۴۱۹۲۹
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

زیباروی آلمانی، CLS AMG

نسل جدید CLS با وجود منتقدان بسیار، در زیبایی دست‌کمی از مدل قبلی ندارد و در حال حاضر یکی از محصولات پرطرفدار مرسدس بنز است.از این رو CLS برای خانواده‌های چند‌نفره که به دنبال خودرویی جادار برای سفر هستند، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

زیباروی آلمانی، CLS AMG

مجله تخت گاز : بعضی از خودروها به دلیل طراحی ظاهری خاص، مشخصات فنی جذاب و افتخاراتی که در زمان حیاتشان کسب می‌کنند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و حتی پس از توقف تولید در خاطره‌ها باقی می‌مانند. مرسدس بنز در ساخت خودروهای به یاد ماندنی تبحر خاصی دارد و در کارنامه‌اش، خودروهایی از این دست، زیاد به چشم می‌خورند. مرسدس CLS کلاس یکی از همین افتخارات است.که از نظر سبک طراحی جاودانه شد. در سال ۲۰۰۴ مرسدس بنز برای اولین‌بار CLS را با نام اتاق W219 معرفی کرد. و با معرفی این خودرو کلاسی تحت عنوان کوپه ۴در پدید آمد. تا مدتی پس از معرفی اولین نسل CLS، این خودرو، سوگلی محصولات مرسدس بنز محسوب می‌شد. تا این‌که در سال ۲۰۱۰ تولید آن متوقف شد و این الهه زیبایی جای خود را به نسل جدیدش، یعنی اتاق W218 داد.

نسل جدید CLS با وجود منتقدان بسیار، در زیبایی دست‌کمی از مدل قبلی ندارد و در حال حاضر یکی از محصولات پرطرفدار مرسدس بنز است. اگرچه در این زیبای اشتوتگارتی ارتفاع کوتاه سقف و حالت فست‌بک بدنه با این‌که کمک شایانی به نمای ظاهری کرده‌، اما به فضای بار و فضای سرنشینان ردیف عقب لطمه زده است. از این رو CLS برای خانواده‌های چند‌نفره که به دنبال خودرویی جادار برای سفر هستند، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

از این رو مرسدس بنز برای گسترش طیف مشتریان خود، پرده از مدلی کانسپت به نام BRAKE SHOOTING CLS برداشت و دیری نپایید که رویای CLS شوتینگ بریک به واقعیت پیوست و این خودرو در سال ۲۰۱۲ به مرحله تولید رسید. به زبان ساده‌تر کلاس شوتینگ بریک را می توان استیشن فست‌بک تعریف کرد. کلاسی بسیار خاص که در عصر جدید خودروسازی با CLS شوتینگ بریک و کمی اغماض، فراری FF احیا شده‌است. پس از معرفیCLSشوتینگ بریک، AMG، تیونر اصلی و در حقیقت بخشی از کمپانی مرسدس بنز، دست به کار شد و تغییراتی برای اسپرت‌تر شدن این خودرو و ارتقا آن اعمال‌کرد. در این نوشتار قصد داریم اين CLSرا که یکی از جدیدترین محصولات AMG است، معرفی کنیم.

زیباروی آلمانی، CLS AMG
پايان دوران کسل کننده​ها

به جز استثناهایی، معمولا خودروهای استیشن خانوادگی از طراحی تکراری و کسل کننده رنج می‌برند و جوان پسند نیستند. ولی طراحی خودروهای شوتینگ بریک حال و هوای دیگری دارد و از گذشته تا کنون بیشتر شوتینگ بریک‌ها در جرگه خودروهای اسپرت قرار گرفته‌اند.

CLS 63 SHOOTING BRAKE هم از این قاعده مستثنی نیست. با نگاهی کلی به طراحی این خودرو که توسط AMG تغییراتی در آن ایجاد شده است، همان حالت تهاجمی و هیجان انگیز CLS سدان دیده می‌شود. در قسمت جلو چراغ‌های خوش فرم LED با گرافیکی خیره کننده و جلو پنجره‌ای بزرگ که خطوط روی کاپوت از آن سرچشمه می گیرد، خودنمایی می‌کنند. دریچه‌های بزرگ هوای تعبیه شده روی سپر، خبر از یک استیشن قدرتمند می‌دهند. همچنین مه شکن‌های LED روشنایی در روز هماهنگی کاملی با طراحی داخلی چراغ‌های اصلی دارند و نمای اسپرت این بخش را تکمیل می‌کنند.

گلگیرهای ورم کرده و خطوط حجیم روی بدنه نیز، نمایی کاملا عضلانی برایCLS رقم زده‌اند و برآمدگی گلگیر عقب تا روی درب عقب هم ادامه یافته‌است. پنجره‌های جانبی مانند CLS سدان ارتفاع کوتاهی دارند و پنجره مثلثی اضافه شده در عقب هم از این طرح پیروی کرده و شیب تندی دارد. جلوه چراغ‌های بزرگ و کشیده عقب روی نمای جانبی کاملا نمایان است و به همراه قوس زیبای عقب خودرو که در هماهنگی کامل با طراحی شیبدار سایر قسمت‌هاست، نمای زیبایی برای این بخش رقم زده‌است. همچنین رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی ساخت AMG در طرح‌های مختلف قابل سفارش هستند و ابهت خاصی به نمای جانبی می بخشند.

چراغ‌های بزرگ LED عقب، به همراه نوار کرومی طویل بالای جای پلاک و چراغ خطر LED بالای شیشه عقب، نمای لوکسی برای قسمت عقب به ارمغان آورده‌اند. دیفیوز بزرگ کربنی روی سپر عقب، چاشنی اسپرت طراحی عقب خودروست و سراگزوزهای دوبل زیبا با طراحی عجیبشان را در خود جای داده است. در کل می توان طراحی فریبنده CLS 63 AMG SHOOTING BRAKE را ترکیبی از طراحی اسپرت و لوکس دانست که به واسطه کیت بدنه AMG، حس اسپرت در آن نمود بیشتری پیدا کرده است.

زیباروی آلمانی، CLS AMG

چوب درخت گيلاس

با معرفی اتاق W۲۱۸، مرسدس بنز، کلاس CLS را از نظر کیفیت قطعات داخلی و سطح تجهیزات، به S کلاس نزدیکتر کرد. با ورود به کابین، فضایی لوکس و در عین حال اسپرت به چشم می‌خورد. طراحی داخلی مدل شوتینگ بریک تفاوت چندانی با مدل سدان ندارد و فضای داخلی آن چندان ساده نیست. کیفیت بسیار بالای قطعات کاملا قابل لمس است. صندلی‌ها، کنسول جلو و رودری‌ها با چرم طبیعی پوشانده شده اند و قطعات چوبی و آلومینیومی با ظرافت تمام در جای جای کابین به کار رفته‌اند. فرمان خوشدست AMG، با چرم و آلومینیوم پوشانده شده است و دکمه های تنظیم تلفن و سیستم صوتی روی آن تعبیه شده‌اند. حفره میان ستون پایینی فرمان، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و کیلومترشمار متشکل از ۳دایره بزرگ، حس اسپرت را تقویت می‌کنند. در سبک جدید طراحی داخلی مرسدس بنز، صفحه نمایشگر به بالای کنسول جلو انتقال یافته است.

از این رو طراحان داخلی در قسمت میانی کنسول جلو فضای کافی برای چینش دکمه ها و ابزارک‌ها در اختیار داشته‌اند و دکمه‌ها را در بهترین مکان ممکن قرار داده‌اند تا کار کردن با آنها آسان باشد. ساعت آنالوگ گران‌قیمت IWC که در مدل‌های لوکس S و CL کلاس استفاده می‌شود، در CLS هم به چشم می‌خورد. دسته دنده کوتاه که در اکثر محصولات جدید مرسدس بنز به کار می رود، به همراه اهرم تعویض حالت‌های رانندگی و دکمه‌های AMG و تنظیم سیستم تعلیق، نمایی هیجان‌انگیز برای کنسول وسط رقم زده‌است. تریم‌های داخلی از جنس چوب یا فیبر کربن قابل سفارش هستند و در صورت سفارش، فضای داخلی با چرم مخصوص و تریم‌های داخلی دیزاینو، در رنگ‌ها و طرح‌های منحصر به فرد پوشانده می شود. همچنین از زیر قطعات چوبی روی کنسول جلو و رودری‌ها، نورپردازی رویایی در سه رنگ مختلف صورت می‌پذیرد. تنظیمات صندلی‌های جلو برقی بوده و مجهز به گرمکن، سردکن، ماساژور چند حالته و سیستم حافظه یکپارچه با فرمان و آیینه هستند. این صندلی‌ها طراحی چند تکه داشته و با چرم ناپا پوشانده شده‌اند و روی آنها لوگوی AMG حک شده‌است.

ردیف عقب به لطف فرم شوتینگ بریک خودرو و سقف بلند، از فضای راحتی برخوردار ‌است و افراد قدبلند در ردیف عقب مدل شوتینگ بریک، احساس راحتی بیشتری نسبت به مدل سدان خواهند‌داشت. همچنین دریچه‌های تهویه هوای مجزا نیز برای این قسمت تعبیه شده است. مهمترین برتری مدل شوتینگ بریک به مدل سدان، فضای بار وسیع است که در مسافرت‌ها فضای مناسب بار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

زیباروی آلمانی، CLS AMG

چرا دوست داشتنی است؟

دسته دنده کوتاه که در اکثر محصولات جدید مرسدس بنز به کار می رود، به همراه اهرم تعویض حالت‌های رانندگی و دکمه‌های AMG و تنظیم سیستم تعلیق، نمایی هیجان‌انگیز برای کنسول وسط رقم زده‌است
یکی از موارد جذاب در میان طیف وسیع آپشن ها، کف چوبی صندوق عقب با طراحی دیزاینوست که تنها برای مدل شوتینگ بریک ارائه می‌شود. این پوشش از جنس چوب روزنه‌دار گیلاس آمریکایی ساخته شده و خاصیت ضد آب دارد. ریل‌های آلومینیومی تعبیه شده در میان ورق‌های آن به حفاظت پوشش چوبی و خاصیت ضد لغزش آن کمک می‌کنند. صندلی‌های ردیف عقب نیز قابلیت جمع شدن دارند تا در صورت نیاز، فضای بار بیشتری در اختیار باشد.
از سایر تجهیزات رفاهی بکار رفته در CLS۶۳ AMG SHOOTING BRAKE می توان به سیستم صوتی بنگ اند لافسون با توان خروجی ۱۲۰۰ وات به همراه ۱۴بلندگو اشاره کرد که به صورت سفارشی در نسخه AMG ارائه می‌شود. همچنین رکاب‌های آلومینیومی مجهز به سیستم روشنایی بوده و نور آن‌ها در کنار نورپردازی داخلی، نمای جالبی به نمایش می‌گذارد.

سیستم های رادارDESTRONIC)، (ASISET ATTENTION که با چک کردن ۷۰ آیتم مختلف در بدن راننده هوشیاری او را ارزیابی می کند و در مواقع لزوم با لرزش فرمان به او هشدار می‌دهد)، دید در شب (night vision)، کنترل فعال بدنه(ABC)،کنترل کشش(ESP) و قفل دیفرانسیل محور عقب هم گوشه‌ای از تجهیزات ایمنی ارایه شده در CLS۶۳ SHOOTING BRAKEهستند.

زیباروی آلمانی، CLS AMG

سواري با گاو زخمي

کنترل کشش و نوع رانندگی هم توسط دو دکمه دیگر کنترل می‌شوند. اما دکمه چهارمی هم به نام دکمه AMG وجود دارد. با فشار دادن دکمه AMG، تمام تنظیمات دکمه‌های دیگر از بین می‌روند و این مرسدس خلق و خویی وحشی و اسپرت پیدا کرده و اکثر مدعیان را از گود خارج می‌کند. صدای خارج شده از منبع اگزوز AMG نیز بسیار هیجان‌انگیز بوده و مانند صدای یک گاو زخمی موقع گاوبازی است.

چرا دوست داشتنی است؟

یکی از موارد جذاب در میان طیف وسیع آپشن ها، کف چوبی صندوق عقب با طراحی دیزاینوست که تنها برای مدل شوتینگ بریک ارائه می‌شود

به لطف قابلیت‌های بالای اسپرت، هنگام مسافرت‌های خانوادگی هم می‌توان بینی خودروهای اسپرت مدعی را در مسیر به خاک مالید. CLS۶۳ AMG SHOOTING BRAKE توسط سیستم ترمز کامپوزیتی AMG مهار می‌شود. این سیتم ترمز مجهز به دیسک‌های ۳۶۰میلیمتری پانچ شده است که می تواند شتاب منفی ایده‌آلی در هنگام رانندگی ایجاد کند.CLS۶۳ AMG SHOOTING BRAKE در مدلی به نام EDITION ۱ هم عرضه می‌شود. که با ارتقا موتور، قدرتش به ۵۵۷ اسب بخار و گشتاورش به ۸۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است. همچنین برای این مدل تودوزی ماگنو دیزاینو و امکانات رفاهی ویژه قابل سفارش است.

برنامه فروش این خودرو از اول اکتبر ۲۰۱۲ با قیمت ۸۳ هزار یورو برای مدل پایه آغاز شده است و در مقابل خودش رقبای قدری همچون BMW D۵۵۰ X-DRIVE TOURING , AUDI S۶ AVANT و پورشه پانامرا توربو را می‌بیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج