۴۱۹۴۴۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

قیمت نفت دوباره افزایش یافت

با انتشار بیانیه ای از طرف مجمع تولید کنندگان اوپک مبنی بر اینکه اعضای اوپک به توافقی که در ماه سپتامبر برای کاهش تولید نفت و بالا نگه داشتن بازار متعهد شده اند، قیمت نفت بیش از یک درصد در روز دوشنبه افزایش یافت.

تابناک: با انتشار بیانیه ای از طرف مجمع تولید کنندگان اوپک مبنی بر اینکه اعضای اوپک به توافقی که در ماه سپتامبر برای کاهش تولید نفت و بالا نگه داشتن بازار متعهد شده اند، قیمت نفت بیش از یک درصد در روز دوشنبه افزایش یافت.

قیمت نفت خام برنت که ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه به وقت گرین ویچ بشکه ای ۴۶.۲۰ دلار است، ۶۲ سنت یا ۱.۳۶ درصد افزایش داشته است. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۷۵ سنت یا ۱.۷ درصد افزایش بشکه ای ۴۴.۸۲ دلار معامله شد.

دبیر کل سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک) روز دوشنبه گفت که اعضای گروه به توافقی که در الجزایر مبنی بر کاهش نفت شد متعهد باقی می مانند.

بارکیندو در کنفرانسی در ابوظبی به خبرنگاران گفت: "ما به عنوان اوپک همچنان به توافق الجزایر که با هم به آن رسیدیم متعهد هستیم. هر ۱۴ عضو اوپک متعهد به اجرای آن هستند."

علی رغم این اظهارات، بسیاری از تحلیلگران به توانایی اوپک برای هماهنگ کردن کاهش تولید و ایجاد تعادل در بازار نفت تردید دارند.

بانک بارکلیز انگلیس گفته است: "جزئیات هر کشور هنوز برای توافق چالش‌برانگیز است."

آمار ها حاکی از آن است که کاهش قیمت نفت در هفتۀ گذشته بیشترین درصد کاهش قیمت نفت از ماه ژانویه تا کنون بوده است، چنان که قیمت نفت برنت در جمعه گذشته تا ۴۵ دلار و ۸ سنت کاهش یافت و این پایین ترین رقم از ۱۱ آگوست تا کنون است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز جمعه گذشته به ۴۳ دلار و ۵۷ سنت رسید که پایین ترین رقم از ۲۰ سپتامبر تاکنون به شمار می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج