۴۱۹۶۱۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

انگلیسی ها در برابر انتخابات آمریکا

خانم ترزا می نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه و یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالاخره از لاک محافظه‌کاری خارج شد و از شیوه مبارزه انتخاباتی &#۰۳۹;دونالد ترامپ &#۰۳۹; به صورت تلویحی انتقاد کرد.

خبرگزاری ایرنا: خانم 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه و یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالاخره از لاک محافظه‌کاری خارج شد و از شیوه مبارزه انتخاباتی 'دونالد ترامپ ' به صورت تلویحی انتقاد کرد.
به گزارش شبکه اسکای نیوز، 'ترزا می' در جریان سفرش به هند، درخصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به آتش کشیدن تصاویر ترامپ در جریان تظاهرات شنبه‌شب گروه'ناشناس‌ها ' در لندن( شب پنجم نوامبر)، مورد پرسش قرار گرفت.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: 'من در خصوص مبارزات انتخاباتی دیدگاه روشنی دارم و به باور من این مبارزات بایستی به شیوه‌ای آرام و براساس شیوه‌ای متناسب و با در نظر گرفتن درست مسایل صورت گیرند.'

به گزارش 'اسکای نیوز'، اظهارات 'ترزا می'، عملاً متوجه شیوه مبارزات انتخاباتی ترامپ بوده است.

اسکای نیوز افزود: 'ترزا می' در همین حال از بیان اینکه ترجیح او کدام ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست؛ خودداری کرد و گفت: نتیجه این انتخابات توسط مردم آمریکا رقم خواهد خورد.

نخست‌وزیر انگلیس در حالی این انتقاد تلویحی را از ترامپ کرد که به دنبال افشای سخنان غیراخلاقی ترامپ در مورد زنان، 'مایکل فالون' وزیر دفاع کابینه‌اش از اظهار نظر در این خصوص امتناع کرده بود.

مایکل فالون در اوایل ماه گذشته میلادی در این خصوص گفته بود: 'ما خیلی دقت می‌کنیم که اظهاراتی در مورد انتخابات دیگر کشورها نداشته باشیم. چرا که بایستی به دمکراسی احترام بگذاریم. ما با هرکسی که پیروز در انتخابات می‌شود، بایستی همکاری کنیم .'

اگر چه از نقطه‌نظر برگزیت، دیدگاه‌های 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس با ' دونالد ترامپ' که حمایت صریح خود را از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کرده ؛ بسیار نزدیک‌تر از 'هیلاری کلینتون' جانشین و ادامه‌دهنده راه 'باراک اوباما' است.

باراک اوباما پیش از همه‌پرسی 23 ژوئن ضمن حمایت صریح از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، تهدید کرده بود که در صورت رأی انگلیسی به برگزیت، برای توافق تجاری با آمریکا بایستی به ته صف بروند.

هر چند 'ترزا می' در سال گذشته در زمانی که وزیر کشور دولت دیوید کامرون بود، از اظهارات دونالد ترامپ در مورد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و نیز خطرناک بودن برخی از نقاط لندن برای پلیس به دلیل حضور اسلام‌گرایان افراطی، انتقاد کرده بود.

وی در خصوص اظهارات ترامپ گفته بود: 'او مرتکب اشتباه شده است چرا که سیاستمداران در بحث مقابله با تروریسم بایستی خیلی با دقت عمل کنند . ما ضمن مبارزه با تروریسم بایستی به دنبال ایجاد انسجام و همگرایی جوامع و نه انشقاق آن باشیم.'

'ترزا می' همچنین در مورد ادعای عجیب ترامپ در مورد شهر لندن، گفت: 'این مساله اصلاً درست نیست. ملاحظه می‌کنیم که مسلمانان در مناطق مختلف انگلیس همانند همه (انگلیسی‌ها) از حملات اخیر و همچنین برداشت‌های اشتباه درباره اسلام نگران‌اند.'

دونالد ترامپ» سال گذشته در اظهاراتی گستاخانه و جنجال‌ برانگیز ضمن درخواست برای ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا، از کلان‌شهرهای لندن و پاریس به‌عنوان شهرهایی که اسلام‌گراها ترس را در برخی از محلات آنها حاکم کرده‌اند، سخن گفته بود.

سخنان وی در مورد اینکه در مناطقی از این دو شهر حتی پلیس هم به این محلات از ترس مسلمانان تندرو وارد نمی‌شود، اعتراض مقامات شهری لندن و پاریس را به دنبال داشت.
دیوید کامرون نخست‌وزیر سابق انگلیس نیز در اقدامی غیرمتعارف از اظهارات 'دونالد ترامپ'، که به‌صراحت خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده بود، انتقاد کرد و آن را «تفرقه‌انگیز، احمقانه و اشتباه» خواند و بعد از آن نیز حاضر به عقب‌نشینی از اظهاراتش نشد.
دانشگاه «رابرت گوردون» اسکاتلند نیز سال گذشته مدرک دکترای افتخاری «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا را باطل اعلام کرد.

این دانشگاه ، یک مدرک دکترای افتخاری در رشته مدیریت تجارت در سال 2010 به ترامپ اهدا کرده بود.

این دانشگاه اعلام کرده بود: «در سال ۲۰۱۰ دانشگاه رابرت گوردون یک مدرک افتخاری به آقای ترامپ به دلیل دستاوردهای وی در کارآفرینی و دادوستد اهدا کرد. آقای ترامپ در کمپین اخیر انتخاباتی در آمریکا اظهاراتی داشته است که کاملا با اخلاقیات و ارزش‌های دانشگاه ناسازگار است. بنابراین دانشگاه تصمیم گرفته است مدرک افتخاری وی را باطل کند.»

به دنبال اظهارات تفرقه‌افکنانه و اسلام هراسانه ترامپ، بیش از نیم میلیون از مردم انگلیس با امضای توماری در تارنمای پارلمان این کشور، خواهان ممنوعیت ورود او به کشورشان شده بودند که این درخواست به رغم طرح در مجلس عوام و حمایت برخی از نمایندگان از سوی دولت کامرون به اجرا در نیامد.

در میان سیاستمداران بریتانیایی، خانم 'نیکلا استرجن' وزیر اول اسکاتلند و رهبر اسکات‌های ملی‌گرا و نیز 'الکس سالموند' عضو مجلس عوام و از اعضای ارشد حزب ملی اسکاتلند از خانم 'هیلاری کلینتون' در مقابل رقیبش 'دونالد ترامپ' از حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده‌اند.

خانم نیکلا استرجن رهبر حزب ملی اسکاتلند گفته است 'عمیقاً امیدوار' است که هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات، به ‌عنوان رییس‌جمهور آینده آمریکا انتخاب شود.

الکس سالموند رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند نیز ضمن حمایت از هیلاری کلینتون گفته است که پیروزی ترامپ می‌تواند بیشترین آسیب را به وجهه آمریکا بعد از جنگ ویتنام وارد سازد.

اگرچه پیش‌ازاین دو، 'نایجل فاراژ' رهبر حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر 'یوکیپ' و از حامیان سرسخت برگزیت، حمایت صریح خودش را از ترامپ که موافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است، اعلام داشته است.

دونالد ترامپ این میلیاردر آمریکایی که شخصیت چندان محبوبی در انگلیس شمرده نمی‌شود، در گفت‌وگویی با نشریه ساندی‌تایمز گفته بود که شخصاً موافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

در این میان، روزنامه گاردین نیز شامگاه دوشنبه در سرمقاله‌اش رسما از هیلاری کلینتون حمایت کرد و از مردم آمریکا خواست که به دونالد ترامپ رأی ندهند.

این روزنامه عنوان کرد ترامپ به دلیل ویژگی‌های شخصیتی‌اش از جمله تفکرات ضد زن و نژادپرستانه‌اش و فریبکاری‌اش، یک شخصیت مناسب برای ریاست جمهوری آمریکا نیست.
گاردین افزود: ترامپ به‌جای ارائه برنامه، تنها شعار می‌دهد و تبلیغاتش نیز مبتنی بر دروغ، تعصب و تبعیض است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه هشتم نوامبر (۱۸ آبان ماه) برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور برگزار می‌شود.

براساس نظرسنجی صورت گرفته، در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیشتر انگلیسی‌ها از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج