جاباما
۴۲۰۷۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

باکتری‌هایی که در خودرو جانتان را نشانه گرفته‌اند!

کارشناسان دانشگاه سالفورد در منچستر کشور انگلستان در یک پژوهش دریافتند که داخل خودروهای سواری ۵۵ درصد آلوده‌تر از صفحه کلید کامپیوتر یا صفحات لمسی تبلت و تلفن همراه است.

باشگاه خبرنگاران جوان: کارشناسان دانشگاه سالفورد در منچستر کشور انگلستان در یک پژوهش دریافتند که داخل خودروهای سواری ۵۵ درصد آلوده‌تر از صفحه کلید کامپیوتر یا صفحات لمسی تبلت و تلفن همراه است.
باکتری‌هایی که در خودرو جانتان را نشانه گرفته‌اند!

بر اساس نتایج این تحقیق، انواع میکروب ها و باکتری های زنده مرگبار درون خودروها وجود دارند.
کارشناسان با بررسی و نمونه برداری تنها از کنار ترمز دستی خودروهای مورد آزمایش بیش از ۲۰۰ نوع باکتری مختلف از جمله MRSA را شناسایی کرده اند که خطری بالقوه برای سلامت انسان ها محسوب می‌شوند و همه ساله تعداد زیادی از مردم جان خود را بر اثر بیماری های ناشی از این باکتری از دست می دهند.
اکثر افراد تنها به ظاهر ماشین اهمیت می‌دهند و بر این باورند تمیزی شیشه ها و برق زدن چراغ ها برای ماشین کافی است و هیچ توجهی به آلودگی های پنهان داخل خودروی خود ندارند.
کارشناسان اعتقاد دارند یکی از دلایل وجود آلودگی داخل خودروها غذا یا تنقلاتی است که مسافران می خورند و تکه های هر چند کوچک آن در ماشین روی صندلی ها یا کنار ترمز دستی و دنده باقی می ماند و محل رشد انواع عوامل بیماری‌زا می شود.
این میکروب ها خطری جدی برای سلامت زنان باردار، افراد سالمند، خردسالان و نوزادان محسوب می‌شوند.
کارشناسان برای حفظ سلامتی و اجتناب از ابتلا به انواع بیماری های مزمن به افراد توصیه می کنند تا حد امکان از خوردن مواد غذایی و تنقلات در ماشین خودداری کنند و یا در صورت مصرف حتماً خودرو را تمیز و داخل آن را با جاروبرقی پاک کنند.
استفاده از خوشبو کننده های آنتی باکتریال در خودرو، شستشو و نظافت مرتب روکش صندلی ها و قرار دادن خودرو گاهی اوقات در مجاورت نور خورشید برای نابود کردن میکروب ها و باکتری ها می تواند مفید باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج