۴۲۰۹۷۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

راه اندازی مراکز جامع خون در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از تبدیل مراکز اهدای خون به مراکز جامع خون خبر داد و گفت: در این مراکز همه فعالیت های مربوط به اهدا خون، پلاکت، پلاسما و سلول های بنیادی انجام می شود.

خبرگزاری میزان: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از تبدیل مراکز اهدای خون به مراکز جامع خون خبر داد و گفت: در این مراکز همه فعالیت های مربوط به اهدا خون، پلاکت، پلاسما و سلول های بنیادی انجام می شود.
علی اکبر پورفتح الله با اشاره به هفته مدیریت خون بیمار، یکی از اهداف مدیریت انتقال خون بیمار را کاهش نیاز بیماران به دریافت خون بیان کرد و گفت: در سال ۲۰۱۶ کشور امریکا موفق به کاهش ۲ میلیون واحد خون از طریق مدیریت انتقال خون بیمار نسبت به دو سال گذشته خود شد و از طرفی باعث افزایش ۵ درصدی اهدای خون در کشور خود شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت انتقال خون بیمار موجب تغییر دیدگاه های پزشکان در انتقال و اهدا خون خواهد شد، ادامه داد: یکی از راه های مدیریت انتقال خون بیمار جراحی بدون اهدای خون است که در این زمینه لازم است دیدگاه پزشکان در خصوص اهدای خون تغییر کند چرا که پزشکان در عصری تربیت شده اند که در آن لحظه انتقال خون آزاد بوده است.

پورفتح اله تاکید کرد: بر همین اساس باید الزاماتی در نظام سلامت از جمله ارزش گذاری این خدمات، گذاشتن تعرفه و حمایت بیمه ها از ارائه اینگونه خدمات دیده شود.
وی گفت: این حمایت می تواند برای بیمه ها باعث خلق ثروت شود چرا که دریافت خون از دیگران هزینه بر است.

پورفتح الله در ادامه به پلاسمای ارسال شده به خارج از کشور جهت انجام آزمایشات اشاره کرد و افزود: ظرف سه سال گذشته از میان ۲.۵ میلیون پلاسمایی که ارسال شده موردی از هپاتیت C و HIV ملاحظه نشد و در زمینه هپاتیت A از میان ۲.۵ میلیون نمونه تنها دو مورد دیده شد.

وی ادامه داد: این آمار نشان دهنده سطح بالای خدمات بهداشتی در کشور ما است و نشان می دهد که اقدامات وزارت بهداشت در حوزه اطلاع رسانی و کنترل اصول بهداشتی خوب عمل کرده است.

پورفتح الله با بیان اینکه هیچ مورد HIV طی ۱۱ سال گذشته در پلاسماهای ارسالی مشاهده نشده است، افزود: در حال حاضر برنامه کاهش رخداد خطر را برای ۵ استان کشور پیش گرفته ایم که در این برنامه، برنامه غربالگری برای افرادی که بار اول خون اهدا می کنند صورت می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج