۴۲۰۲۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

توصیه های ارزشمند ولاسکو به پپ گواردیولا

پپ گواردیولا در ملاقاتی که با سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران داشته، توصیه های ارزشمندی را از جانب این سرمربی موفق آرژانتینی دریافت کرده است.

وبسایت نود: پپ گواردیولا سرمربی موفق اسپانیایی چه در دوران بازیگری و چه مربیگری، تلاش زیادی کرد تا از تجربیات مربیان بزرگ بهره ببرد و بر اندوخته هایش اضافه کند. پپ آن قدر مصر بود تا بعد از پایان دوران بازیگری برای کسب تجربه، حتی به آرژانتین سفر کند و چیزهایی را از بزرگان یاد بگیرد. او راضی نبود تا فقط به داشته هایش که از کرایف و فن خال آموخته بود، اکتفا کند.

در کتاب پپ گواردیولا «پیروزی به عبارت دیگر» نوشته گیلم بالاگه، فاش شده است که پپ گواردیولا در زمان جوانی با ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران ملاقات داشته و ولاسکو در این ملاقات توصیه هایی را به پپ ارائه کرده است. در بخش هایی از این کتاب در مورد ملاقات این دو نفر چنین آمده است:

... بعدها وقتی پپ جوانی خام بود، خولیو ولاسکو، مربی موفق والیبال، به او یاد داد که بهترین بازیکن تو اغلب می‌تواند به‌طور هم‌زمان هم بزرگ‌ترین دارایی تو و هم سنگین‌ترین بار بر روی دوشت باشد. او به پپ گفت: «تو باید بدونی اونو چطور ترغیب کنی، با چه ترفندی بهترین عملکرد رو ازش بیرون بکشی، چون تویِ این شغل ما بالاتر از اونا هستیم، از طرفی پایین‌تر از اونا هم هستیم چون به اونا وابسته‌ایم.»

در بخش هایی دیگری از این کتاب نیز در رابطه با سفر پپ به آرژانتین، این چنین آمده است:

پپ دوران بازیگری خود را به پایان رسانده بود اما او می‌خواست به یادگیری ادامه دهد. برای پپ قانع‌کننده نبود که فقط تجربیات مستقیم و دسته‌اول روش‌های کرایوف، رابسون، فن‌خال، ماتزونه یا کاپلو را با خود به همراه داشته باشد بنابراین به آرژانتین سفر کرد تا دانش خود را عمیق‌تر کند. آن‌جا ریکاردو لاولپه(دروازه‌بان اسبق تیم قهرمان جهان آرژانتین و مربی اسبق تیم ملی مکزیک)، مارچلو بیلسا (سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین، شیلی و اتلتیک بیلبائو) و سزار لوئیس منوتی (مربی که آرژانتین را به جام جهانی ۱۹۷۸ برد) را برای صحبت‌های طولانی درباره فوتبال ملاقات کرد. منوتی بعد از ملاقاتش به او گفت: «پپ به این‌جا نیومده و دنبال ما نگشته که بهش بگیم چطور مربی‌گری کنه. اون الان خودش اینو می دونه.»

گواردیولا با دوستش دیوید تروبا سیصدونه کیلومتر را از بوینس آیرس تا روزاریو رانندگی کردند تا بیلسا را ملاقات کنند. جلسه بین این دو مرد فوتبالی در ویلایی در آرژانتین برگزار شد و یازده ساعتِ سخت اما پربار به طول انجامید. هر دو نفر با حیرت در یکدیگر کنجکاوی می‌کردند. آن‌ها خیلی داغ بحث کردند، در اطلاعات کامپیوتر جستجو کردند، مسائل فنی را توصیه کردند، جزئیاتی را تجزیه کردند و زیربنای بازی مالکانه تصویب شد. این دو مرد، وسواس، هیجانات و اشتیاق خود نسبت به فوتبال را به اشتراک گذاشتند و خارج از آن ویلا هم تحسین و تمجید همیشگی نسبت به یکدیگر نشان دادند.

در قسمت های مختلفی از این کتاب حول رابطه پپ گواردیولا با لیونل مسی مسائل زیادی مطرح شده است که همگی نشان می دهند پپ به خوبی توصیه ولاسکو را آویزه گوش خود قرار داده است. مسی در دوران پپ به نقطه اوج خود رسید و سرمربی اسپانیایی این بازیکن را محور بازیِ تیمش کرد، تا جایی که حتی بازیکنانی نظیر اتوئو و زلاتان ابراهیموویچ، زیر سایه مسی، در نهایت مجبور به ترک بارسا شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج