۴۲۰۷۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۵ واردکننده و گارانتی معتبر موبایل

با آغاز جمع آوری گوشی های قاچاق در بازار از اول بهمن ماه برای نخستین بار وارد کنندگان قانونی موبایل در کشور مشخص شدند.

15 واردکننده و گارانتی معتبر موبایل

هفت صبح: با آغاز جمع آوری گوشی های قاچاق در بازار از اول بهمن ماه برای نخستین بار وارد کنندگان قانونی موبایل در کشور مشخص شدند. مهدی عبقری، رئیس کار گروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات می گوید: «جمع آوری گوشی های قاچاق از سطح بازار از اول بهمن ماه آغاز شده است.»

ما انتظار داشتیم این اتفاق ناآرامی هایی را در بازار تلفن همراه باعث شود. گرانی دوباره یا کمبود عرضه ساده ترین مشکلاتی هستند که در چنین مواقعی به وجود می آید اما در کمال تعجب وضعیت همچنان آرام دنبال می شود. این وسط اارزان شدن نسبی دلار هم امیدواری های ما را افزایش داد.

چرا گوشی های قاچاق جمع آوری شدند؟

کالاهای قاچاق در هیچ کجا محبوب نیستند. اگر چه گوشی های قاچاق از محبوبیت کمتری برخوردار هستند اما در چند سال گذشته به خاطر تعیین تعرفه های بالا برای واردات اوضاع به نفع آنها رقم خورد. به شکلی که حتی گفته می شد تنها 10 درصد موجودی فروشگاه ها از راه قانونی وارد می شود. از مدتی قبل تعرف ها تعدیل پیدا کردند و ما خوشحال شدیم. این اتفاق باعث می شد برندهای معتبر اشتیاق بیشتری برای حضور در بازار داشته باشند. فروشنده ها با خیال راحت سرمایه گذاری می کردند و طبیعتا دست خریدار هم باز گذاشته می شد. ما می توانستیم جدیدترین محصولات را در کمترین زمان ممکن و با خاطری آسوده بابت خدمات پس از فروش و گارانتی تهیه کنیم.


کدام گوشی های قاچاق محسوب می شوند؟

همزمان با اجرای این طرح تمامی گوشی های موجود در بازار که فاقد بارکد مخصوص شبنم هستند به عنوان کلای قاچاق به شمار می آیند و از سطح بازار جمع آوری می شوند. به همین دلیل آن دسته از فعالان بازار و فروشندگانی که کالاهای از قبل خریداری شده با برگه سبز گمرکی دارند اما فاقد طرح شبنم هستند باید با مراجعه به اتحادیه های مربوطه به دریافت کد رهگیری اقدام کنند تا کالهای آنان در لیست گوشی های فاقد طرح شبنم قرار نگیرد.


حالا چه اتفاق جدیدی افتاده است؟

بالاخره پس از مدت ها سردرگمی می توانیم فهرستی از شرکت های معتبر داشته باشیم. این 15 شرکت به عنوان نمایندگی های رسمی در کشور به واردات قانونی موبایل خواهند پرداخت و می توانیم اطمینان داشته باشیم که خرید گوشی از آنها هم از نظر اقتصادی و هم از آینده نگری به صرفه خواهد بود.

بر اساس آخرین اطلاعات دو شرکت یاس جهان و آرین از این پس به عنوان نماینده یا واردکننده رسمی محصولات برند HTC شناخته می شوند. محصولات اپل را هم مه تل وارد می کند. واردات و گارانتی محصولات شرکت LG بر عهده یاس جهان، ماناتل و مدیا خواهد بود.

اسم مایکحروتل، سامتل، اسمارت فون و هماهنگ را هم در کنار برند معتبر سامسونگ می شنویم. نوکیا که حتی پس از خروج رسمی دفتر مرکزی خود در ایران همچنان محبوب است، محصولات خود را از طریق کمال الکترونیک، الوطنی و ارکان گوشی های برند سونی برعهده شرکت آرین است که همزمان محصولات HTC را هم وارد می کند و بالاخره به پارس مایکروتل خوشنام و معروف می رسیم؛ آنها بالاخره تصمیم گرفتند با هوآووی تازه وارد همکاری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج