۴۲۰۵۱۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

فیسبوک جای Linkedin را در کاریابی می گیرد

شبکه اجتماعی لینکداین برای جویندگان کار و صاحبان مشاغل نام آشنایی است. اما فیس بوک اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد در به روز رسانی اخیراً این شبکه اجتماعی که به صورت محدود در اختیار کاربران قرار گرفته است، آن را به پلت فرمی برای جویندگان کار تبدیل کند.

وب سایت کلیک: شبکه اجتماعی لینکداین برای جویندگان کار و صاحبان مشاغل نام آشنایی است. اما فیس بوک اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد در به روز رسانی اخیراً این شبکه اجتماعی که به صورت محدود در اختیار کاربران قرار گرفته است، آن را به پلت فرمی برای جویندگان کار تبدیل کند.
فیسبوک جای Linkedin را در کاریابی می گیرد

فیس بوک قصد دارد در به روز رسانی های جدید خود جای شبکه اجتماعی لینکداین که برای ۴۶۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی طراحی شده است را بگیرد. در به روز رسانی های جدید فیس بوک قرار است قابلیت هایی برای آن دسته از کاربران جویای کار طراحی و در اختیار آن ها قرار دهد تا با استفاده از آن ها کاربران جویای کار بتوانند شغل مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنند.

در رو نمایی آزمایشی از این امکان جدید صفحات مشخصی از فیس بوک به برگه ای به نام Job مجهز می شوند که در این برگه اگهی های شغلی و مشخصات جویندگان کار که توسط شرکت های ارائه دهنده شغل و کاربران تکمیل می شود ارائه داده خواهد شد. این بخش اولین بار توسط تک کرانچ اسپات شد، به عقیده فیس بوک این اقدام شروع مرحله جدیدی است که هرچه پیشتر می رود به فیس بوک کمک می کند تا به جویندگان کار برای یافتن شغل مناسب خدمات بیشتر و بهتری ارائه دهد از این زمان به بعد لینکداین باید نگران حوزه هایی مثل حوزه های شبکه های اجتماعی و شغل یابی باشد.

به گفته سخن گوی شرکت فیس بوک، مسئولان این شرکت بر اساس رفتار کاربران فیس بوک در خصوص تبلیغات و اعلام نیازهای شرکت های کوچک برای جذب کارمند که در صفحات شخصی خود قرار می دهند، فیس بوک اقدام به طراحی صفحه آزمایشی کرده است که در آن صفحه کاربران می توانند اعلان نیازهای خود مبنی بر استخدام و جذب کارمند را ارائه داده و افراد واجد شرایط بتوانند به راحتی درخواست ها و فرم های تقاضای خود را در آن صفحه ارائه دهند.

این صفحه که به صفحه Admin یا مدیر مشهور است دارای برگه ای به نام job یا شغل است که مدیران می توانند در آن برگه آگهی های مربوط به استخدام شرکت خود را قرار دهند. اطلاعاتی که در این آگهی ها قرار داده می شود معمولاً شامل عنوان شغل، نوع شغل، اطلاعات پرداخت و هر موردی که نیاز است تا افراد متقاضی در مورد آن بدانند. این آگهی های شغلی در بخش News Feed یا خوراک خبری فیس بوک برای سایر کاربران و یا Follower ها یا دنبال کنندگان نمایش داده خواهد شد. همچنین این آگهی ها در برگه مخصوص شغل این دنبال کنندگان نیز نمایش داده می شود.

افراد متقاضی می توانند برای شغل مورد نظر خود به راحتی روی گزینه Apply now کلیک کنند. بعد از کلیک بر روی این گزینه کاربر به صفحه فرم درخواست هدایت می شود که در آن اطلاعات بر اساس پروفایل فرد به صورت خودکار پر شده اند اما کاربر این امکان را خواهد داشت تا در صورت نیاز این اطلاعات را تغییر دهد و از طرفی اطلاعات مربوط به رزومه کاری خود را نیز به آن اضافه کند. به محض پر شدن فرم و کلیک بر روی گزینه Submit این فرم برای ارائه دهنده شغل به صورت پیام ارسال خواهد شد.

مزایای این طرح که در آن شرکت های بزرگ و کوچک و تمام کاربران از تمام قشرهای می توانند شرکت کنند بسیار واضح و مشخص است. این طرح امکان تعامل ۷۵/۱ میلیارد کاربر فعال شبکه اجتماعی فیس بوک را فعال خواهد کرد. از طرفی طرح جدی فیس بوک به شرکت های مختلف این امکان را می دهد تا با جذب نیروهای متخصص و مناسب کسب و کار خود را گسترش دهند.

البته این طرح تنها برای متقاضیان کار و صاحبان مشاغل اهمیت ندارد بلکه می تواند برای خود فیس بوک نیز مزایایی در بر خواهد داشت. چون این طرح باعث می شود که کاربران فیس بوک فعال تر شوند و از طرفی کاربران اطلاعات شخصی بیشتری از خود را در این شبکه اجتماعی با سایرین به اشتراک بگذارند همچنین ممکن است بر تعداد حساب های کاربری فیس بوک نیز افزوده شود زیرا صاحبان مشاغل می توانند یک حساب کاربری مجزا برای جذب نیرو در فیس بوک ایجاد کنند.

به علاوه چون فرم های پر شده توسط متقاضیان کار به صورت پیام برای صاحبان شرکت ها و مشاغل ارسال می شود بنابراین بسیاری از جنبه های پیام رسان فیس بوک نیز فعال می شود و از طرفی تعداد کاربرانی که از این پیام استفاده می کنند نیز افزایش خواهد یافت و این امر باعث بهبود و تقویت این اپلیکیشن پیام رسان خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج