جاباما
۴۱۹۹۷۱
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

پرسش نگران کننده دانشمندان

مولکول های زمین سر از مریخ در می آورد

دانشمندان از آن نگرانند که با راه یافتن مولکولهای زمینی به مریخ به اشتباه تصور کنند چیزی به نام حیات در این سیاره وجود دارد.

خبرگزاری مهر: دانشمندان از آن نگرانند که با راه یافتن مولکولهای زمینی به مریخ به اشتباه تصور کنند چیزی به نام حیات در این سیاره وجود دارد.

به نقل از اسپیس، مأموریت بزرگ دیگری از ناسا در راه است. این مأموریت با نام Mars ۲۰۲۰ چیزی جز یک مریخ نورد دیگر نیست. البته این روبات جدید از حیث فناوریهای به کار گرفته شده در آن تفاوتهای زیادی با مریخ نورد «کنجکاوی» دارد و دانشمندان ناسا امیدوارند از طریق آن به بهترین شیوه ممکن وجود حیات احتمالی در سیاره مرموز را مورد بررسی قرار دهند.
مولکول های زمین سر از مریخ در می آورد

بر اساس برنامه ریزیهای کلانی که از مدتها پیش انجام شده است مریخ نورد Mars ۲۰۲۰ نه تنها به جستجو برای کشف حیات احتمالی در مریخ مشغول می شود بلکه اقدام به نمونه برداری از این سیاره و انتقال آنها به زمین نیز خواهد کرد.

ترس دانشمندان دقیقا از همینجا آغاز می شود. آنها از آن بیم دارند که این روبات شش چرخ درحالی مهمان مریخ می شود که شاید ریزارگانیسمهایی را با خود به این سیاره ببرد. در این صورت کشف حیات احتمالی در مریخ کاملا زیر سؤال خواهد رفت زیرا مشخص نیست که آیا واقعا به این سیاره تعلق دارد یا اینکه مربوط به زمین است.

این مریخ نورد همچون کنجکاوی به فناوری پیشرفته ای مجهز است که به آن امکان آنالیز دقیق مواد شیمیایی مختلف را می دهد. از این طریق مریخ نورد Mars ۲۰۲۰ به راحتی می تواند نمونه برداریهای صورت گرفته از سطوح صخره ای مریخ را در همانجا مورد بررسی دقیق قرار دهد.

اما هنوز نگرانی ها درخصوص راه یافتن ریزارگانیسمها از زمین به مریخ و آلوده شدن این سیاره وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج