلفی انجام دهد.

مردی که ۲۴ اسم داشت

«ویلیام استنلی میلیگن» که به «بیلی میلیگان» مشهور است، یک مرد آمریکایی بود که به خاطر ارتکاب جرایم بسیار زیاد و مختلف، دستگیر و زندانی شد. جلسات محاکمه این مرد که در سال های دهه ۱۹۷۰ برگزار می شد، از جنجال برانگیزترین جلسات محاکمه در آمریکا بود که بیشتر مردم آن را دنبال می کردند. این مرد تبهکار به دلیل ارتکاب جرایم مختلف مجرم شناخته شده بود که مهم ترین آنها سرقت مسلحانه و آدم ربایی بود.
بیلی میلیگان؛ مردی با 24 شخصیت!

حضور مردم در جلسات محاکمه این مرد آنقدر زیاد بود که این جلسات در فضای باز دانشگاه اوهایو برگزار می شد اما نکته ای که این متهم را به یک فرد بسیار مشهور تبدیل کرد، چند شخصیتی بودن او بود.

او اولین فرد با بیماری روانی «چند شخصیتی» بود و وکلایش با استناد به این بیماری، خواستار تبرئه او شدند چون آنها معتقد بودند که ارتکاب این جرایم به خاطر بیماری روانی او بوده و یک بیمار روانی نباید به زندان فرستاده شود. وکلای بیلی توانستند با ادعای این که دو شخصیت منفی دیگر او بدون اطلاع بیلی مرتکب چنین جنایتی شده اند، برایش حکم برائت بگیرند. بیلی اولین نفری بود که با وجود جرائم متعددی که انجام داده بود در نهایت توانست تبرئه بگیرد و به جای زندان، به اقامت 10 ساله در یک مرکز روانی محکوم شود.

کودکی بیلی

بیلی در سال 1955 در میامی به دنیا آمد. وقتی سه ساله بود پدرش به خاطر اعتیاد به الکل و افسردگی حاد، اقدام به خودکشی کرد که البته ناموفق بود. پدر مدت ها در بیمارستان روانی بستری بود. چند ماه بعد که همه گمان می کردند او بهبود یافته است، از بیمارستان مرخص شد اما یک روز بعد ازغ ترخیص شدن، بار دیگر با گاز مونواکسید کربن خودکشی کرد و این بار قبل از این که کسی متوجه شود، جان باخت.

پس از این حادثه، مادر بیلی به همراه سه فرزند خود به زادگاهش اوهایو بازگشت و در آنجا با مردی به نام چالمر ازدواج کرد. اولین نشانه های چند شخصیتی بودن زمانی در بیلی ظاهر شد که او فقط پنج سال داشت، در آن زمان او گاهی «کریستین» و گاهی «شاون» بود و آنقدر در شخصیت های خود فرو می رفت که بیلی بودن خود را فراموش می کرد اما در آن سن و سال همه فکر می کردند که این بازی های بیلی است و آن را جدی نمی گرفتند.

بیلی مجرم می شود

در سال 1975 بیلی به جرم آزار و اذیت و همچنین سرقت مسلحانه به زندان افتاد اما دو سال بعد با عفو مشروط آزاد شد. بعد از آزادی مدت زیادی طول نکشید که دوباره به جرم آزار و اذیت سه زن بار دیگر به زندان افتاد.

ماموران هنگامی که به محل اقامت بیلی رفتند، در آنجا اسلحه ای را پیدا کردند و مشخص شد که او چند مورد آدم ربایی هم داشته است. او به زندان فرستاده شد اما قبل از برگزاری جلسه محاکمه، روانپزشکی به نام
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

    • zizi

      خیلی خیلی جالب بود

    • خاطره

      جاااالـــــــــــب بود

    • بدون نام

      یعنی یک انسان هم زبان های مختلف رو یاد داشته هم علم پزشکی میدونسته هم نقاش بوده و هم نوازنده؟؟....این موارد رو بلد بوده واقعا یا فقط تظاهر میکرده؟؟

    • علی

      سلام. مطمئنید اسم فیلمه اتاق شلوغ بوده؟؟؟ همچین فیلمی پیدا نمیشه...!!!

    • سارا

      واقعا جالب بود این شخصیت های مختلف ازوجودهم آگاه بودن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج