جاباما
۴۲۰۶۹۷
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

شعارهایی که مردم آنها را دوست دارند

والت دیزنی شرکتی است که در مدت زمان کوتاهی توانست با گسترش شبکه‌ها‌ی تلویزیونی خود و احداث پارک‌ها‌ی تفریحی موسوم به دیزنی‌لند، جایگاه خاص خود را در بین مردم جهان پیدا کند.

وب‌سایت شنبه - فهیمه خراسانی: والتر دیزنی، کاریکاتوریست، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، پویانما، صداپیشه و کارآفرین آمریکایی محسوب می‌شود که توانسته است در ۱۰۰سال گذشته به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌ها‌ی سینمای هالیوود شناخته شود و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها‌ی سینمایی جهان، یعنی والت دیزنی را راه‌اندازی کند؛ شرکتی که در مدت زمان کوتاهی توانست با گسترش شبکه‌ها‌ی تلویزیونی خود و احداث پارک‌ها‌ی تفریحی موسوم به دیزنی‌لند، جایگاه خاص خود را در بین مردم جهان پیدا کند.
بر همین اساس، در این گزارش تلاش خواهیم کرد تا تجربه و اقدامات خلاقانه و قابل توجه این کمپانی را جهت بازاریابی و تبلیغات برشماریم و از این منظر، فعالیت‌ها‌ی این برند جهانی را بررسی کنیم.
شعارهایی که مردم آنها را دوست دارند

والت‌دیزنی؛ برندی برای همه

والت‌دیزنی در قلب بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و اکثر افراد با شخصیت‌های کارتونی آن خاطرات مشترکی دارند، در همین راستا پارک‌ها‌ی بازی دیزنی نیز مکان مناسبی برای تجدید خاطرات و سرگرم‌شدن و شاد‌ماندن است و از این رو نام والت‌دیزنی برای بسیاری از افراد یادآور شادی و سرخوشی دوران کودکی است.
حتی افرادی که موقعیت حضور در این پارک‌ها‌ را نداشته باشند نیز ‌می‌توانند در فروشگاه‌ها‌ی این شرکت خاطرات کودکی خود را مرور کنند و حتی در نبود چنین فرصتی نیز، صفحات اجتماعی و وب‌سایت‌ها‌ی دیزنی‌ در خدمت مخاطبان بوده و ‌می‌توانند بسیاری از نیازهای آنها را مرتفع کنند.
بنابراین باید گفت والت‌دیزنی دیگر یک شرکت خاص سینمایی و یا پارک تفریحی محدود به شمار ‌نمی‌رود، بلکه تولیدکننده‌ای است که شبکه گسترده‌ای از محصولات را به مردم سراسر جهان ارائه کرده و طیف عظیم مخاطبان خود را در بسیاری از نقاط دنیا، حمایت ‌می‌کند.

تکرار پارک‌ها‌ در صفحات مجازی

پارک‌ها‌ی والت‌دیزنی با شخصیت‌ها‌ی محبوب کارتونی خود توجه بسیاری از مخاطبان را به سوی خود جلب ‌می‌کنند، به‌طوری که به صورت میانگین بیش از ۵هزار بازدید‌کننده در طول روز دارند، حضور این حجم وسیع از بازدید‌کنندگان ‌می‌تواند یک فرصت مهم برای تبلیغات این شرکت محسوب شود و در این میان خصوصا تبلیغات آنلاین و حضور مخاطبان در شبکه‌ها‌ی اجتماعی ‌می‌تواند یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها‌ی بازاریابی والت‌دیزنی محسوب شود.
نکته جالب توجه در تبلیغات مجازی این شرکت در فضای دیجیتال، این است که والت‌دیزنی مستقیما از مخاطبان خود نمی‌خواهد که به صفحه فیس‌بوک، اینستاگرام و یا توئیتر این شرکت ملحق شوند، بلکه فضای این پارک‌ها‌ به گونه‌ای سازماندهی شده‌اند که بازدیدکنندگان ترغیب ‌می‌شوند موقعیت خود در پارک را در رسانه‌ها‌ی مذکور به اشتراک بگذارند.
این شرکت با اذعان به این نکته که امروزه در دست بیشتر افراد دنیا یک گوشی هوشمند قرار دارد، موقعیت‌ها‌یی را در پارک‌ها‌ی خود ایجاد کرده است که به صورت ناخودآگاه، مخاطبان را تشویق ‌می‌کند تا تجربه خود از حضور در پارک را در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارند. ضمن اینکه برگزاری مسابقات مختلف در صفحات مجازی، مبنی بر ارسال عکس‌ها‌ی مخاطبان در پارک‌های این شرکت نیز به حضور مردم در این کمپین‌ها‌ دامن ‌می‌زند.

قیمت‌گذاری منصفانه

از آنجایی که مخاطبان محصولات و سرگرمی‌ها‌ی والت‌دیزنی، گروه گسترده‌ای را شامل ‌می‌شوند، این نکته ‌روی سیستم قیمت‌گذاری محصولات و خدمات این کمپانی تأثیر گذاشته است، به‌گونه‌ای که ارائه قیمتی که طبقه متوسط جهان بتوانند از پس آن بر بیایند، در دستور کار این کمپانی قرار گرفته است، والت‌دیزنی می‌خواهد که همه بچه‌ها‌ و والدین در سراسر جهان از کالاها و خدمات آن بهره‌مند شوند و بنابراین سیاست قیمت‌گذاری آن به گونه‌ای است که طبقه متوسط جهان را در نظر گرفته است.
به عنوان مثال، قیمت عروسک‌ها‌ی این برند و یا ورودی پارک‌های آن اگرچه خیلی ارزان نیست، اما آنقدر هم بالا برده نشده است که مردم طبقه متوسط نتوانند از آنها استفاده کنند. در واقع باید گفت سیاست قیمت‌گذاری والت‌دیزنی بر این اصل استوار است که محصولات این برند باید برای همه مصرف‌کنندگان باشد و چنین سیاستی نیز در درازمدت، گروه مخاطبان و مشتریان وفاداری را برای این برند به ارمغان آورده است.

جادو را به اشتراک بگذارید!

گروه دیزنی با شعارهای خاص خود در بین مردم شناخته شده است و این شعارها خصوصا در جذب مردم به سوی دیزنی‌لند بسیار تأثیرگذار هستند، «‌شادترین مکان‌ روی زمین، جایی که سحر و جادو آغاز ‌می‌شود؛ جایی که رؤیاها به حقیقت ‌می‌پیوندند»، از جمله شعارهای اصلی دیزنی محسوب ‌می‌شوند که در جذب مخاطبان بسیار مؤثر هستند.

با توجه به تجربه‌ای که مخاطبان از سینمای والت‌دیزنی دارند، چنین جملاتی آنها را به شرکت در پارک‌ها‌ و دیگر مراکز این نام تجاری ترغیب ‌می‌کند، بنابراین باید گفت انتخاب شعارهای تبلیغاتی مناسب در موفقیت این برند بسیار مؤثر بوده‌ است به‌گونه‌ای که دیگر تبدیل به یکی از نشانه‌ها‌ و خصایص عمده دیزنی درآمده و بسیاری از افراد جهان، والت‌دیزنی را در ردیف مفاهیمی مانند شادی، سرگرمی، سحر و جادو قرار داده و درک ‌می‌کنند.
شعارهایی که مردم آنها را دوست دارند

سحر و جادو بی‌پایان است

جدیدترین کمپین تبلیغاتی والت‌دیزنی نیز در ادامه دیگر شعارهای تبلیغاتی این کمپانی در راستای سرگرم شدن و فضای سحر و جادوی محصولات این کمپانی است. این کمپین که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی خواهد شد، با عنوان «جادو بی‌پایان است»، در قالب ویدئوهای تبلیغاتی در شبکه‌ها‌ی اجتماعی مانند یوتیوب ارائه خواهد شد و مضمون اصلی آن نیز شاد بودن در زندگی است.

در این ویدئو آمده است که «تنها یک جهان وجود دارد که شبیه هیچ جهان دیگری نیست و چیزهایی که ما عاشق آنها ‌می‌شویم، پایان ناپذیرند و برای خنده و شادی هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما همه اینها را در پارک‌ها‌ی شگفت‌انگیز ما درک خواهید کرد».
همانگونه که دیده ‌می‌شود، اهمیت دادن به شادی و سرگرم بودن یکی از نکات اصلی این کمپین است که در ادامه روند دیگر کمپین‌ها‌ی این برند ارائه شده و تمرکز اصلی آن نیز روی پارک‌ها‌ی تفریحی دیزنی‌لند قرار دارد.

اجازه دهید خاطرات خود را شروع کنیم

کمپین فوق که به طور خاص بر خاطره‌انگیز بودن برند دیزنی برای خانواده‌ها‌ تأکید دارد، از مردم ‌می‌خواهد که فیلم‌ها‌ و عکس‌ها‌ی خود از پارک‌ها‌ی دیزنی را به اشتراک بگذارند و تجربه خود را با دیگر مخاطبان سهیم شوند.
از آنجایی که والت‌دیزنی یک مفهوم خاطره‌انگیز «چه برای والدین و چه برای کودکان» به شمار ‌می‌رود، انتخاب چنین عنوانی برای این کمپین خالی از لطف نبوده و در جذب مخاطبان و شرکت‌کنندگان این کمپین بسیار مؤثر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج