جاباما
۴۱۹۳۱۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا باید منتظر آیفون ۸ بمانیم؟

اپل برای آیفونی که قرار است در سال ۲۰۱۷ راهی بازار کند، طراحی کاملاً متفاوتی در نظر گرفته است، بدنه شیشه ای، صفحه نمایش اولد بدون لبه که شامل سنسور اثر انگشت تاچآیدی و دوربین جلوی یکپارچه با صفحه نمایش می شود. آیفون جدید ممکن است در کنار آیفون های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی آپگرید شده فروخته شود.

برترین ها: اپل برای آیفونی که قرار است در سال ۲۰۱۷ راهی بازار کند، طراحی کاملاً متفاوتی در نظر گرفته است، بدنه شیشه ای، صفحه نمایش اولد بدون لبه که شامل سنسور اثر انگشت تاچآیدی و دوربین جلوی یکپارچه با صفحه نمایش می شود. آیفون جدید ممکن است در کنار آیفون های ۴.۷ و ۵.۵ اینچی آپگرید شده فروخته شود.
چرا باید منتظر آیفون 8 بمانیم؟

ویژگی های موردانتظار:

• صفحه نمایش اولد (OLED)
• پردازنده A۱۱ پرسرعت تر
• بدنه شیشه ای
• صفحه نمایش بدون لبه
• دوربین و تاچآیدی یکپارچه با صفحه
• عدم وجود دکمه هوم
• شارژ بی سیم
• سه مدل (مدل اولد و دو مدل استاندارد)

سال 2017 دهمین سال تولدآیفون است و اپل برای جشن گرفتن آن نقشه های بزرگی دارد. کمتر از یک سال به معرفی آیفون 8 باقی مانده، ولی به خاطر نقشه های جاه طلبانه اپل برای این دستگاه، انواع و اقسام گمانه زنی ها و شایعات در مورد ویژگی هایبینظیر شنیده می شود. شایعات مبنی بر آن هستند که اپل قرار است تغییری اساسی و رادیکال در طراحی گوشی آیفون جدید خود اعمال کند و صفحه نمایش را لب به لب کرده و بخش هایی که قبلاً سنسور تاچ آیدی اثر انگشت و دوربین جلو قرار داشتند را بردارد.
در عوض قرار است تاچ آیدی و دوربین مستقیماً داخل صفحه نمایش تعبیه شوند و این بدان معناست که دکمه هوم وجود نخواهد داشت. جانی آیو سالها بود که می خواست آیفونی معرفی کند که شبیه به یک صفحه شیشه ای یکپارچه است و شاید سال 2017 سال تحقق این رویا باشد.

با این طراحی، صفحه نمایش کل صفحه جلویی آیفون را خواهد گرفت، ولی مشخص نیست که آیا صفحه نمایش قرار است بزرگتر شود تا با آیفون هم اندازه شود یا آیفون کوچکتر خواهد شد تا با صفحه نمایش هم اندازه شود،
ولی شایعات مبنی بر آن هستند که اپل از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی یا بزرگتر استفاده خواهد کرد. گفته می شود که خود صفحه از اولد انعطاف پذیر خواهد بود و نه ال سی دی و همین موضوع اپل را بر آن می دارد که دستگاهی باریک تر معرفی کند که شارژ کمتری مصرف کرده و تصویری بهتر با نسبت کنتراست بالاتر و رنگ های نزدیک تر به واقعیت بدهد. همچنین ممکن است این آیفون لبه هایی داشته باشد که تا حدودی از هر دو طرف گرد هستند، ولی شنیده ها در این مورد مبهم هستند.

در مورد بدنه نیز شنیده ها حاکی از آن هستند که اپل بالاخره می خواهد آلومینیومی که در آیفون ها 5، 5اس، 6، 6اس و اس ای استفاده می کرد را کنار گذاشته و از بدنه شیشه ای مشابه آنچه در آیفون 4 بکار برده بود، استفاده کند. حداقل یکی از مدل های آیفونی که در سال 2017 می آید بدنه شیشه ای خواهد داشت و آنطور که مینگ-چی کوئو تحلیلگر می گوید، این شیشه به دور فریم (اسکلت) آلومینیومی یا فولادی ساخته خواهد شد.

انتظار می رود که داخل آیفون ۸ یک چیپ A۱۱ ده نانومتری تعبیه شود که هم سریعتر و هم کاراتر است و همچنین ویژگی های شارژ بی سیم دور برد و اسکن مردمک چشم یا صورت نیز جزو ضمایم بیومتریک آن خواهند بود.
می گویند اپل در نظر دارد که آیفون 8 اولد با انحنای دوگانه را به عنوان مدل "پریمیوم" خود معرفی کند که احتمالاً در کنار مدل های تخت استاندارد با صفحه نمایش 4.7 اینچی و 5.5 اینچی فروخته خواهد شد.
آیفون ۸ هنوز در حال ساخت است و احتمالاً پائیز ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد و طی ماه های قبل از معرفی، بدون شک در مورد ویژگی های فنی آن بیشتر خواهیم شنید.

نامگذاری:

پیرو روند نامگذاری استاندارد اپل با افزایش عددی در سال های زوج برای مشخص کردن تغییرات طراحی بیرونی و اضافه کردن حرف "اس" در سال های فرد به نشانه آپدیت های ویژگی های داخلی، آیفون سال 2017 قاعدتاً باید "آیفون 7 اس" نام بگیرد.

با توجه به تغییرات اساسی که اپل می خواهد در آیفون سال ۲۰۱۷ اعمال کند، به نظر می رسد که نامگذاری آن با حرف "اس" بعید به نظر می رسد، بنابراین احتمالش زیاد است که اپل تصمیم بگیرد آیفون سال بعد را مستقیماً با عدد بعدی یعنی ۸ نامگذاری کند.

2007: آیفون
۲۰۰۸: آیفون ۳ جی
2009: آیفون 3 جی اس
۲۰۱۰: آیفون ۴ (طراحی جدید)
2011: آیفون 4 اس
۲۰۱۲: آیفون ۵ (طراحی جدید)
2013: آیفون 5 اس
۲۰۱۴: آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس (طراحی جدید)
2015: آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس
۲۰۱۶: آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس
2017: آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

آیفون 8 نامی آزمایشی برای این دستگاه است و هنوز اپل آن را تأیید نکرده است، ولی به نظر می رسد که منطقی ترین انتخاب برای این آپدیت اساسی باشد. هنوز این احتمال هست که اپل نام دیگری برای آن انتخاب کند یا سال 2017 سالی باشد که روند نامگذاری عددی آیفون کاملاً کنار گذاشته شود.
می گویند اپل می خواهد برای سال 2017 در کل سه مدل آیفون تولید کند، بنابراین نامگذاری آنها نیز ممکن است عوض شود.
گفته می شود که کار بر روی آیفون سال ۲۰۱۷ در رژیم صهیونیستی انجام می شود و گزارش های کارمندان آن نشان می دهد که آنها این دستگاه را "آیفون ۸" می نامند، ولی هنوز هم معلوم نیست که آیا این نام رسمی این دستگاه خواهد بود یا خیر.
چرا باید منتظر آیفون 8 بمانیم؟

طراحی

به گفته مینگ-چی کوئو تحلیلگر، اپل می خواهد بدنه آلومینیومی که از سال ۲۰۱۲ به کار می برد را کنار بگذارد و آیفون جدید را از گوشی های دیگری که تابحال ساخته متمایز نماید.

انتظار می رود که اپل بدنه ای با پشت شیشه ای که قبلاً برای آیفون 4 اس بکار می برد را انتخاب کند. شیشه ظریف تر و سنگین تر از آلومینیوم است، ولی آقای کوئو این مسئله را مشکل ساز نمی داند. پیشرفت های زیادی در فناوری شیشه صورت گرفته و موادی مانند شیشه گوریلا گلاس بیش از پیش محکم هستند که از مسئله شکستن جلوگیری می کنند. کم کردن از ضخامت و وزن صفحه نمایش با استفاده از اولد به اپل این امکان را می دهد تا از ماده سنگین تری برای بدنه استفاده کند بدون آنکه تأثیر چشمگیری بر وزن کلی دستگاه داشته باشد.

کوئو همچنین بر این باور است که اپل از فریم (اسکلت) فلزی برای جای دادن اجزای آیفون استفاده خواهد کرد که به دور آن شیشه کشیده می شود. وی پیش بینی می کند که اسکلت فولادی در مدل بالاتر آیفون بکار گرفته می شود و برای مدل های ارزانتر از اسکلت آلومینیومی استفاده می شود.

صفحه نمایش

انتظار می رود که آیفون 8 صفحه نمایش اولد انعطاف پذیر داشته باشد و اپل قراردادی با حداقل یک سازنده - سامسونگ - برای تولید صفحه نمایش های اولد برای دستگاه هایی که قرار است در سال 2017 معرفی شوند، امضا کرده است.

همچنین ممکن است اپل در AU Optronics عرضه کننده امولد سرمایه گذاری کرده باشد و در تایوان آزمایشگاهی مخفی دارد که در آن آپشن های صفحه نمایش های پیشرفته ای مانند اولد و میکرو-ال ای دی را بررسی و مطالعه می نماید. عرضه کنندگان اپل همچنین در حال آماده شدن برای تولید صفحه نمایش های اولد هستند و بر روی تجهیزات و فناوری های جدید سرمایه گذاری کرده اند.

حداقل تعداد خاصی از پنل های اولد از کمپانی شارپ گرفته می شوند که اپل در حال مذاکره با آنها است. شارپ همچنین تأیید کرده که اپل در واقع می خواهد در سال 2017 به اولد رو بیاورد.

سامسونگ قرار است حدود ۴۰ میلیون پنل امولد در سال ۲۰۱۷ به اپل بدهد که احتمالاً با پنل هایی از LG Display، AU Optronics، Japan Display و Sharp تکمیل خواهند شد.

صفحه نمایش اولد باعث می شود که نیاز به نور پس زمینه که در ال سی دی های سنتی لازم بود حذف شود و در نتیجه اپل می تواند از ضخامت و وزن صفحه نمایش دستگاه جدید خود بکاهد. صفحه های اولد انعطاف پذیر هم هستند و بنابراین دستگاه اپل صفحه ای منحنی تر خواهد داشت.

صفحه نمایش های اولد نسبت کنتراست بهتر، رنگ های طبیعی تر، زوایای دید بهبود یافته، کارایی توان بیشتر برای به حداکثر رساندن عمر باتری، و زمان پاسخگویی سریعتری نسبت به صفحه های ال سی دی دارد. نقاط ضعف این صفحه ها آن است که عمر کمتری نسبت به ال سی دی ها دارند و نسبت به آب حساس هستند، دو مشکلی که اپل باید بر آنها غلبه کند. اپل در حال حاضر در ساعت مچی هایش از صفحه های اولد استفاده می کند.

شایعات زیادی درباره اینکه اپل از چه اندازه و چه نوع پنل هایی استفاده خواهد کرد وجود دارد. شنیده ها حاکی از آن هستند که سامسونگ به اپل پنل های اولد 5.5 اینچی داده و شایعه دیگری مبنی بر آن است که اپل در جستجوی صفحه نمایش اولد 5.8 اینچی است تا در مدل های آیفون 8 خود از آنها استفاده کند. باید صبر کنیم و ببینیم چه اطلاعات دیگری در مورد صفحه نمایش این دستگاه درز خواهد کرد.

جان گروبر یکی از وبلاگ نویسان اپل می گوید که شنیده است که اپل می خواهد صفحه نمایش بدون لبه پیاده کند. این یعنی گوشی بعدی هیچ لبه بالایی، پائینی یا جانبی نخواهد داشت و صفحه نمایش کل صفحه گوشی را خواهد گرفت.

اطلاعات گروبر توسط گزارش هایی که از سوی وال استریت ژورنال ارائه شده تأیید شده اند و اپل واقعاً روی صفحه نمایش بدون لبه کار می کند و همین باعث خواهد شد که آیفون مانند یک تکه شیشه به نظر برسد.

سنسورهایی مانند تاچ آیدی و دوربین جلو به طریقی داخل صفحه نمایش تعبیه خواهد شد که با چشم غیرمسلح نمی توان آنها را دید و همچنین دکمه همیشگی هوم را دیگر در این دستگاه نخواهیم دید. اپل از سال ۲۰۱۵ تابحال در حال کار بر روی چیپ های تاچ و دیسپلی درایور (TDDI) است، بنابراین احتمالش هست که آیفون ۸ دکمه هوم نداشته باشد و اپل امتیاز روش تعبیه داخلی تاچ آیدی و سنسور نور محیط پیرامون در صفحه نمایش را نیز گرفته است.
چرا باید منتظر آیفون 8 بمانیم؟

پردازنده

TSMC طراحی چیپ A۱۱ روی پردازنده ده نانومتری را شروع کرده و اولین مراحل طراحی آن را کامل کرده و قرار است این طراحی برای دستگاه سال ۲۰۱۷ آماده شود. مدارک و گواهینامه های پردازنده ده نانومتری تا اواخر سال ۲۰۱۶ گرفته می شوند و اولین چیپ های ده نانومتری در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ برای تأیید برای اپل ارسال خواهند شد.

چیپ A11 مانند تمام چیپ های اپل سریعتر و کاراتر از مدل های قبلی بوده و از آنها کوچکتر خواهد بود.

شارژ بی سیم

اپل در حال کار بر روی فناوری شارژ بی سیم دور برد است که می گویند در آیفون های سال ۲۰۱۷ پیاده سازی می شود. شارژ بی سیم دور برد از بسیاری از روش های شارژ بی سیم موجود عالی تر و بهتر است زیرا لازم نیست دستگاه به منبع شارژ نزدیک باشد.

قبل از پیاده سازی این فناوری هنوز موانعی مانند از دست رفتن کارایی انتقال انرژی وجود دارد که زمانی رخ می دهد که فاصله بین فرستنده و گیرنده افزایش می یابد. این موجب می شود که باتری ها از منبع شارژ دور شوند و عمل شارژ شدن کندتر صورت بگیرد.

اپل در ماه های اخیر مهندسینی با تخصص شارژ بی سیم استخدام کرده و این نشان می دهد که ویژگی شارژ بی سیم می تواند یکی از ویژگی های جدید آیفون باشد. در سال ۲۰۱۶ و با آیفون ۷ شاهد بودیم که جک هدفون حذف شد و پورت لایتنینگ حالا کارکردهای متعددی دارد، پس منطقی به نظر می رسد که آیفون سال ۲۰۱۷ قابلیت شارژ بی سیم داشته باشد.

می گویند اپل در جستجوی عرضه کننده چیپ های شارژ بی سیم است و شنیده ها می گویند که کارکرد شارژ بی سیم از طریق استفاده از یک قاب یا اکسسوری دیگری قابل دستیابی است و نیازی نیست که در خود آیفون تعبیه شود.

همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل با شریکی، احتمالاً Energous، همکاری می کند، شرکتی که راه حل شارژ بی سیم دور بردی با عنوان WattUp ساخته است.

قطعاً در ماه های آینده و قبل از معرفی آیفون 8 چیزهای بیشتری درباره نقشه های اپل در مورد شارژ بی سیم آیفون خواهیم شنید و تصویر واضح تری از نحوه عملکرد آن خواهیم داشت.

ویژگی های دیگر

به گفته مینگ-چی کوئو، تحلیلگر KGI Securities که اغلب پیش بینی هایش در مورد نقشه های اپل صحیح از آب در می آید، آیفون ۸ ممکن است ویژگی های بیومتریک پیشرفته تری مانند اسکن مردمک چشم یا صورت داشته باشد. کوئو توضیح بیشتری درباره ویژگی های بیومتریک نداده، ولی ظاهراً این ویژگی ها جای روش های قبلی برای دسترسی به آیفون را می گیرند یا لایه های محافظتی بیشتری به آن اضافه می کنند.

گزارش هایی که از زنجیره عرضه آسیایی رسیده نشان می دهد که اپل در حال کار کردن بر روی ویژگی اسکن مردمک چشم (عنبیه) است، ولی یک شایعه دیگر می گوید که این ویژگی تا سال 2018 آماده نخواهد شد، بنابراین این شک و تردید وجود دارد که اسکن مردمک چشم در آیفون سال 2017 وجود خواهد داشت یا خیر.

می گویند اپل چیپ های اسکن مردمک چشم را از عرضه کننده تایوانی Xintec تهیه می کند و این کمپانی در نظر دارد که تولید انبود این قطعه را در سال ۲۰۱۷ آغاز کند.

به گزارش وبسایت ژاپنی Nikkei، موتور تپتیک ارتقا یافته یکی دیگر از ویژگی هایی است که ممکن است در آیفون ۸ وجود داشته باشد. می گویند اپل در حال کار بر روی یک «موتور با عملکرد بالا» است که می تواند ویبره های قابل لمس پیچیده تری ایجاد کند.

چنین موتوری احتمالاً برای آیفون بعدی لازم خواهد بود اگر اپل واقعاً می خواهد دکمه هوم را از گوشی خود حذف کند. بازخورد لامسه ای می تواند ویبره هایی ارائه دهد که نشان دهنده چیزهایی مانند از قفل درآوردن آیفون و تأیید پرداخت تاچ آیدی باشند، دو ویژگی که در حال حاضر به دکمه هوم فیزیکی آیفون بستگی دارند.

تحلیلگر KGI Securities بر این باور است که دوربین با لنز دوگانه که در آیفون 7 پلاس 5.5 اینچی معرفی شده، مجدداً ویژگی اختصاصی مدل های درجه یک آیفون سال 2017 خواهد بود. این یعنی ویژگی دوربین با لنز دوگانه فقط برای آیفون 8 پلاس موجود خواهد بود که این مطلب نیز تأیید می کند که اپل می خواهد آیفون بعدی را نیز در دو سایز متفاوت ارائه کند.

او پیش بینی می کند که مدل های آینده دارای قابلیت پایدارسازی اپتیکال تصویر (OIS) برای لنزهای تله فوتو و زاویه باز خواهند بود. در آیفون ۷ پلاس فقط لنز زاویه باز دارای OIS است.

تاریخ معرفی

در چند سال گذشته، اپل در ماه سپتامبر آپدیت های آیفون هایش را انجام داده، بنابراین انتظار داریم که آیفون 8 در سپتامبر سال 2017 معرفی شود. عرضه کنندگانی که به اپل قطعه می دهند در حال آماده شدن برای تولید اجزای آیفون 8 هستند. Foxconn قرار است پوشش شیشه ای و صفحه نمایش های اولد را برای اپل بسازد و بدین طریق از سوی اپل سفارش داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه بتونن شارژ سریع رو تو ایفون بیارن عالی میشه

    • مسعود خان

      با سلام پس باید منتظر گوشی متفاوت باشیم خوب شد iphone7 نخریدم

    • امین

      اینکه همه چیشو از اینور اونور میخره سر هم میکنه،خودش چی میسازه پس!!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج