جاباما
۴۲۰۱۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در دیدار ظریف با سعد حریری چه گذشت؟

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی در لبنان بسر می برد، بعد از ظهر امروز به وقت بیروت، با سعد حریری که از سوی رئیس جمهور جدید لبنان مسئول تشکیل کابینه ( نخست وزیر ) شده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای دیداری رسمی در لبنان بسر می برد، بعد از ظهر امروز به وقت بیروت، با سعد حریری که از سوی رئیس جمهور جدید لبنان مسئول تشکیل کابینه ( نخست وزیر ) شده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات سعد حریری بر اراده دولت لبنان بر ای گسترش همکاری با ایران به ویژه در حوزه های اقتصادی تاکید کرد.

سعد حریری با اشاره به شرایط جدید سیاسی در لبنان هم اظهار کرد: کارهای زیادی برای تثبیت اوضاع سیاسی در لبنان داریم. ما باید هر چه سریع‌تر کابینه جدید را تشکیل دهیم و در این راه نیازمند کمک همه گروه‌ها و طوایف هستیم.

وی لبنان را نمونه خوبی برای همکاری و حل مشکلات دانست و تاکید کرد، توسل به راه حل سیاسی و حصول توافق های سیاسی می تواند الگوی مشکلاتی باشد که در منطقه با آن مواجه هستیم.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تبریک حصول توافق سیاسی در لبنان، آمادگی کشورمان را برای هر گونه کمک و همکاری به لبنان اعلام کرد و افزود: در لبنان همه مردم این کشور پیروز شدند و به عقیده ما غالب و مغلوب در این پیروزی سیاسی وجود ندارد و بر این اساس، همه باید به سمت راه حل های مثبت بروند.

ظریف با بیان اینکه در مسائل منطقه ای به صورت طبیعی تفاوت ها و اختلافاتی وجود دارد، افزود: باید از زمینه های مشترک همکاری شروع کرد و همه باید بدانیم هیچکس از تروریسم و افراطی گری سود نمی برد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: راه حل نظامی در منطقه راه به جایی نمی‌برد و تنها راه حل سیاسی، گفت‌وگو و تفاهم گروه‌ها کلید غلبه بر بحران‌ها در منطقه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج