۴۲۰۱۲۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

برای پایش حوادث و محیط زیست

آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار

رئیس سازمان فضایی ایران از بهره برداری از مرکز داده فضایی کشور برای پایش و رصد تصاویر ماهواره های سنجش از دور تا بهار سال ۹۶ خبر داد.

خبرگزاری مهر - معصومه بخشی پور: رئیس سازمان فضایی ایران از بهره برداری از مرکز داده فضایی کشور برای پایش و رصد تصاویر ماهواره های سنجش از دور تا بهار سال ۹۶ خبر داد.
آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار

محسن بهرامی با اشاره به اقداماتی که سازمان فضایی ایران برای کاربردی کردن فناوری فضایی در دست انجام دارد، اظهار داشت: باید نوع نگاهمان را نسبت به فناوری فضایی تغییر دهیم و در این حوزه تنها به فکر ساخت سخت افزار نباشیم. بلکه آنچه که در این بخش مورد نیاز بوده و دارای اهمیت است، موضوع کاربردهای این فناوری است.

وی با تاکید براینکه برنامه مان این است که در کشور توجه بیشتری به بهره برداری از فناوری فضایی شود، ادامه داد: امیدواریم این برنامه ریزی به مرور اجرایی شود تا سازمانهای مرتبط بتوانند برای دریافت دیتاهای مورد نیاز از فناوری ماهواره ای استفاده کنند.

بهرامی با اشاره به کاربرد فناوری سنجش از دور برای پایش و رصد حوادث طبیعی و محیط زیست، خاطرنشان کرد: دیتاسنتر فضایی کشور بهار سال ۹۶ آماده بهره برداری خواهد شد و با وجود این مرکز داده، امیدواریم بتوانیم حجم زیادی دیتای دریافتی از ماهواره های سنجش از دور را بایگانی و آرشیو کرده و در اختیار سازمانهای مرتبط مانند محیط زیست، جهاد کشاورزی و مدیریت بحران قرار دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه پایش محیط زیست به کمک تصاویر ماهواره های سنجش از دور، پیش از این نیز در کشور مورد استفاده قرار می گرفت، ادامه داد: برای مثال در رخدادهایی مانند سیل خوزستان و زلزله کرمان در عرض ۲۴ ساعت با همکاری سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو)، تصاویر دریافتی از ماهواره های سنجشی را دریافت کرده و برای سازمانهای مربوطه ارسال کردیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پایش پدیده گرد و غبار و خشکسالی با استفاده از فناوری سنجش از دور را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در حال کاربردی شدن در کشور است.

وی گفت: هم اکنون با سازمان محیط زیست و وزارت کشاورزی وارد مذاکره شده ایم که در صورت راه اندازی مرکز داده فضایی، بخشی از نیاز این سازمانها را برای در اختیار داشتن تصاویر ماهواره ای از وضعیت کشور، فراهم کنیم.

بهرامی با تاکید براینکه مهمترین هدف ما معرفی توانمندی فناوری فضایی است، گفت: بخشی از توانمندیهای فناوری فضایی مربوط به پرتاب ماهواره و بخشی دیگر مربوط به تهیه تصاویر ماهواره ای است که در این زمینه برای برطرف شدن مشکلات موجود، جلساتی را با سازمانهای مختلف درگیر پدیده گرد و غبار داشته ایم.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه برطرف کردن پدیده های اینچنینی در حیطه مسئولیت سازمان فضایی نیست، اضافه کرد: ما بازار کاربرد این فناوری و ابزارهای موردنظر را در اختیار مسئولان قرار می دهیم اما برای استفاده از این ابزار، سازمانهای مربوطه باید پیگیری کنند.

مرکز داده فضایی می تواند در قالب درگاه مکانی طراحی شده کلیه اطلاعات تصاویر ماهواره ای موجود در سازمان فضایی ایران و همچنین سایر سازمان ها و ادارات کشور را ساماندهی کرده و امکان دسترسی را برای کاربران در سطح کشور فراهم و از همین طریق نیز محصولات با ارزش افزوده سنجش از دور را ارائه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج