۴۲۰۶۶۲
۹ نظر
۵۰۱۸
۹ نظر
۵۰۱۸
پ

سرقت میلیاردی ده‌ها تریلی گندم با جعل كارت‌

فرمانده انتظامي استان سمنان از دستگيري كلاهبردار حرفه­اي كه با هويت­هاي جعلي از شركت­هاي باربري در شش استان كشور ۴۰ تريلي گندم با ارزشي بالغ بر ۱۶ ميليارد ريال سرقت كرده بود، خبرداد.

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامي استان سمنان از دستگيري كلاهبردار حرفه­اي كه با هويت­هاي جعلي از شركت­هاي باربري در شش استان كشور ۴۰ تريلي گندم با ارزشي بالغ بر ۱۶ ميليارد ريال سرقت كرده بود، خبرداد.

سردار روح الامين قاسمي در جمع خبرنگاان اظهار کرد: اعلام سرقت محموله سنگين گندم از يك شركت باربري در روزهاي نخست آبان‌ماه و تحقيقات جامع پليس، راز چندين فقره سرقت و كلاهبرداري ميلياردي در سراسر كشور را فاش کرد.

وي در تشريح اين حادثه گفت: با حضور ماموران انتظامي در اين شركت باربري مشخص شد، راننده يك دستگاه تريلي پس از بارگيري ۲۵ تن گندم به ارزش چهار ميليارد ریال از كارخانه‌اي در شهرستان سرخه، بدون ثبت بار و دريافت بارنامه محل را ترك كرده و متواري شده است.

قاسمي گفت: با جا گذاشتن مدارك هويتي متهم، تحقيقات ماموران انتظامي در همين راستا ادامه يافت که با اجراي طرح مهار و حضور گشت‌هاي انتظامي در محورهاي مواصلاتي، ساعاتي بعد خودروي تريلي متوقف و متهم دستگير و به پليس آگاهي شهرستان سرخه منتقل شد.

این فرمانده ارشد انتظامی تصريح كرد: متهم در بازجويي‌ها، دو كارت هوشمند رانندگي ناوگان باربري به ماموران ارائه داد كه با گواهينامه‌هاي موجود در خودرو هم‌خواني نداشت و همين موضوع، ظن ماموران را برانگیخت.

رئيس قرارگاه مبارزه با سرقت استان سمنان، خاطرنشان کرد در ادامه تحقيقات مشخص شد، متهم با جعل كارت‌هاي هوشمند، محموله‌هاي سنگين گندم را به نام ديگران دريافت كرده است.

قاسمي از شناسايي كامل هويت اصلي متهم به نام (ح-ر) كه از اهالي استان‌هاي شرقي كشور است، خبر داد و گفت: پليس در ادامه بررسي‌ها دريافت، خودرو توقيفي داراي دو جفت پلاك جعلي و دست­نويس بوده و متهم تاكنون چندين مرحله با پلاك‌هاي جعلي در استان‌هاي ديگر مرتكب سرقت شده است.

وي از بررسي گزارش‌ها در چند ماه اخير و اطلاع از وقوع چندين فقره كلاهبرداري مشابه از شركت‌هاي باربري خبر داد و گفت: در اين خصوص چندين پرونده كلاهبرداري مشابه در استان همدان تشكيل شده و تحت رسيدگي است که با حضور شاكيان در اداره پليس شهرستان سرخه و ارائه مدارك مشخص شدمتهم دستگير شده همان كلاهبردار تحت تعقيب است كه تاكنون ۳۲ محموله گندم به ارزش ۱۲ ميليارد ریال با هويت‌هاي جعلي متعدد از شهرستان­هاي همدان بارگيري كرده است.

قاسمي ادامه داد: در ادامه تحقيقات پليس از وقوع هشت فقره كلاهبرداري و سرقت محموله گندم در اردبيل نيز با خبر شد كه تحقيقات تكميلي اين پرونده نيز در حال انجام است.

اين مسئول انتظامي گفت: با هماهنگي قاضي پرونده، تحقيقات در ساير استان­ها نيز ادامه يافت و تاكنون چندين فقره كلاهبرداري و سرقت در استان‌هاي گلستان، مازندران،گيلان و كرمانشاه شناسايي شده است كه پيگيري‌هاي انتظامي و قضائي در اين خصوص ادامه دارد.

فرمانده انتظامي استان سمنان به اعتراف متهم دستگير شده به چندين فقره جعل و كلاهبرداري اشاره و خاطرنشان كرد: متهم پس از معرفي به دادسرا راهي زندان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اعدام باید گردد

    • بلفکه

      مگه بنده خداچیکارکرده چرااعدام،؟جرات دارن اونایکه بیت المال ومیخورن اعدام کنن

    • خودساخته

      سلام ای عزبزان دست شما درد نکند اما نود درصد که در جاده‌ها در تردد هستند یا قاچاق هستن یا دزدی، نمیشه پاکسازی شود شما زحمت خود را کشیده اید ولی آمار اینجوری که ثبت نمیشه زیاده مواظب خودتان باشید

    • وحید

      اعدام نمیشه
      جعل و‌کلاهبرداری عناوین مجازاتشه

    • محمود سلطانی

      دمت گرم نوش جانت

    • بدون نام

      چرا اعدام این هم دست چند رییس دیگر در کاره تاهمه را بفروشد

    • بدون نام

      گندم کیلویی چند حساب کردن25تن فوقش بشه 50میلیون این 400میلیون از کجا اومد

    • بدون نام

      تقصیر دولته ک هیچ راهی واسه پولدار شدن نذاشته. همه گداگشنه

    • عبد الله

      یکی به مابگه چه خبره ... ده تریلی گندم سرقت بشه کسی هم نفهمهذکدامذابلهی باورمی کنه این دزدهادطت پروزده کی هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج