۴۲۰۵۳۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فغانی: از ما هم مانند المپیکی‌ها تقدیر کنند

داور بین‌المللی فوتبال ایران با گلایه از بی‌توجهی مسئولان نسبت به قضاوت تیم داوری ایران در فینال المپیک ریو، گفت: توقع داریم به ما هم همانند مدال آوران ورزش ایران در المپیک توجه کنند.

خبرگزاری ایسنا: علیرضا فغانی درباره مهم‌ترین مشکلات حال حاضر فوتبال ایران، اظهار کرد: مشکلات داوری همواره وجود داشته است و متاسفانه دیدگاهی که شایسته جامعه داوری باشد صورت نگرفته است. با توجه به روی کار آمدن کامرانی فر و جوانی او امیدوارم که فضای کار به اندازه کافی برای او فراهم شود تا بتواند برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

وی در ادامه درباره اشتباه‌های داوری در لیگ و انتقادات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: هر کس که مسئول کمیته‌ داوران شود باز هم اشتباه‌های داوری وجود خواهد داشت، همان طور که مربیان و بازیکنان نیز فوتبال اشتباه می‌کنند داوران نیز اشتباه در کارشان رخ می‌دهد و نباید برخی مربیان و مدیران عامل به خاطر این که جایگاه‌شان به خطر نیافتد تقصیرها را بر گردن داوران بیاندازند.

فغانی درباره سیاست فدراسیون فوتبال از میدان دادن به داوران جوان و ارزیابی خود از این موضوع، تصریح کرد: کار بسیار خوبی است، چرا که باید جایگزین برای داوران پیشکسوت و با تجربه پیدا شود و همین جوانان کار خود را آغاز کنند تا پس از کسب تجربیات لازم در آینده پرچمدار داوری ایران شوند. همان طور که در عرصه مربیگری و بازیکنان فوتبال نیز جوانگرایی صورت گرفته است، باید به داوران جوان نیز اعتماد کرد و به آنها فرصت کافی داد. می‌دانم که اشتباه‌های داوری نیز وجود دارد اما چاره‌ای جز صبر و تحمل نیست. چرا که این موضوع به نفع فوتبال ایران خواهد بود. داوران جوان هم مانند بازیکنان و مربیان جوان نیازمند تشویق و حمایت هستند و مسئولان چاره‌ای جز این ندارند که برای خالی نماندن عرصه به داوران جوان میدان بدهند.

فغانی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره موفقیت‌های خود در عرصه داوری و این که تا چه زمانی به داوری در فوتبال ادامه‌ خواهد داد، گفت‌: هدف من قضاوت در جام جهانی فوتبال بوده و فعلا تا جام جهانی روسیه قضاوت خواهم کرد، اما بعد از جام جهانی مشخص نیست. اگر قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انگیزه من را تامین کند دیگر ادامه نمی‌دهم و همه چیز به آن زمان بستگی دارد.

داور بین‌المللی فوتبال ایران درباره قضاوت در فینال المپیک که ۲۰۱۶ ریو و این که آیا تقدیر درخور آنها از سوی مسئولان ورزش ایران صورت گرفته است یا خیر؟ خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئول مربوطه نگاه خوبی به داوران و حمایت از آنها ندارد. امیدوارم دید مسئولان مخصوصا در وزارت ورزش و جوانان نسبت به داوران تغییر کند. هیچ کس فکر نمی‌کرد زمانی برسد که یک تیم داوری ایرانی قضاوت فینال المپیک را بر عهده بگیرد. دیگر وقت این حرف‌ها گذشته که داوری عشق و علاقه می‌خواهد. داوران ما حرفه‌ای هستند و باید به درخواست‌هایشان توجه شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه درخواست از مسئولان ورزش ایران دارد، گفت‌: رو راست بگویم که توقع داریم همان طور که به ورزشکاران مدال آور المپیک پاداش دادند، همانند آنها نیز به ما پاداش بدهند، اما همان طور که گفتم متاسفانه مسئول مربوطه که نمی‌خواهم نامی از او ببرم توجه کافی به داوران ندارد.

فغانی در ادامه صحبت‌های خود درباره برنامه‌های آینده خود، گفت‌: قرار است آخر آبان ماه سال جاری به مالزی سفر کنم تا در کلاس سالیانه داوران که از طرف AFC برگزار می‌شود شرکت کنم. قرار است در حاشیه این مراسم از تیم سه نفره داوری ایران که در فینال المپیک حضور داشتیم از سوی مسئولان AFC تقدیر به عمل آید.

داور بین‌المللی فوتبال ایران در پایان از حمایت‌های ایسنا از جامعه داوری تشکر و قدردانی کرد و گفت‌: دوستان بسیار خوبی در ایسنا دارم و خبرنگاران شما همیشه بیشتر از مسئولان داوری پیگیر کار ما هستند و با ما ارتباط دارند و جا دارد در اینجا به آنها خسته نباشید عرض کنم. همواره اخبار ایسنا را دنبال و از نگاه ویژه‌ ایسنا قدردانی می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج