۴۱۹۶۵۷
۱۴۰ نظر
۵۰۱۹
۱۴۰ نظر
۵۰۱۹
پ

نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد

نامزد حزب جمهوری‌خواه پیروز پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد. ترامپ در این انتخابات با کسب ۲۷۴ رای الکترال، حد نصاب ۲۷۰ رای برای ریاست‌جمهوری را کسب کرد و کلینتون که ۲۱۸ رای الکترال را از آن خود کرده بود، پشت سر گذاشت.

نامزد حزب جمهوری‌خواه پیروز پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد.

ترامپ در این انتخابات با کسب ۲۷۴ رای الکترال، حد نصاب ۲۷۰ رای برای ریاست‌جمهوری را کسب کرد و کلینتون که ۲۱۸ رای الکترال را از آن خود کرده بود، پشت سر گذاشت.
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۲۳:۳۳: واکنش صهیونیست ها به پیروزی ترامپ

مقامات رژیم صهیونیستی در واکنش‌های مختلف به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ضمن به پایان رسیده خواندن آرزوی ایجاد دولت فلسطین، خواستار به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت این رژیم شدند.
۲۳:۲۷: پیروزی ترامپ معارضین سوری را نگران کرد

پیروزی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه به موضع گیری‌های وی در قبال معارضان سوریه و تروریست‌ها، موجب افزایش نگرانی مخالفان دولت سوریه شده است.
۲۳:۱۰: کاخ سفید: هضم پیروزی ترامپ دشوار است

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید درباره پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اثر آن بر دستاوردهای مختلف دولت فعلی از جمله توافق هسته‌ای ایران، گفت ترامپ و تیم او با چالش‌های سختی روبه‌رو خواهند بود که باید دریابند چگونه آن وضعیت را کنترل کنند.

ارنست در نشست خبری روزانه با بیان اینکه فقط ۱۲ ساعت از مشخص شدن نتیجه انتخابات گذشته و درک پیام رای دهندگان و هضم آن طول خواهد کشید، گفت: «همچنین اینکه انگیزه مردم برای رای دادن (به ترامپ) چه بود.»
22:43: ترامپ، نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از وی برای دیدار دعوت کرده است.

22:05: اوباما: پوشیده نیست با ترامپ اختلاف دارم

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر از «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا حمایت کرده بود، امروز چهارشنبه اولین سخنرانی خود را بعد از اعلام نتایج این رقابت انجام داد.

اوباما، گفت که در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پیروزی‌اش را به وی تبریک گفته است.

اوباما گفت که این نشست در حالی صورت می‌گیرد که بر کسی پوشیده نیست او با رئیس‌جمهور منتخب، اختلافات جدی دارد. او سپس این اختلافات را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت که او هشت سال گذشته که دولت را از جورج دبلیو بوش تحویل گرفته هم با وی اختلاف داشته است.

21:59: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ صدایی را شنید که کسی نشیده است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن استقبال و تقدیر از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری، این اتفاق را فرصت بزرگی برای آمریکا عنوان کرده و گفت ترامپ صدایی را شنید که کسی در آمریکا نشنید.
۲۱:۵۲: لوپن: انتخاب ترامپ خبر خوبی برای فرانسه است

رهبر حزب جبهه ملی فرانسه امروز طی اظهاراتی انتخاب ترامپ را خبر خوبی برای فرانسه خواند و تحقق وعده‌های وی را امری سودمند برای فرانسه ارزیابی کرد.

20:55: اولین سخنرانی کلینتون بعد از شکست

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی بعد از شکست در رقابت برای ورود به کاخ سفید این نتیجه را «دردناک» توصیف کرد.
۱۹:۵۷: ترامپ معتقد است که در انتخابات تقلب شده
به گزارش اسپوتنیک، مدیر ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که علیرغم پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در این کشور، او هنوز معتقد است که در انتخابات تقلب شده است.
19:38: عادل الجبیر هم پیروزی ترامپ را تبریک گفت
« عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان روز چهارشنبه (امروز) به پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.
۱۹:۱۳: پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین خواستار ادامه حمایت آمریکا از حق حاکمیت کی یف بر مناطق شرق این کشور و همچنین بازگشت کریمه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شد.
18:10: مخالفان سوری: امیدواریم اقدامات ترامپ متفاوت از اظهارات پیشینش در مورد سوریه باشد.
۱۸:۰۷: تبریک نخست وزیر ژاپن به ترامپ
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: من تبریک صمیمانه خود را به خاطر انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا اعلام می کنم. ثبات منطقه آسیا اقیانوسیه که نیروی محرک اقتصاد جهانی است، ثبات و رفاه را برای آمریکا به ارمغان می آورد.
18:05: واشنگتن پُست: رسانه های آمریکائی نمی‌خواستند صدای مردم را بشنوند
واشنگتن پُست امروز در مطلبی با اشاره به اینکه رسانه ها با نتیجه انتخابات کنونی ریاست جمهوری آمریکا موافق نیستند، اعلام کرد که نتیجه انتخاب «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته آمریکا چیزی بود که بسیاری از رسانه ها پیشتر فقط نمی خواستند به آن بپردازند.

در این گزارش آمده است: رسانه ها از جریان جاماندند. آن ها بازنده نتیجه این انتخابات شدند. اگرچه تعداد زیادی از رأی دهندگان آمریکائی چیز دیگری را می خواستند و آن را نیز فریاد می کشیدند؛ اما بیشتر روزنامه نگاران چون نمی خواستند آن را بشنوند، بیان نمی کردند.

مطلب مذکور می افزاید: رسانه ها نمی خواستند متوجه شوند که انبوه جمعیت حاضر در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ را فریاد می زنند و این صدا به آرای آن ها منتهی خواهد شد.
18:03: الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه طی پیامی به دونالد ترامپ انتخاب وی به ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.
۱۷:۵۳: ترامپ که در زمان فیلمبرداری تنها در خانه ۲ مالک هتل پلاتزا بود در یکی از صحنه ها بازی کرده است.
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۱۷:۴۶: تعداد رای هیلاری کلینتون بیشتر از ترامپ است اما به دلیل رای الکترال، ترامپ پیروز شد.

ترامپ: 59.054.701 رای

هیلاری: ۵۹.۱۹۸.۵۶۷ رای

نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
17:45: ترامپ با انتخاب این عکس برای صفحه توییترش خود را «رئیس‌جمهور منتخب» معرفی کرد.

نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۱۷:۳۹: شماری از اعضای حزب راست گرای تندروی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز (چهارشنبه) با خوشحالی از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین ریاست جمهوری آمریکا، این انتخاب را هموار کننده گسترش شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی دانستند.
17:35: اریک، یکی از پسران دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا با انتشار عکسی از برگه رای خود در حساب کاربری‌اش در توییتر قوانین انتخاباتی را نقض کرده و ممکن است زندانی شود.
۱۷:۳۳: مک فول سفیر سابق آمریکا در روسیه که پیش از این گفته بود پس از رئیس جمهور شدن هیلاری کلینتون، برخورد با مسکو در دستور کار قرار می گیرد، اعلام کرد: پیروزی دونالد ترامپ پایانی بر آمریکا است.
17:30: رئیس جمهوری مصر با تبریک به دونالد ترامپ در پی پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از وی برای سفر به قاهره دعوت کرد.
۱۷:۲۴: خبرگزاری انگلیسی رویترز در تحلیلی پیروزی نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا را در تضاد با بقا برجام برشمرد.
17:16: لوفیگارو: ترامپ پیرترین رئیس جمهوری آمریکاست
تارنمای روزنامه فرانسوی لوفیگارو اعلام کرد: دونالد ترامپ جمهوریخواه با 70 سال سن در زمان تحلیف، پیرترین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود.
۱۷:۰۴: «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین با ارسال پیامی، پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت و خواستار آن شد که واشنگتن نسبت به صلح جهانی مسئولیت پذیر باشد.
16:54: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اشاره به روابط سرد این کشور با آمریکا در دوران مسئولیت باراک اوباما، اعلام کرد: بازسازی مناسبات دو کشور آسان نیست هر چند سخنانی در این باره گفته شده است.
۱۶:۵۲: پروفسور آلن لیچمن استاد تاریخ در دانشگاه آمریکن واشنگتن بار دیگر یک پیشگویی موفق انتخاباتی داشت و رکورد ۳۲ ساله شکست ناپذیری پیش گویی هایش را همچنان حفظ کرد.
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
این استاد دانشگاه کمتر از دو ماه پیش از معدود ناظران و کارشناسان انتخابات آمریکا بود که پیش بینی کرده بود ترامپ برنده انتخابات آمریکا خواهد شد.
۱۶:۴۲: وزیر خارجه روسیه در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که «بر اساس عملکرد و اقدام های دولت جدید این کشور قضاوت می کنیم. این بخشی از زندگی و قسمتی از سیاست است.»
16:40: نیویورک تایمز نوشت :' دونالد ترامپ' نا آماده ترین رئیس جمهور منتخب در تاریخ معاصر آمریکاست.
۱۶:۳۳: «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهور سابق فرانسه بعد از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تمایل مردم و رای دهندگان آمریکایی به تغییر را نشان می دهد. پیام مردم آمریکا باید شنیده شود و این حادثه درست مانند برگزیت تمایل مردم به تغییر را نشان می دهد.
16:29: یکی از شهروندان آمریکا در اقدامی جالب در برگه رای گیری خود به جای نوشتن نام ترامپ یا کلینتون اسم لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا را به عنوان نامزد انتخابی خود نوشت.
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۱۶:۱۷: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تحولات زیادی در بازارهای سهام و اوراق بهادار کشورهای منطقه آسیای شرقی و خاور دور ایجاد کرده است.
16:16: وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا گفت: این نتیجه چیزی نبود که بسیاری از آلمانی ها انتظارش را داشته باشند اما به هر حال آن را می پذیریم.
۱۶:۱۵: متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا که تاکنون بطور علنی از 'هیلاری کلینتون' حمایت می کرد، در پی پیروزی 'دونالد ترامپ' درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با تبریک به وی گفت: به نتیجه انتخابات آمریکا احترام می گذاریم و با رئیس جمهوری جدید همکاری می کنیم.
16:14: «خاویر سولانا» دبیر کل سابق ناتو، پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات دیروز سه شنبه آمریکا را یک 'خبر بسیار بد' خواند.
۱۶:۱۲: کیتی پری خواننده آمریکایی که پیش از انتخابات به صورت گسترده‌ای برای کلینتون تبلیغ می‌کرد در توییتر نوشت: انقلاب در راه است.
16:00: کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما در تماس تلفنی با دونالد ترامپ پیروزی او در انتخابات را تبریک گفته است.
۱۵:۵۲: رسانه های از وقوع یک حادثه تیراندازی در کالیفرنیا خبر می دهند.
15:44: اوباما با ترامپ تماس گرفت
«باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی یک تماس تلفنی و پس از پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری و رئیس جمهور بعدی این کشور، با وی به گفتگو پرداخت.

«کلیان کانوی» مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ گفت: «رئیس جمهور اوباما و دونالد ترامپ با یکدیگر گفتگوی خوبی داشتند و به زودی به دیدار یکدیگر در واشنگتن می روند.»

کاخ سفید قصد دارد تا طی جلسه ای از هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا دعوت به عمل آورد تا به منظور انتقال قدرت هماهنگی های لازم انجام گیرد.
15:38: جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: با پیروزی ترامپ در انتخابات امیدی به تغییر در سیاستهای آمریکا علیه فلسطینیان نداریم.
۱۵:۳۳: تعداد زیادی از حامیان «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات و مغلوب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سراسر این کشور پس از اعلام نتایج به خیابان ها ریخته و تجمعات اعتراض آمیزی برگزار کردند.
15:31: رئیس جمهوری و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان پیروزی «دونالد ترامپ» را به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفتند.
۱۵:۳۰: واشنگتن پست خود نوشتن اینکه اگر 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری منتخب آمریکا اگر به تمام برنامه هایی که وعده آن را داده است عمل کند، انسانهای بسیاری در جهان آسیب خواهند دید، افزود: اکنون دستگاه های مجری قانون باید مقابل هر تلاشی که از آنها در روندی غیر قانونی به عنوان ابزار استفاده کند، بایستند.
15:28: «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق با تبریک به دونالد ترامپ، خواستار ادامه یافتن حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم شد.
۱۵:۲۵: نخستین توییت ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:
چه عصر زیبا و مهمی! مرد و زن فراموش شده هرگز بار دیگر فراموش نخواهند شد، ما گردهم خواهیم آمد آنگونه که هرگز پیش از این نبود.
15:23: برخی از مردم کشورمان مانند اکثر وقایع بین‌المللی مهم که به سراغ صفحه اینستاگرام چهره‌های مطرح می‌روند، بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، به سراغ صفحه اینستاگرام هیلاری کلینتون، دونالد و ایوانکا ترامپ رفتند و پیام‌هایی را برایشان گذاشتند.
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
15:21: توتال اعلام کرد که پیروزی ترامپ ضربه ای به قرارداد گازی با ایران نمی زند.
۱۵:۱۸: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پیامی به «دونالد ترامپ» انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا را به وی تبریک گفت.
15:05: در پی شکست هیلاری کلینتون ، هواداران دموکرات با هشتگ #Michelle2020 از میشل اوباما همسر باراک اوباما دعوت کردند برای انتخابات 2020 نامزد شود.

نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۱۵:۰۱: ملانیا ترامپ - همسر دونالد ترامپ - همچنان یک معما است.
همسر ۴۵ سالهٔ میلیاردر ۶۹ ساله آمریکایی در بخشی از مبارزات انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه حاضر شد؛ بااین‌وجود وی از ارائه اطلاعات خصوصی درباره خود و گذشته‌اش امتناع کرده است.
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۱۵:۰۰: واکنش فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه به پیروزی ترامپ: دوره ای از عدم قطعیت آغاز شده است
14:52: «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در واکنش به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: رهبری آمریکا بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.
۱۴:۵۱: انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد، انتخاباتی که تاثیرات عمیقی در داخل آمریکا و بر مناسبات جهانی خواهد داشت و جمهوریخواهان به رغم انشقاق دورن حزبی بار دیگر بر کاخ سفید، کنگره و با اهمیت و ماندگارتر از این دو اکثریت کرسی های دیوان عالی را به عنوان دژ محکم خود حفظ می کنند.
14:50: وزیر دفاع آلمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را یک 'شوک بزرگ' و رای در مخالفت با نظام سیاسی در واشنگتن توصیف کرد و خواستار تضمین دادن ترامپ در ارتباط با تعهد آمریکا به ناتو شد.
۱۴:۴۶: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیروزی ترامپ در انتخابات را تبریک گفت و او را دوست واقعی اسرائیل نامید.
14:45: پادشاه عربستان سعودی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.
۱۴:۳۱: تصاویری از اعتراضات به نتیجه انتخابات و انتشار خبرهایی درباره آشوب در کالیفرنیا، اورگان و سان فرانسیسکو

نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
14:30: هواداران «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان، در جشن پیروزی وی با سر دادن شعارهایی خواستار زندانی کردن نامزد دمکرات ها شدند.
حامیان ترامپ در واکنش به خبر شکست کلینتون فریاد شادی سرداده و شعار دادند «وی (کلینتون) را زندانی کنید.»
14:15: 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس صبح روز چهارشنبه در بیانیه ای پیروزی 'دونالد ترامپ' نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت و بر تدوام روابط خاص لندن و واشنگتن تصریح کرد.
۱۴:۱۴: «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.
14:13: شبکه خبری ان.بی.سی نیوز در پی پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در گزارشی اسامی برخی از افراد وفادار به رئیس جمهوری منتخب این کشور را که به نظر می رسد، پست هایی در کابینه وی داشته باشند، اعلام کرد.
۱۴:۱۲: رئیس جمهور افغانستان با ارسال پیامی پیروزی ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وی تبریک گفت.
14:11: وزیر امورخارجه اتریش پس از اعلام نتیجه پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از آن به عنوان آغاز دوره تردید نام برد.
۱۴:۱۰: روحانی: نتیجه انتخابات آمریکا اثری در سیاست‌های ایران ندارد
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ گفت: موقعیت آمریکا در جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان به دلیل سیاست‌های غلط تضعیف شده و شکاف بیشتر با جامعه جهانی و اروپا به این موقعیت، بیشتر ضربه خواهد زد.

وی در جلسه هیات دولت گفت: نتیجه انتخابات آمریکا، نشان التهابات و عدم ثبات داخلی آمریکا مدت‌ها باقی خواهد ماند و زمان زیادی می‌برد که این اختلافات و مشکلات داخلی حل ‌شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه "عزت و استقلال ایران در این است که مواضع ما فقط از خواست و اراده مردم ایران اثر می‌پذیرد و با تغییرات در دولت‌های خارجی تغییر نمی‌کند"، تأکید کرد: نتیجه انتخابات آمریکا، اثری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اعلام اینکه "امروز دیگر آمریکا به هیچ وجه بیش از گذشته توانایی استفاده از ایران‌هراسی و ایجاد اجماع جهانی بر علیه ایران را ندارد"، افزود: سیاست ایران در تعامل سازنده با جهان و شکسته شدن تحریم‌های هسته‌ای، روابط اقتصادی ایران با همه کشورها را یک مسیر رو به رشد و برگشت ناپذیر قرار داده است.

روحانی تأکید کرد که هوشمندی ایران در توافق هسته‌ای این بود که برجام را نه به عنوان توافق با یک کشور یا یک دولت بلکه به عنوان یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تثبیت کرد که با تصمیم یک دولت قابل تغییر نیست.
14:01: «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا در واکنش به پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان گفت: پیروزی ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا کار را برای همکاری اتحادیه اروپا با آمریکا «دشوارتر» خواهد کرد.
۱۴:۰۰: 'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه ایتالیا در نخستین واکنش به پیروزی غیر منتظره 'دونالد ترامپ' درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: پیروزی دونالد ترامپ از اهمیت تاریخی برخوردار است، ولی خطوط سیاست خارجی ایتالیا تغییری نخواهد کرد.
13:59: «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا، از «دونالد ترامپ» دعوت کرد در نشست اتحادیه اروپا- آمریکا شرکت کند.
۱۳:۴۳: تصویر چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا بر روی ساختمان امپایراستیت نیویورک
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۱۳:۴۲: مطهری:ترامپ برای ایران مفیدتراست تاکلینتون. دموکراتهابابرنامه ریزی دقیق حرکت میکنندوباپنبه سر میبرند. ترامپ صداقت بیشتری داردومواضعش درباره سوریه خوب بود. او به عربستان نگاه خوبی ندارد
13:28: پیروزی غیرمنتظره «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سبب سقوط آزاد ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن و نیز کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر پوند در شروع معاملات روز چهارشنبه شد.
۱۳:۲۶: هواداران خشمگین کلینتون به خیابان ها ریختند
گزارش رسانه‌های غربی و آمریکایی حاکی از این است که در برخی شهرها و دانشگاه‌های آمریکا، هواداران کلینتون، تظاهراتی ضدترامپ برگزار کرده و در نقاطی آتش افروخته‌اند.

گاردین از برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در برخی مناطق آمریکا گزارش داد. این تظاهرات در شهرهایی همچون اوکلند، لس‌آنجلس، پورتلند و نیویورک رخ داده‌اند.

براساس این گزارش صدها دانشجو نیز در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس (UCLA) در اعتراض به ترامپ تجمع کرده‌اند.

همچنین شبکه اِی.بی.سی نیوز نیز گزارش داد در شهر اوکلند در شمال ایالت کالیفرنیا نیز تظاهرکنندگان آتش‌هایی را شعله‌ور کردند.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، راه‌پیمایی‌هایی در مناطق مرکزی شهرهای پورتلند و دیویس در ایالت کالیفرنیا، و دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برگزار شده است.

16:19: رئیس جمهور فیلیپین که با اظهار نظرهای های جنجالی خود علیه «باراک اوباما» و آمریکا، موجب بروز تنش در روابط مانیل-واشنگتن شده بود، پیروزی «دونالد ترامپ» را تبریک گفت.
۱۳:۱۶: رئیس دومای روسیه در واکنش به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: زندگی جدیدی آغاز می شود.
13:14: سخنگوی تشکیلات خودگردان فسطین از آمادگی این نهاد برای تعامل با رئیس جمهوری منتخب آمریکا بر اساس اصل پایبندی به راه حل دو دولتی خبر داد.
۱۲:۵۴: بازار ارز جوگیر انتخابات آمریکا شد؛ توقف فروش دلار
بازار ارز به مانند گذشته بازهم تحت الشعاع اخبار تاثیر گذار به ویژه در حوزه سیاسی قرار گرفت. این در حالی است که با افزایش نرخ دلار در بازار و غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت در زمان پیش رو بسیاری از صرافی‌ها فروش این ارز را متوقف کرده و قیمت‌ها نیز تا بیش از ۳۶۷۰ تومان پیش رفته است.
۱۲:۴۸: واكنش ظريف به پیروزی ترامپ: ما معتقديم نبايد در أمور داخلی كشورها دخالت كنيم اما هر دولتي در أمريكا سر كار باشد ملزم به اجرای برجام است.

۱۲:۴۷: سخنگوب وزارت خارجه ایران: برای تهران سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکا مهم است
12:35 پایگاه اینترنتی «CNN money» نوشت: ارزش پزو (واحد پول مکزیک) بامداد امروز (چهارشنبه) و با فشرده شدن رقابت ها و افزایش چشم انداز پیروزی «دونالد ترامپ» هشت درصد کاهش یافت.
12:34: پیروزی 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رقابت با 'هیلاری کلینتون' باعث شد بازار سهام استرالیا حدود 35 میلیارد دلار ارزش خود را از دست بدهد.
۱۲:۳۳: نخست وزیر امارات و حاکم دبی به ترامپ تبریک گفت.
12:33: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت کشورش برای همکاری با رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند.
۱۲:۳۲: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: در انتخابات کنگره ۱۱۵ ام آمریکا ،جمهوریخواهان با کسب ۵۱ کرسی از ۱۰۰ کرسی ، به صورت رسمی اکثریت سنا را نیز در اختیار گرفتند.
12:31: با پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ارزش شاخص کل سهام بورس پاریس 2.83 درصد کاهش یافت.
12:31: تبریک 'فاراژ' رهبر حزب 'یوکیپ' به ترامپ
'نایجل فاراژ' رهبر حزب ضد اروپایی و ضد مهاجر 'استقلال بریتانیا' ( یوکیپ) بامداد روز چهارشنبه به عنوان اولین شخصیت سیاسی انگلیس به 'دونالد ترامپ' به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا تبریک گفت و عنوان کرد که نتایج این انتخابات 'بزرگتر از برگزیت ' بود.
12:30: «بلفاست تلگراف»، نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در یک پیروزی چشمگیر به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و به کاخ سفید راه یافت.
۱۲:۲۹: سفیر آمریکا از کاهش اختلاف با روسیه در دولت ترامپ خبر داد
جان تفت سفیر آمریکا در روسیه در واکنشی فوری پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، احتمال قوی کاهش تنش در روابط مسکو و واشنگتن را مطرح کرد.
12:22: نخست‌وزیر مالزی در اظهارنظری ضمن تبریک گفتن بابت پیروزی دونالد ترامپ گفت: «موفقیت آقای ترامپ نشان می‌دهد که سیاستمداران هرگز حمایت رای دهندگان را برای خودشان مسلم فرض کنند».
۱۲:۲۰: مالکوم ترنبول نخست‌وزیر استرالیا به دونالد ترامپ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.
12:19: نخست وزیر ترکیه به ترامپ تبریک گفت.
۱۲:۱۸: پوتین به ترامپ تبریک گفت و ابراز امیدوار کرد گفتگوی سازنده ای با او داشته باشد.
12:04: واكنش توييتري حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور به پيروزي ترامپ

نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
11:58: قیمت سکه به یک میلیون و 140 هزار تومان رسید
به‌دنبال انتشار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ، بازار طلا و ارز تهران واکنش نشان داد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز در بازار تهران ۲۳ هزار تومان گران شد. نیم‌سکه نیز ۹ هزار تومان، ربع سکه ۶ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

بر همین اساس، در حال حاضر در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۷۱ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۰۲ هزار تومان، سکه یک‌گرمی ۱۹۰ هزار تومان قیمت دارد.
11:49: واکنش رئیس بورس تهران به زلزله ترامپ: انتخابات آمریکا تاثیر طولانی بر بازار سهام ایران ندارد و سهامداران در بلند مدت به باور بی تاثیری انتخابات آمریکا بر بازار ایران می رسند.

11:48: واکنش موگرینی به پیروزی ترامپ: ارتباط آمریکا عمیق‌تر از هر تغییری در سیاست‌هاست و ما همچنان به همکاری برای کشف قدرت‌های اروپا ادامه می‌دهیم
۱۱:۴۷: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا:رأی مردم آمریکا به ترامپ نشان از رأی منفی به سیاست جنگ‌طلبانه و خشونت دارد.

۱۱:۴۶: عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر به ترامپ تبریک گفت
11:45: نامزد مورد استقبال پوتین مستاجر کاخ سفید شد
دونالد ترامپ که حتی با وجود کم مهری حزب جمهوریخواه توانست در عین ناباوری پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، گزینه مطلوبی برای بازسازی روابط تقریبا تخریب شده واشنگتن و مسکو است.
11:43: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ترامپ تبریک گفت
«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توئیتری پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان را تبریک گفت.
۱۱:۴۲: رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون خطاب به طرفداران: به خانه هایتان بروید
«جان پودستا» (John Podesta) رئیس ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» درپی اعلام نتایج آرا الکترال که به نفع دونالد ترامپ بوده، با حضور در مقر ستاد انتخاباتی کلینتون، خطاب به طرفداران این نامزد دمکرات گفت: شب بخیر، به خانه هایاتان بروید.
11:38: کلینتون شکست خود، مقابل را ترامپ پذیرفت
شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد: هیلاری کلینتون در تماس تلفنی با دونالد ترامپ شکست خود را از رقیب دمکراتش پذیرفت.
۱۱:۳۶: ترامپ رسما اعلام پیروزی کرد
با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و معاونش در گردهم‌آیی جمهوری‌خواهان در نیویورک حاضر شدند و اعلام پیروزی کردند.
11:25: تحلیل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دلیل اقبال مردم آمریکا به ترامپ
نسیم آنلاین: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش از اقبال بیشتر ترامپ در کسب رای مردم خبر داده بودند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در بازنشر بخشی از سخنان ایشان در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت روز 13 آبان، نوشت: این مناظره‌ی دو نامزد [ریاست جمهوری] آمریکا را دیدید؟ حقایقی که اینها بر زبان راندند دیدید؟ شنیدید؟ اینها آمریکا را افشا کردند.

چند برابر چیزهایی را که ما میگفتیم و بعضی باور نمیکردند و نمیخواستند باور کنند، خود اینها گفتند. و جالب این است که آن که #صریح‌تر گفت، بیشتر مورد توجّه مردم قرار گرفت. آن مرد چون #واضح‌تر گفت، صریح‌تر گفت، مردم آمریکا بیشتر به او توجّه کردند. طرف مقابل گفت این پوپولیستی کار میکند؛ #عوام‌گرایانه، چرا عوام‌گرایانه؟ برای خاطر اینکه حرفهایش را مردم نگاه میکردند، میدیدند درست است؛ در واقعیّات زندگی خودشان آن را میدیدند. ارزشهای انسانی در آن کشور نابودشده و لگدمال‌شده است؛ #تبعیض_نژادی وجود دارد.

همین چند روز قبل از این آن مرد در تبلیغات انتخاباتی‌اش ایستاد و گفت شما اگر رنگین‌پوست هستید، اگر سیاه‌پوست و سرخ‌پوست هستید، در خیابانهای نیویورک و شیکاگو و واشنگتن و کالیفرنیا و غیرذلک وقتی راه میروید، نمیتوانید مطمئن باشید که تا چند دقیقه‌ی دیگر زنده‌اید. شما ببینید! این حرف را کسی دارد میزند که انتظار دارد چند روز دیگر برود در کاخ سفید، بنشیند آمریکا را اداره کند. #نژادپرستی_آمریکا یعنی این.

فقر آمریکایی‌ها را [هم گفت]. گفت ۴۴ میلیون نفر در آمریکا گرسنه‌اند. او گفت و دیگران هم گفتند که کمتر از یک درصد مردم آمریکا مالک نود درصد ثروت آمریکا هستند. ارزشهای انسانی در آنجا لگدمال شده است؛ تبعیض، اختلاف، نژادپرستی، لگدمال کردن حقوق بشر.
۱۱:۲۴: ترامپ: همين الان از هيلاري تلفني داشتم. او به همه ما تبريك گفت و من هم به او و خانواده اش تبريك گفتم.

۱۱:۲۱: معاون دونالد ترامپ: امشب يك شب تاريخي است | مردم آمريكا قهرمان تازه خود را برگزيدند؛ باعث افتخارم است كه معرفي بكنم ريس جمهور برگزيده را؛ دونالد ترامپ.

۱۱:۲۰: آغاز سخنرانی دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات
11:19: دونالد ترامپ وارد ستاد اصلی اش شد و مورد استقبال گرم هوادارانش قرار گرفت.
۱۱:۱۵: نخستین واکنش یک مسئول ایرانی به پیروزی ترامپ
سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سناریوهای مختلفی را از قبل برنامه ریزی کرده بودیم

بهروز کمالوندی گفت: ما از مدت ها قبل برای این موضوع برنامه ریزی کردیم و سناریوهای مختلفی در مورد انتخابات آمریکا طراحی کردیم. در این سناریوها حتی رفتار افراطی شدید مقامات جدید آمریکا و عمل متقابل جمهوری اسلامی ایران دیده شده و در آن سناریوها آمده است که ما خودمان را با آن سناریویی که عملی شود، تنظیم خواهیم کرد.
11:14: شبکه ان‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه می‌گوید هیلاری کلینتون در تماس تلفنی با ترامپ، شکست را پذیرفته است.
۱۱:۰۳: «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رییس‌جمهور آمریکا شد
«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده انتخاب شد.

وی با شکست «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات‌ها و وزیر خارجه سابق آمریکا، ساکن جدید کاخ سفید خواهد بود.

ترامپ در این انتخابات با کسب ۲۷۴ رای الکترال، حد نصاب ۲۷۰ رای برای ریاست‌جمهوری را کسب کرد و کلینتون که ۲۱۸ رای الکترال را از آن خود کرده بود، پشت سر گذاشت.

ترامپ در حالی در انتخابات پیروز شد که نظرسنجی‌ها عمدتا حاکی از برتری هیلاری کلینتون بود.
۱۱:۰۰: دونالد ترامپ در میان طرفدارانش وارد ستاد انتخاباتی خود برای ایراد سخنرانی شد.
10:59: باراک اوباما پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا را به وی تبریک گفت.
۱۰:۵۸: برآورد رسانه ها از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ؛ ترامپ برنده شد
رسانه های آمریکا با پایان زمان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۵۰ ایالت این کشور، اقدام به برآورد نتایج آرای دونالد ترامپ جمهوری خواه و هیلاری کلینتون دمکرات کرده اند. اکثر این رسانه ها دقایقی پیش اعلام کردند: ترامپ با ۲۷۷ رای الکترال در برابر ۲۱۹ رای الکترال کلینتون، رقیبش را کنار زده و رئیس جمهور جدید آمریکا محسوب می شود.

10:57: «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در ستاد مرکزی انتخاباتی نامزد دموکرات حاضر شد و در سخنانی گفت که «هنوز کار شمارش آرا ادامه دارد».
۱۰:۵۶: «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان تحولات مربوط به انتخابات آمریکا را «شوک بزرگ» خواند.
10:55: وزیر خارجه فرانسه در واکنش به انتخابات آمریکا گفته است که فرانسه دوست آمریکا باقی خواهد ماند و ما منتظر خواهیم ماند تا سیاستهای رئیس‌جمهور جدید را ببینیم.
۱۰:۵۴: «مارین لوپن» رهبر راستگرایان فرانسه در توئیتر ترامپ را رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب کرد و به او و مردم آمریکا تبریک گفت.
10:53: با اعلام نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا، تعداد آرای دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید به حد نصاب لازم رسید.
۱۰:۴۹: خوشحالی هواداران ترامپ پس از پیروزی در انتخابات آمریکا
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
10:46: کلینتون فعلا شکست را نپذیرفت
رئیس کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون با حضور در جمع هواداران وی در مقر کمپین در نیویورک تاکید کرد که وی قصد ندارد سخنرانی پایانی را ایراد کند و همه چیز فردا صبح به وقت واشنگتن مشخص خواهد شد.

پجان پودستا، رئیس کمپین انتخاباتی کلینتون برخلاف معمول به جای او در جمع حاضران سخنرانی کرد و گفت: روند شمارش آراء همچنان ادامه دارد و برای دو طرف دارای اهمیت است.

وی از طرفداران کلینتون که در مقر انتخاباتی وی در نیویورک حاضر شده بودند خواست که به خانه‌هایشان بروند و فردا صبح منتظر اعلام نتایج و سخنرانی نامزد محبوبشان باشند.

عدم ایراد سخنرانی از سوی کلینتون به این معناست که او نتایج اعلام شده از سوی رسانه‌های آمریکایی را قبول ندارد و منتظر اعلام نتایج رسمی در بامداد امروز (چهاشنبه) به وقت محلی خواهد بود.
۱۰:۴۳: ایندیپندنت: آمریکایی ها در صورت پیروزی ترامپ، چگونه کشورشان را ترک کنند.
10:41: جان پودستا رئیس ستاد کلینتون گفت کار تمام نشده و آن‌ها قصد ندارند فعلا شکست را بپذیرند.
۱۰:۳۹: سی ان ان و بی بی سی هنوز نتیجه انتخابات آمریکا را نپذیرفته اند
10:36: بازار سهام ایران همگام با جهان در حال فروریختن
حالی که در روزهای گذشته خوش‌بینی‌ها نسبت به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا باعث شده بود بازار سرمایه تا حدی جان بگیرد، با خبرهایی از پیروزی دونالد ترامپ بازار سرمایه ایران همگام با بورس‌های جهانی در حال سقوط کردن است.

امروز از ابتدای شروع معاملات شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران شروع به ریزش کرد تا حدی که در یک ساعت اول معاملات بیش از ۱۲۰۰ واحد کاهش پیدا کرد و تا هم‌اکنون بیش از ۱۳۰۰ واحد افت کرده است و همچنان در حال کاهش است.
۱۰:۱۹: دونالد ترامپ با پیروزی در ایالت پنسلیوانیا و کسب ۲۰ رأی الکترال رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شد.
10:08: سقوط نفت جهانی در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا
فت جهانی روز چهارشنبه که شمارش آراء برتری غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نشان داد و بازارهای جهان را در التهاب فرو برد، با کاهش روبرو شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا رکورد پایین ۴۳.۰۷ دلار در هر بشکه سقوط کرد که بیش از چهار درصد نسبت به قیمت نهایی معاملات سه‌شنبه کاهش داشت. با اینهمه در ادامه معاملات به ۴۳.۶۸ دلار بهبود پیدا کرد.

نفت برنت که قیمت پایه جهانی است، ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۴.۸۷ دلار رسید.
۱۰:۰۶: «مارین لوپن» رهبر راستگرایان فرانسه در توئیتر ترامپ را رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب کرد و به او و مردم آمریکا تبریک گفت.

۱۰:۰۵: نیویورک تایمز: ترامپ ممکن است بیش از ۳۰۰ کارت الکترال بیاورد.
10:03: ميدان تايمز نیویورک؛ هم اکنون
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۱۰:۰۰: ناراحتی هواداران هيلاري
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
09:59: نمودار قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا

نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۰۹:۵۷: بلومبرگ: آشفتگی بازارهای جهانی در پی احتمال پیروزی ترامپ
شبکه خبری اقتصادی 'بلومبرگ' گزارش داد: بازاراهای جهانی درپی احتمال پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته و دچار آشفتگی شده است.
09:56: اندونزی آماده پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.
۰۹:۵۵: تجمع صدها دانشجو در مقابل کاخ سفید؛ برخی با چشمانی اشکبار و برخی شعار می‌دهند لعنت بر ترامپ
09:50 هیلاری کلینتون موفق شد آراء ایالت «مین» را از آن خود کند. ایالت مین دارای 4 رای الکترال کالج است.
۰۹:۴۹: وزیر خارجه استرالیا: ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکاست.
09:48: بکه تلویزیونی المیادین: پیروزی ترامپ در پنسیلوانیا نتیجه رقابت برای رسیدن به کاخ سفید را تعیین خواهد کرد. شمارش بیش از نود و پنج درصد از آرای پنسیلوانیا نشان می دهد ترامپ 48/5 درصد آرا را به دست آورده است. این ایالت بیست رأی الکترال دارد.
۰۹:۴۵: آخرین نتایج انتخابات آمریکا در شش ایالت باقی مانده

نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
09:44: ترامپ و خانواده در حال تماشاي نتايج
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
۰۹:۴۲: نمودار رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از اعلام نتایج انتخابات
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
09:35: اوباما: فردا خورشید دوباره می‌تابد
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در پیغامی از پیش ضبط شده از آمریکایی‌ها خواسته است که پس از انتخاباتی "خسته کننده و گاه عجیب" یکدیگر را نه به چشم دموکرات یا جمهوری‌خواه، بلکه به چشم هموطن نگاه کنند.

او گفت فارغ از اینکه نامزد مورد نظر شما برنده بشود یا نه "فارغ از هر چه که بشود، خورشید فردا دوباره می‌تابد، و آمریکا همچنان برترین کشور جهان خواهد بود.
۰۹:۳۳: شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی تبعات نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد
09:32: هواداران هیلاری کلینتون در ستاد وی در شهر نیویورک
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
09:29: شاخص کل بورس تهران سقوط کرد
نتیجه انتخابات آمریکا؛ ترامپ رئیس جمهور شد
09:28: آخرین نتایج باقی مانده از انتخابات آمریکا به شرح زیر است:

میشیگان - ۷۴% کل آراء

کلینتون ۴۶.۹%

ترامپ ۴۷.۹%

ویسکانسین - ۸۲% کل آراء

کلینتون ۴۵.۷%

ترامپ ۴۹.۱%

پنسیلوانیا - ۹۲%کل آراء

کلینتون ۴۸.۲%

ترامپ ۴۸.۲%
۰۹:۲۷: توئیت ایندیپندنت:ترامپ تقریبا رئیس جمهور بعدی آمریکا است.
09:23: فاکس نیوز: در ایالت نوادا ترامپ از کلینتون عقب افتاده است. جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از عقب ماندن دونالد ترامپ جمهوری خواه از هیلاری کلینتون دموکرات در ایالت نوادا است.
۰۹:۲۲: ترامپ نیازمند تنها ۱۶ رای الکترال برای ورود به کاخ سفید.
09:21: فاصله ترامپ با كلينتون در ميشيگان زياد شد.
۰۹:۱۹: شبکه تلویزیونی المیادین: وزارت دارایی و بانک مرکزی ژاپن در پی احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشست اضطراری تشکیل داده اند.
09:18: خبرگزاری فرانسه: همزمان با پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقابل هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود ، بهای هر انس طلا با پنج و چهار دهم درصد افزایش به 1/337 دلار رسید.

0917: خبرگزاری فرانسه: بازارهای آمریکایی تحت تأثیر احتمال پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از پنج درصد سقوط کرد.
۰۹:۱۶: حدود ساعت پنج و ده دقیقه به وقت گرینویچ ، شاخص اس اند پی ۵۰۰، پنج و یک دهم درصد و شاخص پنج و هشت صدم درصد سقوط کرد که نشان دهنده نگرانی فزاینده بازارها از خطرات اقتصادی مرتبط با رئیس جمهور شدن ترامپ است.
09:15: در پی انتشار خبر افزایش احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون، هر دلار آمریکا در بازار بورس توکیو در ازای 101/46 ین معامله شد در حالی که اوایل امروز ارزش هر دلار 105/47 ین بود. ارزش واحد پول اروپا نیز در بازار توکیو در برابر دلار افزایش یافت و هر یورو در ازای 1/1222 دلار معامله شد در حالی که ساعات اولیه صبح امروز در بازار توکیو هر یورو در ازای 1/0989 دلار داد و ستد شده بود.
۰۹:۱۴: خبرگزاری رویترز: شاخص سهام بورس های اروپایی صبح امروز چهارشنبه تحت تاثیر پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات سقوط کرد.

صبح امروز شاخص کک 40 (CAC 40)، شاخص سهام در بازار بورس فرانسه چهار و دو دهم درصد (4.2 درصد)، شاخص داکس بورس آلمان چهار و سه دهم درصد (4.3 درصد) و شاخص FTSE لندن چهار و یک دهم درصد (4.1 درصد) کاهش یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داریوش

      خدایا خودت ترامپ رییس جمهور کن . کلینتون زن کثیفیه و خاورمیانه رو به اتش میکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش یه ذره مطالعتو زیاد میکردی می دیدی انی که دهن خاور میانه رو سرویس مسکنه ترامپ

      • علیرضا

        این دوتا هیچکدومشون به درد نمیخورن دوتا آشغالن کثافتای جنایتکار عوضی من نمیدونم یه آدم درست ودرمون توکشور اینا پیدانمیشد که همچین جانورایی رو گذاشتن کاندید رئیس جمهوری ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      هیلاری دوست داریم

    • ایرانی

      فقط ترامپ!

    • کیوان ماهینی

      با سلام خدمت شما من امیدوارم ترامپ رای بیاورد چون کلینتون جنگ طلب علیه ایران است و با داعش و اسرائیل و عربستان و کشورهای عربی بر علیه ایران ایران است

      پاسخ ها

      • محمد

        هیچ غلطی نمیتوانن بکنند داداش تا ایرانی هست تا خون ایرانی در رگ ماست نمیزاریم به ایران خط بیافته 8 سال ایران در برابر جهان وایستاد و وای میسته .ماهمچنان ایستاده ایم .آماده ایم آماده

    • کاوه

      ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را نداره، فقط قلدره

    • منصور

      امیدوارم ترامپ رای نیاورد

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

    • سامی

      هردوتاشون واسه ایران یکی ان ، هردوتاشون جنگ طلبن و متنفر از دوستی باایران
      مرده شور ترکیب این دوتا نامزد و هرچی آدم ظالم و زورگو و بی خداست ببره به حق امام حسین

      پاسخ ها

      • حسین

        قدیما مامان بزرگها اینجور حرف میزدند .

      • مجید

        جیگرش دراد

      • مرجان

        جز جیگر زده ها

    • بدون نام

      واقعا موندم کدومشون بدترن

    • مجی

      مردم امریکا دیگه خیلی بدبختن با این نامزدای بیخودشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوهوع ما الان چقدددددددر خوشبختیم

      • بدون نام

        باید مملکت داری رو بیان از ما یاد بگیرن. مگه نه غلام؟

    • جلال

      سگ زرد برادر شغاله ، هردو به خون من و تو تشنه هستن ... امریکا تا ابد دشمن ماست و خواهد ماند ...

      پاسخ ها

      • به توچه

        آخی توچقدر باحالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • جعفر سیسی

      کلینتون هر چه باشه از ترامپ هم اسمش زیباتره هم خودش ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم تو هم زیباست عزیزم. ایشالا برا ریاست جمهوری کاندید شو ببینیمت

      • بدون نام

        دقیقا موافقم

    • بدون نام

      اگه, ترامپ رای بیاره در ایران هم احمدی نژاد, قطعا امام زمان ظهور می کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی باحالی :)))))

    • 1w34

      شاید ترامپ خوب تر باشه....

    • ماهور

      اونایی که به نظرات جلال و سامی منفی دادن فازشون چیه واقعا؟
      واقعا فکر میکنن این دوتا نامزد برای ایران ارزشی قائلن یا نظرشون درباره ایران صلح و دوستی مطلقه؟
      ......

    • حامی

      نه کلینتون بد است نع ترامپ هر کدوم بیان باید سیاست کثیف امریکا رو دنبال کنن از خود اراده ای ندارن

    • بدون نام

      بوش مستقیما به عراق و افغانستان حمله کرد و بارها ایران را تهدید کرد، اوباما غیر مستقیم به سوریه و یمن رفت و ایران را تهدید هم نکرد! هر دو حذب جنگجو هستند، اما حذبی که انقدر بی محابا وارد جنگ میشه، از بمب اتم استفاده می کنه و راحت تهدید می کنه، بهتره که انتخاب نشه

    • حاج احمد

      مغازه همون مغازه ميشه فقط ويترين عوض ميشه ...هرکدوم بشه هيج فرقي نداره يکي بد و اون يکي بدتر

    • نیما

      مطمینا و مسلما کلینتون خیلی بهتره

    • بدون نام

      فقط مرگ بر امریکا

    • محمدامین

      شاید اوباما تنها رئیس جمهور آمریکا باشه که ایرانی ها از رفتنش ناراحت میشن ! این کاندیدا(کلینتون و ترامپ) هیچکدوم فرقی با هم ندارن یکی بد و دیگری بدتر!
      وی در کل دموکرات ها مخصوصا توی مسئله ی جنگ میانه رو تر هستن و مثل جمهوری خواه ها جنگ طلب نیستن.
      پس واسه ما ایرانی ها بهتره که کلینتون رئیس جمهور جدید آمریکا باشه

    • سید نیما شیروانی

      اگر ترامپ یا کلینتون هم بشود هیچ غلتی نمیتونن بکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منتظر باش ببین چی میشه

    • على

      با هر دو نامزد مخالفت ميكنيم چون وجدان ندارن

    • بدون نام

      گور بابای همشون از عربا تا اسراییل و امریکا وبقیشون که ایرانو بد بخت کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانو خودمون بدبخت کردیم مگه اروپا رو ایرانیا خوشبخت کردن؟خودشون کردن

    • جلال

      خدا وکیلی صندوق رای هاشونو ببین چقدر قشنگه،اونوقت صندوق رای های ما مثل جا نونیه :))

    • محسن

      ربطی نداره کی میشه ریس جمهور امریکا مهم اینه ما ایرانی غیرتی وطن پرست ومهم اینه ایرانی هستیم نه ترسی داریم کی ریس آمریکا میشه نه برامون مهمه... خاک بر سر اعراب خاورمیانه کنن...پشت رهبرونظام مقدسمون تا تهش هستیم با جونمون

    • قیصر

      دبیر سابق کانون همیاران سلامت روان (خیزش) دانشگاه صنعتی ارومیه واقع در کیلومتر 2 جاده بند حمایت قاطع خود را از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد،این درحالی است که دبیر سابق انجمن علمی مهندسی هوافضای همین دانشگاه(که بعنوان انجمن علمی فعال دانشگاه شناخته شد)بطور جدی طرفدار سرسخت دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا میباشد.
      مرسی اه

    • سعید

      ترامپ میبره و جنگ درست حسابی میشه وای چه حالی میده ... بوزه

    • رضا

      ترامپ تند بی حساب عمل میکنه ولی کلینتون با پنبه سر میبره

    • Hisp

      اینجوری که داره پیش میره هیلاری برنده انتخاباته...
      فعلا تو 4 تا ایالت اساسی پیشی گرفته و چند ساعت دیگه تموم میشه....
      ترامپ هرچی هست مثل هیلاری دروغ گو نیست...
      هیلاری سیع داره افکار عمومی رو گول بزنه و ترامپ اینکارو نمیکنه....
      و همین رو راست بودن خودش و کمپینش باعث شکستش میشه...
      هیلاری فهمید مرد عاااشق دروغن و ازش نهایت استفاده رو کرد.
      مرگ بر شیطان بزرگ

    • خیراله

      مرگ بر آمریکا لعنت به هر دو تا شان

    • بابک

      اولا امریکا ما براشراونقدرها مهم نیستیم چون انقدر قدرت داره ک گلوی ایران فشار داد مردم داشتن میمردن از گشنگی درست مثل کره شمالی اما وجود ایران تو منطقه براشون مفید برا لولو خور خوره درست کردن برا منطقه و فروش سلاحشون ب عربها ما باید ببینیم چرا زابن ک حتی دوتا بمب خورده انقدر مرگ بر امریکا نمیگ هم پیمانش برا اینکه خرد دارند بهتر خودمون درست کنیم عوض کینه دشمن تراشی در هر حال ترامپ جمهوری خواه بی کله تر نترس ترند اگ تو ایران هم یکی مثل احمدی بای بای بیاد اونور ترامپ بش حتی وجود جنگ هم محتمل کلینتو نبهتر برای ایران این دیدگاه من

    • بدون نام

      فقط ایران مرگ بر آمریکا

    • سعید

      من دلم میخواد ترامپ بشه

    • بدون نام

      کشته ی پیش بینیاتونم :)))

    • محمد

      جفتشون باهم یک انگشت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی نمیشن

      مرگ بر امریکا - مرگ بر اسراییل

    • ستایش

      منم موافقم نه ترامپ و نه کلینتون به شخصه تصمیم گیرنده نیستند
      از برترینها هم برای اطلاع رسانی عالیش ممنونم

    • بدون نام

      احمدی نژادشون برنده میشه ..خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      ترامپ

    • بدون نام

      اونایی ک میگن ترامپ هنوز اون روی سگشو ندیدن

    • بهاره

      خدایا خودت رحم کن ؛ ترامپ از مسلمونا بدش میاد کاش هیلاری پیروز میشد

    • بی نام

      متاسفانه هیچکدوم صلاحیت اخلاقی و فکری و ... رو برای ریاست جمهوری ندارن..مهم نیست کدوم اول میشه ولی متاسفانه چون آمریکا قدرت بزرگ جهانه تاثیر خیلی زیادی تو دنیا بخصوص ایران داره ...

    • محمدحسین

      هشت ماه پیش گفتم ترامپ پیروز میشه..این اینده نگریم اوکی هست

    • موسی

      مرگ بر امریکا هر کسی رئیس جمهور امریکا شود فرقی نمی کند چون راهبرد کلان امریکا دشمنی با اسلام و استعمار است و در هر حال دشمن ماست

    • علی

      ترامپ رییس جمهوره شک نکنید از کلینتونم خیلی بهتره مصوب بدبختی ما سران دولت خودمونن دوستان ن امریکا وغرب چون ازبس دزدی واختلاس کردن ی کم چشم و گوشتونو وا کنید بد نیستا همش نگین این بود اون بود

    • Lida

      یا خدا ترامپ پیروز نشه
      به نفع ما نیس :(

      پاسخ ها

      • محمد

        آره

    • شاهرخ

      رای ما دکتر محمود احمدی نژاد

    • احمد

      لطفا تشريف بيارين محل كار ما براي خوردن شيريني پيروزي ترامپ

      پاسخ ها

      • Lida

        کجا بیاییم
        خخخ :))

      • بدون نام

        منم ناپلئونی میدم ترامپ رئیس شه. چوی روی خیلیارو کم میکنه

    • آریا

      فیط ترامپ . کسی که سوابق کلینتون نگاه کرده باشه میفهمه که چقدر زن کثیفیه و با عربستان دستش تو یه کاسه هست . ترامپ میلیاردره و نیازی به دزدی نداره ولی کلینتون دزدی بیش نیست

    • بدون نام

      ترامپ و کیلینتون جفتشون نمیتونن مثل اوباما جلوی جنگ احتمالی ایران و امریکا رو بگیرن.

    • hamed

      هرچی باشن از احمدی نژاد ما خیلی بهترن خخخ مگه نه؟
      فقط ترامپ
      خدا کنه جنگ بشه یا همه بمیریم یا آدم بشیم

    • امین

      تا اینجا نشون داد که بیش از نیمی از مردم آمریکا از مهاجران بدشون میادش با مسلمونها مشکل دارن و حاضرند به یک دینامیت رای بدهند ولی من مطمئنم نیمی از کسانی که به ترامپ رای دادند مطمئن بودن هیلاری برنده هستش و رایشون الکی خواهد بود تا بوده همیشه حزب جمهوری خواه برای ایران بهتر بوده تا دموکرات چون هیلاریها ظاهری خوب ولی باطنن پر حاشیه دارند جمهوری خواه ها همیشه ظاهر و باطن یکی بودن کلا خیالت راحت طرف از جلو بهت خنجر میزنه نه از پشت مثل دموکراتها

    • بدون نام

      ترامپ بهتر از کلینتونه.چون طلب جنگ با ایرانو داره و ما هم منتظریم ببینیم که ایرانی ها هی ادعا میکنن که آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه چی واسه جنگ دارن...

    • شای

      منم آن شیخ روز که در آخر عمر
      لای موهای ترامپ گم کرد خداوندش را
      .
      خلاصه که بدبخ شدیم=)

    • بدون نام

      ترامپ بهتر از کلینتونه.چون طلب جنگ با ایرانو داره و ما هم منتظریم ببینیم که ایرانی ها ....

    • جلیلوند حسن

      فقط قالیباف میتونه حریف خوبی باشه . نترس - شجاع - سالم - خوش تیپ - خوش فکر و ...

    • بی نام

      خداکنه جنگ نشه،هرکدوم که رای اوردن،
      من نمیفهمم عقل بعضیا کجا رفته که میگن کاش جنگ بشه،جنگ بشه به حال مردای بی غیرت و خونواده هاشون فرقی نمیکنه،اما مردا و پسرای باغیرت مجبورن جونشونو کف دستشون بگیرن،دوستی که میگی کاش جنگ بشه ببینیم اینقدر که میگن دفاع میکنیم،عمل میکنن یا نه!

    • فقظ محمود احمقی نژاد

      دوتاشونم آدم نیستند.

    • دانشجو

      امیددواریم که در اینده ترامپ هم سر عققققل بیایید و تکلیف ما را با خودش و خودمان یکسرهههه کککند
      اللهم عجل لولیک الفرج...

    • امین

      مرگ بر آمریکای جنایتکار
      مرگ بر اسرائیل

    • ناصر

      سگ زرد برادر شغال است و ایران نفتخیز مرغی است که هم در عزا سرش را می برند و هم درعروسی .

      پاسخ ها

      • حامد

        سلام.
        خجالت بکش. ... راجع به کشورت درست صحبت کن

    • بدون نام

      پیش بینیم درست بود. ترامپ رئیس جمهور شد

    • محمد

      دلم میخواست کلنیتون بشه ریس جمهور تا می خواستم ببینم ادعای که کرد گفت :به ایران حمله میکنیم .میخواستم ببینم انقدر جرئت داره سمت ایران بیاد یا نه ببینم بلاف زده

    • محمد رضا

      بدبختانه ما نباید از این دو نفر بترسیم ما باید از مردم خودمون بترسیم که به همدیگه رحم نمیکنیم و فقط منتظر یه اتفاق هستیم که از کنارش سود خودمون رو ببریم به هر قیمتی

    • mimi

      تبریک به ترامپ عزیز, با آرزوی توفیق روزافزون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلقک

    • مهدی

      خبر فوری (ایران بدبخت شد)

    • زهره

      ترامپ پیروز شد... متاسفم... هر کی میشد البته برا ما فرقی نمی کرد... ولی ترامپ جنگ طلبه.... شاید هیلاری میانه رو تر بود... ترامپ اومد ولی برجام مرجام و مذاکره تعطیل.... بچه های دولت یه استراحتی بکنین تا ببینم بعد ایران کی میشه رئیس جمهور... احمدی نژاد بشه خیلی حال میده....

    • میم

      واقعا از نظرات سر در نمیارم!!!!! این همه آدم همه دوست دارن جنک بشه!!! که چی؟! که بدبخت بشن؟! واقعا عاشق اینن امنیتشون رو از دست بدن؟! خیلی ناراحت شدم از این که یک عده از ایرانیا اینطور وطن فروش شدن!

      پاسخ ها

      • پدرام

        وطن فروش نشدن. فقط چیز زیادی برای از دست دادن ندارن.

    • صبـا

      ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد.
      بورس تهران سقوط کرد. قیمت نفت سقوط کرد.


      چقدر خوشحال بودیم در استانه انتخابات بورس تهران یه تکونی خورده بود.

    • بدون نام

      درود بر آمریکا درود به اقای ترامپ

    • مهدی

      با سلام ان شاءالله آقای ترامپ ریشه داعش را نابود خواهد کرد.

    • رسول

      با این اوصاف ما هم به احمدی نژآد رای میدیم تا ایشالا 2018 دیگه آخر دنیا باشه. خلاصه هر خوبی و بدی از من دیدید حلالتون میکنم.

      پاسخ ها

      • Lida

        چرا 2018؟
        نه تو این سال قراره توو شهر ما اتفاق مهم بیفته
        حیفه ببینیم بعد خخخ

    • بی نام

      آخ جون.سوژه های جدید پیدا شد.تا یه مدت با کل کل های اینا سرگرم هستیم.خدایا این شادی ها رو از ما نگیر!

    • بدون نام

      نمیدونم شاید ترامپ برای ایران خیلی بد نباشه.کلینتون نسبت به ایران نظرات خیلی خصمانه ای داره همین طور نسبت به اوباما جنگطلب تره احتمالا دخالت تو خاورمیانه رو هم بیشتر میکرد.ترامپ که رییس شد فعلا به قدر کافی تو خودآمریکا باهاش درگیر هستن شاید دست از سر منطقه وردارن

    • هومن

      شرط می بندم با همتون خانم
      کلینتون که مرده شورشو ببرن الهیییی
      رئیس جمپور می شه
      می گی نه نیگاه کن

    • saeed

      دونالد جان دوست دارم و بهت تبریک میگم
      مرسی که اومدی.

    • علیرضا

      هردوتاشون آشغالن جنایتکار من نمیدونم تواین کشور به این بزرگی یعنی یک آدم درست ودرمون نبود که بیارن کاندید رئیس جمهوری بشه تا مردمشون قرارنباشه ازبین دوتا لجن یکی رو انتخاب کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مهم نیست کی رییس جمهور میشه
      ما باید خودمون کشورمون رو آباد کنیم
      یه زمان کشور اول جهان بودیم ولی الان...

    • حسین

      تبریککککککککککککککککک

    • بدون نام

      واقعا که چقد سطحی نگرید. بابا این دوتا عین عم بودن هردو خبیث اما به ترامپ رای دادن تا از حکومت نظام سرمایه داری انتقام بگیرن,ترامپ ظاهر و باطن یکیه,یه دیوونس اره ولی بهتر از کلینتونه. با همین ظاهر بینیا امسال هی گفتین لیست لیست دیدین هم که چی شد.

    • بدون نام

      واقعا ظاهر بینی بعضیا حالمو به هم میزنه. هیلاری دوست داریم؟ بگو پس چرا قبل مناظراتش واسه یه سری سطحی نکر هشت ساعت میرفت ارایشگاه. خوب شد ایرانیا اونجا نبودن اگه نه رای میدادین به هیلاری.البته نه همه...

      پاسخ ها

      • مریم

        آره من هیلاری رو دوست دارم. چون سیاست، سیاست مدار میخواد نه کاسب کار و که جدش مدیره فاحشه خونه بوده.

    • بدون نام

      دوتاشون وحشی و خبیث

    • بدون نام

      و این است دموکراسی امریکا....دوتا رو اوردن یکی از یکی بدتر میگن از بین همین دوتا یکیو انتخاب کنین. خو بیچاره ها معلومه میگن ترامپ.

    • بدون نام

      امریکا سیاستش یکیه حالا چ ترامپ چ کلبنتون چ هرکسی دیگه.

    • بدون نام

      کلینتون داعش رو درست کرده واقعا بر چ اساسی میگی واس ما بهتره.امریکا امریکاست. واسه مردمش چ کرده که با ما خوب باشه.

    • بدون نام

      گاهی اوقات با خوندن نظرات از مردم ایران و از تفکراتشون حالم به هم میخوره. از کامنتایی مثل کلینتون بهتره خوشگل تره فلانه. واقعا که...

    • بدون نام

      دقیقا موافقم. ترامپ ظاهر و باطن یکیه ولی کلینتون با پنبه سر میبره, همچین رفته بود ارایشگاه قیافه بی ازار و...یه سری هم میگن هیلاری خوبه خوشگله.اه اه...

    • بدون نام

      اینایی که به مرگ بر امریکا منفی میدن همینان که اگه جنگ بشه میرن تو صدتا سوراخ قایم میشن و به بهانه زن و بچه هیچ کاری نمیکنن. براتون متاسفم...
      مرگ بر امریکا تا ابد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی مثه آدم سر یه میز بشینن و صحبت کنند چرا باید جنگ بشه؟! شما که قایم نمیشی راه بازه و جاده دراز

      • اش

        برم بجنگ کی؟
        اصلا چرا بجنگم؟

        برم بمیرم تکلیف زن و خانواده چی میشه؟زنده باشم کنارشون بهتر نیست؟....
        فکر کنید قبل حرف

    • محسن

      بدبخت شدیم

    • بدون نام

      سیاست چیز عجیبیه باید دید پشت پرده چه تصمیماتی گرفته میشه

    • سوسنگرد

      مرگ بر امریکا

    • علیجووون

      هنوز هیچی نشده بازار بورس و سکه رو ببینید چی شده؟ این چه مملکتیه که همچیش وابسه به بقیس
      واقعا متاسفام واسه خودمون

    • خاطره

      انشالا که خدا رحممون کنه ! و اینکه واقعا فرج اقا امام زمان رو نزدیک کنه.راستی چرا از کشور ما کسی ب ترامپ تبریک نگفت؟ناراحت میشهه هااااااا از من گفتن بود

    • بنده خدا

      سلام.بیبینید دوستان کشور ما تو خاور میانه است به همین دلیل نباید انتظار داشته باشیم اوضاع آروم و عادی داشته باشیم.همه کشور ها به منابع کشورمون چشم دارند چون خدا رو شکر همه چی داریم و ثروتمندیم.این وسط مشکل ما یک مشت ادم بی وجدان که به بهانه های مختلف قیمت هارو بالا میبرن اگه اینطور پیش بره دیگه باید منتظر فقر و بدبختی باشیم.

    • Neymar

      بخ بخت شديم!!!

    • شلغم دزد

      هم اکنون اهنگ حماسی وطنم وطنم سالار عقیلی از صدا و سیمای آمریکا......

    • بدون نام

      انتخاب ترامپ نشون داد که هر جای دنیا صداهای خاموش بسیار هست که به وقتش بیدار میشن..

    • بدون نام

      قدرت در آمریکا دیگر پوشالی و زودگذر خواهد بود.

    • انیس

      شماهایی ک خیلی اصرار دارین جنگ بشه تا ببینین نتیجه چی میشه...عاخه تو ک نمیری بجنگی :|یکی مث داداش من باید بره...واسه شما پسرای دختر نما .......

    • رویا ساز

      ترامپ احمقه

      پاسخ ها

      • مریم

        لایککککککککککککککککککککککککک

    • بدون نام

      مردم آمریکا بین بد و بد تر انتخاب کردن

    • محمد

      به نظر من آمریکا این وجدان نداره هرکی باشه لعنت برآمریکا خیانت کار

    • خودرو و همه چیز گران تر و به طور کلی وضع اقتصادی بد تر می شود

      خودرو و همه چیز گران تر و به طور کلی وضع اقتصادی بد تر می شود

    • بدون نام

      به نظرتون ترامپم میخاد به مردم آمریکا گلابی بده عایا؟؟

    • kimia

      چه کلینتون چه ترامپ تا ماایرانیا هستیم ونفس میکشیم هیچ کاریونمیتوننن علیه ما جلوببرن حالا بزارید هرچی دلشون میخواد کری بخونن جواب ابلهان خاموشیست

    • Avn

      سگ زرد برادر شغاله این بهترین صفت واسه امریکاییها درسته دوستان ،لایک یادتون نره

    • آریایی

      عشق است کوروش کبیر

    • Avn

      سلام به همه دوستان عزیز ،،،،،
      با امدن یک رییس جمهور متفاوت هیچ روی سکه عوض نمیشه فقط مدل نسل کشی وجنایت و اواره کردن مردم بی گناه ومهمتر پرورش تروریستها حیوان صفت جدید اغاز میشه اینها ببخشید چوب دو سر نجسن ،،،،،،،،،،

    • نفس

      گور بابای همه فقط آقای دکتر احمدی نژاد.خخخخخخخخخ

    • فاقد تخصص

      دوستان یه سوال .فارغ از اینکه میگین ترامپ خوبه یا کلینتون و فارغ از هر چیز دیگه ای شما چطور به خودتون اجازه میدید که اصلا اظهار نظر کنید در این موضوعات و کاملا هم داعیه دار متخصص بودن باشید ؟ببینم شما تحصیلاتتون علوم سیاسی بوده یا روابط بین الملل؟

    • محمد

      خوبه بالاخره یکی مید شد با قاطعیت برخورد کنه با بعضی افراطیهای اشغال

    • فرشین

      آمریکا با این حذب راست و چپش یه پاشو از دست داد بعد از این میخواد با لی لی کردن به مردمش خدمت کنه ؟؟؟

    • ناشناس

      سلام قبولی رئیس جمهوری امریکا اقای دونالد ترامپ در انتحابات 2016ایالت متحده امریکا را ب اقای دونالد ترامپ و تیم ایشان تبریک میگوییم و پیغام تندرستی مینویسیم و روحیه نمناک میفرستیم و از این واجد صلاحیت بودن شما اقای دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری یونایتد استیت OF امریکن ابراز علاقمندی و خشنودی در موضع بی طرفانه میکنیم .....

      پاسخ ها

      • علی

        من اسید میخوام

    • رامین

      سلام به همه هموطنان.رفتار ترامپ امریکا را به زانو در می اورد.به امید خدا امریکا مثلد شوروی سابق از هم گسیخته خواهد شد.انشا...الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج