۴۲۰۸۴۲
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

گزارشی از برنامه ۱۰۰ روز اول دونالد ترامپ

تارنمای خبری رادیو فرانسه امروز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به سخنرانی ۲۲ اکتبر دونالد ترامپ در پنسیلوانیا، برنامه ۱۰۰ روز اول رئیس جمهوری جدید آمریکا را مورد بررسی قرار داد.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای خبری رادیو فرانسه امروز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به سخنرانی ۲۲ اکتبر دونالد ترامپ در پنسیلوانیا، برنامه ۱۰۰ روز اول رئیس جمهوری جدید آمریکا را مورد بررسی قرار داد.

تارنمای رادیو فرانسه نوشت:« دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در سخنرانی ۲۲ اکتبر خود در پنسیلوانیا گفته بود که در ۱۰۰ روز اول پس از به قدرت رسیدن، یک برنامه همه جانبه اضطراری به اجرا خواهد گذاشت.

او وعده داده بود که در این مهلت، دو میلیون مهاجر بزهکار را از آمریکا اخراج خواهد کرد و ویزای ورود کشورهایی را که از پذیرش این مهاجران خودداری ورزند، لغو خواهد نمود.

ترامپ همچنین گفته است که برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا، دیواری به طول ۱۶۰۰ کیلومتر و به هزینه دولت مکزیک در مرز میان این کشور و آمریکا احداث خواهد کرد.

همزمان با این اقدامات، ترامپ همچنین گفته است که به محض ورود به کاخ سفید ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی را از آمریکا اخراج خواهد کرد و پذیرش پناهندگان سوری را متوقف خواهد ساخت. او گفته است که 'حق سرزمین' را در اهدای ملیّت آمریکایی لغو خواهد کرد و تعداد مأموران مبارزه با مهاجران غیرقانونی را به سه برابر افزایش خواهد داد.

ترامپ گفته است: در صورتی که مهاجران غیرقانونی پس از اخراج از آمریکا دوباره به این کشور بازگردند، با مجازات دست کم دو سال زندان رو به رو خواهند شد.

همچنین در حیطۀ اقتصادی، ترامپ قول داده بود که به محض قدرت گیری، مذاکره برای تجدیدنظر در پیمان مبادلۀ آزاد (موسوم به 'نفتا') میان آمریکا، مکزیک، کانادا و پورتریکا را آغاز ‌کند. او گفته است که بعد از روی کارآمدن، آمریکا از پیمان همکاری کشورهای حوزۀ اقیانوس آرام خارج خواهد شد. از نظر ترامپ، چین مسئول نیمی از کسری تراز تجاری آمریکا است. وی آمادگی خود را برای اعتراض به دخالت های پکن در تعیین نرخ ارز اعلام کرده است. ترامپ در سال ۲۰۱۱ گفته بود که در صورت به قدرت رسیدن، مالیات ویژه ای به میزان ۲۵ درصد بر فرآورده های وارداتی چین اعمال خواهد کرد.

او وعده داده است که در همکاری با کنگرۀ آمریکا، طرح اقتصادی ای برای ایجاد ۲۵ میلیون شغل در دوره ای ده ساله را به اجرا گذارد. طرح اقتصادی ترامپ مبتنی بر کاهش محسوس مالیات طبقه متوسط و همچنین بنگاه های اقتصادی است. او وعده داده است که با اجرای این طرح، رشد اقتصادی آمریکا را به ۴ درصد برساند. بر پایۀ طرح پیشنهادی ترامپ، مالیات شرکت ها و مؤسسات اقتصادی از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد و مالیات بر درآمد ثروتمندترین افراد جامعه از ۳۹٫۶ درصد به ۳۳ درصد کاهش خواهد یافت.

طرح اقتصادی ترامپ کسری بودجۀ دولت فدرال آمریکا را افزایش خواهد داد. ترامپ همچنین وعده داده که به یاری کاهش مالیات ها، ترغیب سرمایه گذاری های بخش خصوصی و همکاری میان بخش دولتی و بخش خصوصی ۱۰۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت های آمریکا در دوره ای ۱۰ ساله انجام دهد.

در زمینۀ مبارزه با تروریسم، ترامپ اعلام کرده است که نه فقط اعمال شکنجه را مجاز خواهد ساخت، بلکه برای بازداشتن افراد از پیوستن به صفوف 'جهادیون'، با قتل خانواده های تروریست ها نیز موافقت خواهد کرد. او همچنین گفته است که از ورود مهاجران مناطق به گفتۀ او 'تروریست پرور' به خاک آمریکا جلوگیری خواهد کرد و بودجۀ نظامی آمریکا را افزایش خواهد داد. به اعتقاد ترامپ، ارتش آمریکا به سرباز، هواپیما و ناوگان دریایی بیشتری احتیاج دارد.

ترامپ خواستار آن است که متحدان آمریکا در درون پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، هزینه مالی امنیت خود را بیشتر تقبل کنند و در صورت خودداری از انجام این مهم، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که به عضویت کشورش در ناتو خاتمه دهد.

ترامپ همچنین گفته است که نابودی کامل گروه داعش از جمله اهداف اولیه او در همکاری با روسیه است. او در این باره گفته است که بلافاصله پس از به قدرت رسیدن به فرماندهان نظامی آمریکا ۳۰ روز فرصت خواهد داد تا طرحی برای نابودی داعش به او ارایه کنند.

او گفته است که برای نابود کردن داعش جنگی همه جانبه و کلاسیک در حیطه های نظامی، مالی، ایدئولوژیک و اینترنت به اجرا خواهد گذاشت.

در زمینۀ سقط جنین، دونالد ترامپ پس از اظهارات متفاوت، عاقبت سیاست حزب جمهوریخواه را پذیرفته و گفته است که 'جنین نیز حق حیات دارد'. او گفته است که بعد از روی کار آمدن، طرح باراک اوباما را در زمینه بیمه های درمانی سریعاً نابود خواهد کرد. رئیس جمهوری جدید آمریکا همچنین گفته است که توافق پاریس را در مورد آب و هوا لغو و 'آژانس حفاظت از محیط زیست' را منحل خواهد کرد. ترامپ همچنین گفته است که از پرداخت میلیاردها دلار کمک پیش بینی شدۀ کشورش به سازمان ملل در زمینۀ مبارزه با تغییر آب و هوا خودداری خواهد کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ز «گفتن»تا «شدن» ، راهی دراز است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج