۴۲۰۸۶۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

بدون روادید و گذرنامه به عراق نروید

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از زوار ایرانی اربعین حسینی خواست که بدون روادید و گذرنامه معتبر به عراق سفر نکنند.

خبرگزاری فارس: حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان درباره لغو روادید بین ایران و عراق با بیان اینکه ما برای لغو کلی روادید آماده هرگونه همکاری با طرف عراقی هستیم و حدود سه سال است که با عراق مذاکرات کنسولی در این زمینه داریم، گفت: ولی حاکمیت عراق از این کار خودداری کرده و ما نیز به اراده حاکمیت عراق احترام می‌گذاریم.

وی از هموطنان ایرانی خواست که از ورود بدون روادید و گذرنامه معتبر به خاک کشور عراق اکیداً خودداری کرده تا مشمول مجازات‌های این امر غیرقانونی نشوند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه درباره آخرین پیگیری‌های حادثه منا نیز خاطرنشان کرد: همه حقوقدانان وزارت خارجه با تمامی حقوقدانان مؤسسه‌ها و سازمان‌های حقوقی داخل و خارج کشور در این زمینه مذاکره کرده‌اند. از نظر محتوایی هیچ حقوقدانی در اینکه مسئولیت این حادثه برعهده کشور عربستان است تردیدی ندارد. حتی یک مقام سعودی هم این موضوع را رد نکرده است. اما از نظر شکلی نمی‌توان از طریق سازمان‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی این حادثه را پیگیری کرد، چرا که ما در هیچکدام از آنها عضویت نداریم.

وی ادامه داد: هر فرد یا ارگانی که قصد کمک در این عرصه را دارد انتقاد نکند که وزارت خارجه کم‌کاری می‌کند، بلکه راهکار ارائه بدهد.

معاون وزیر خارجه همچنین گفت: ما هیچ‌گونه همکاری و کمکی از طرف عربستان در زمینه حل این مشکل نمی‌بینیم.

قشقاوی در خصوص صیادان ایرانی در بند دزدان دریایی در سومالی با بیان اینکه وزارت خارجه ایران یکی از موفق‌ترین وزارت خارجه‌های جهان در امور اتباع خود بوده، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ زندانی و امسال نیز سه هزار و ۶۰۰ زندانی ایرانی در زندان‌های خارج از کشور داریم. هر سال یک سوم از این تعداد آزاد یا تبادل می‌شوند که این نشان‌دهنده موفقیت وزارت امور خارجه است. موفقیت ما وقتی بیشتری می‌شود که با طرف مقابل یک تفاهم‌نامه یا سند همکاری مشترکی داشته باشیم.

وی گفت: به دلیل قطع رابطه با کشور سومالی کار سخت شده، ولی ما تمام تلاش خود را صورت می‌دهیم که این افراد را آزاد کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تورو خدا مسئولین تدبیری بیندیشند که بدون ویزا بشه به عراق رفت. واقعا 187 هزار پول ویزا برای مردم مناطق محروم خیلی سنگینه توان مالی نداریم. ماهم آرزو داریم بریم کربلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج