۴۱۹۵۸۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اعدام ۹ تروریست دیگر در پاکستان

حکم اعدام صادره از سوی دادگاه های نظامی پاکستان علیه ۹ تروریست دیگر، عصر روز دوشنبه از سوی ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور تایید شد.

خبرگزاری ایرنا: حکم اعدام صادره از سوی دادگاه های نظامی پاکستان علیه ۹ تروریست دیگر، عصر روز دوشنبه از سوی ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور تایید شد.
تایید شدن این حکم از سوی فرمانده ارتش، به معنای قطعی و لازم الاجرا بودن آن در آینده نزدیک است. این 9 نفر از اعضای گروه های تروریستی موسوم به 'تحریک طالبان پاکستان' و 'لشکر اسلام' هستند.
روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای، اعلام کرد تروریست هایی که حکم اعدام آنان تایید و صادر شده است، در جنایاتی از قبیل قتل افراد غیرنظامی و بی گناه، حملات مرگبار به نیروهای پلیس و امنیتی، حمله مسلحانه به یک هواپیمای مسافربری در شهر پیشاور و ... دست داشته اند.

با توجه به قطعی و نهایی بودن حکم این ۹ نفر، این افراد به زودی در زندان های مختلف پاکستان به دار آویخته خواهند شد.

بعد از حمله تروریستی طالبان به مدرسه پیشاور که روز 25 آذر ماه سال 1393 رخ داد، دولت پاکستان ممنوعیت حکم اعدام را در این کشور لغو کرد و از آن زمان تاکنون که کمتر از دوسال می گذرد، تعداد زیادی از مجرمان خطرناک از جمله دهها نفر از افرادی که در حملات تروریستی مختلف در سال های گذشته در این کشور دست داشته اند، به دار آویخته شده اند.

حمله تروریستی به مدرسه پیشاور، شوک شدید به پاکستان و جامعه جهانی وارد کرد و بازتاب های فراوان و واکنش های گسترده ای را به دنبال داشت.

بعد از این فاجعه بود که دولت و ارتش پاکستان با تشکیل چندین نشست مشترک و جداگانه، تصمیم های جدید و سخت گیرانه ای برای مبارزه با تروریسم در این کشور اتخاذ کردند که تشکیل دادگاه های نظامی ویژه محاکمه موثر و سریع تروریست ها، لغو قانون ممنوعیت اعدام در این کشور و تصویب طرحی ملی با عنوان طرح ملی مبارزه با تروریسم، بخشی از تصمیم ها و اقدامات دولت و ارتش بعد از فاجعه مدرسه پیشاور محسوب می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج