۴۲۰۰۹۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

خروج آثار گنجینه به تصویب هیات دولت می رسد

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماجرای نمایش آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر در دو کشور آلمان و ایتالیا و اظهارات اخیر برخی از نمایندگان مجلس پیرامون این موضوع توضیحاتی را ارائه داد.

خبرگزاری مهر: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماجرای نمایش آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر در دو کشور آلمان و ایتالیا و اظهارات اخیر برخی از نمایندگان مجلس پیرامون این موضوع توضیحاتی را ارائه داد.
خروج آثار گنجینه به تصویب هیات دولت می رسد

علی مرادخانی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به ما مبنی بر اظهارات چند روز پیش رئیس کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم داشتن مصوبه هیات وزیران برای خروج آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران برای برگزاری نمایشگاه در دو کشور آلمان و ایتالیا بیان کرد: ما هم تأکید داریم که نحوه نمایش آثار باید در هیأت وزیران به تصویب برسد. بنابراین آنچه که من به دوستان خبرنگار درباره نحوه تعاملاتمان با دوستان مجلس شورای اسلامی بیان کردم، همانی بود که توضیح دادم و مطمئن باشید ما هم بر این باوریم که چنین ارائه‌ای باید به تصویب هیأت محترم دولت برسد تا پس از آن نسبت به پیگیری ماجرا اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: چندی پیش نامه‌ای از طرف ما به هیأت دولت برای بررسی‌های لازم ارسال شد که بر اساس مستندات موجود بتوانیم نسبت به تصمیم‌گیری نحوه نمایش آثار در دو کشور آلمان و ایتالیا استعلامات لازم را دریافت کنیم. حتی در این زمینه نیز وزارت امور خارجه آلمان و ایتالیا به طور جداگانه نامه‌هایی به آقای ظریف ارسال کردند و تضمین‌های لازم را درباره این اتفاق ارائه دادند. ما هم از طریق دفتر حقوقی و نماینده دیوان محاسبات کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را پیگیری کردیم تا از این طریق همه جوانب بررسی شده و در نهایت نسبت به نمایش آثار اقدام شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه تاریخ برگزاری نمایشگاه آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر در آلمان و ایتالیا آذرماه تعیین شده لازم است که بررسی‌های پیرامون این موضوع نیز در اولویت قرار گیرد. ما هم اگر در این زمینه نیاز به توضیحات بیشتری باشد، حاضریم به هیأت محترم دولت نیز توضیحات کامل خود را ارائه دهیم.

مرادخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به اینکه مهمترین ناکامی مجموعه مدیریتی او طی سه سال گذشته چه بوده است، توضیح داد: من نمی‌دانم که چرا شما به کامیابی‌ها اشاره‌ای نمی‌کنید و فقط دنبال ناکامی‌ها در این زمینه هستید. به هر صورت من در این سه سال تلاش کردم تا در حد امکانات خود ملزومات و مطالبات هنرمندان عزیز را تا آنجا که می‌توانم پاسخ دهم. من در این مدت تلاش کردم بودجه معاونت هنری در سال اول ۱۳ میلیارد، در سال دوم ۲۴ میلیارد، در سال سوم ۳۲ میلیارد و در سال جاری به ۶۴ میلیارد تومان برسد اما مطمئنم این کافی نیست چرا که دوست داشتم در همان سال‌های اول بودجه معاونت هنری افزایش چشمگیر داشته باشد اما چه کنیم که این موضوع اتفاق نیفتاد. من در این مدت کوشش کردم که با تعامل و گفتگو وارد فضایی شوم که بتوانیم در این زمینه به توفیقاتی برسیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به ما مبنی بر بازسازی اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس میدان فردوسی توضیح داد: هر وقت پروژه‌ای با کمی و کاستی مواجه شود ما با پیگیری، ممارست و دقت تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کار را به آن مرحله مورد نظر برسانیم. به هر حال ما هم دوست داریم تا از تمامی امکانات موجود بهره‌مند شویم و اداره برنامه‌های تئاتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما بعد از سه سال تازه توانستیم سند اداره تئاتر را پیدا کنیم تا بتوانیم با مراجعه به شهرداری، مسائل را حل و فصل کرده و برای نوسازی آن اقدامات لازم را انجام دهیم. خوشبختانه کارهای اداری این حوزه در حال انجام است و ما به سمتی می‌رویم تا بعد از آماده شدن نقشه‌ها، مراحل خاکبرداری را آغاز کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اثار ملی میره اونجا وموقع برگشت چیزی شبیه انها وبدل جایگزین میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج