۴۲۱۰۵۲
۳۲ نظر
۵۰۱۵
۳۲ نظر
۵۰۱۵
پ

کابوس های ۷ ساله دختری که کور شد

۷ سالی است دنیای پیش رویش جز سیاهی رنگی ندارد. با عینکی سیاه روی چشمانش و به همراه پدر، وارد دادسرای جنایی شده است.

روزنامه ایران: ۷ سالی است دنیای پیش رویش جز سیاهی رنگی ندارد. با عینکی سیاه روی چشمانش و به همراه پدر، وارد دادسرای جنایی شده است. هنوز هم اتفاقات آن شب شوم مانند کابوسی پیش چشمان بسته‌اش قرار دارد. آخرین نگاهش به دنیا صورت خشمگین شوهرعمه‌اش است که با چشمانی سرخ شده از خشم، او را به زمین دوخته بود و کیسه آهک را به سمت چشمانش می‌برد.

۱۷ تیر ۸۸ فاطمه که آن موقع چهارساله بود همراه خانوادهاش برای مهمانی از همدان به خانه عمهاش درسنندج رفته بود، اما نیمه شب و زمانی که همه خواب بودند، شوهرعمهاش در اقدامی هولناک با آهک چشمان دختر کوچولو را کورکرد.پس از افشای این جنایت فجیع، خانواده دخترک خواستار قصاص عامل این حادثه شوم شدند و پدر فاطمه حتی با پرداخت تفاضل دیه، شرایط اجرای سریع حکم قصاص چشمهای شوهرخواهرش را فراهم کرد. این پیگیریها سرانجام به نتیجه رسید و محمدرضا که با حکم دادگاه به قصاص چشمهایش محکوم شده بود سرانجام صبح سهشنبه در تهران و با حضور متخصصان پزشکی قانونی و سرپرست دادسرای جنایی تهران، با آهک نابینا شد.
یک روز پس از اجرای این حکم، فاطمه که حالا ۱۱ ساله شده است به تشریح آن روز شوم و احساساش پس از اجرای حکم پرداخت.
دخترک که هنوز چهرهاش غمبار است و گذشت سالها درد آن روزنحس را از چهرهاش پاک نکرده، گفت: «آن شب خانه عمهام بودیم. میخواستیم برگردیم خانه خودمان، شوهرعمه اصرار کرد شب را همانجا بمانیم. ساعت ۳ نصف شب بود که شوهرعمه از خواب بیدارم کرد و مرا به دستشویی برد. او مرا گرفت و به طبقه پایین خانه که یک خرابه بود، برد. بعد مرا روی زمین انداخت. با دستهای قویاش دو دستم را گرفت. با پاهایش نیز پاهایم را به زمین چسباند.در همان موقع آهک را در چشمانم ریخت. من التماس میکردم و میگفتم دنیا را دوست دارم. این کار را با من نکن ولی او گوش نمیکرد و...به زور آب آهک را در دهانم هم ریخت. او قبل از آن، به من تریاک هم خورانده بود.»

دخترک خردسال که انگار با بیان این حرفها ترس آن روز دوباره سراغش آمده بود، مکثی کرد و ادامه داد: «چشمانم میسوخت و دهانم پر از آهک بود که او مرا به حیاط برد و جلوی پلهها سرم را محکم به زمین کوبید. حالا بجز چشمانم، سرم هم گیج میرفت. یک لحظه صدای خانوادهام را شنیدم که آمدند. وقتی آنها آمدند دیگر هیچ چیز نفهمیدم تا اینکه در بیمارستان به هوش آمدم.»فاطمه سعی داشت جلوی اشکهایش را بگیرد اما صدایش گرفته و بغضآلود بود: «تا به حال ۲۰ بار برای درمان به امریکا رفتهام. وزیر بهداشت هم چشمانم را معاینه کرده است. او گفت به امریکا بروم ولی در امریکا هم گفتند: بیناییام قابل برگشت نیست.»
دخترک سرش را پایین انداخته بود، انگار به آخرین تصویرش از دنیا فکر میکرد: «وقتی این اتفاق افتاد فقط 3، 4 سال کابوس میدیدم. به خاطر این حادثه، مادرم خیلی ناراحت بود و همیشه تشنج میکرد. دلم براش خیلی میسوزد. من به خاطر این حادثه چندین عمل زیبایی روی صورتم انجام دادم اما افسوس که چشمهایم هیچ وقت برنمیگردند.»

فاطمه نگاهی به آسمان کرد و در حالی که ازاحساس خود نسبت به قصاص شوهرعمهاش میگفت ،ادامه داد: «دوست دارم بزرگ شدم مترجم زبان انگلیسی بشوم. ضمن اینکه از مسئولان میخواهم قصاص چنین افرادی را خیلی زود انجام بدهند تا برای دیگران درس عبرت باشد.» فاطمه که حالا در کلاس پنجم دبستان درس میخواند و شاگرد ممتاز مدرسه نابینایان است درباره شرایط فضای مدرسهاش هم گفت: «بچهها و همکلاسی هایم یا از اول نابینای مادرزاد بودند یا بتدریج نابینا شدند، اما هیچ کدامشان مثل من در حادثهای به این وحشتناکی کور نشدهاند. هر وقت به نابیناییام فکر میکنم که چرا نمیبینم؛ یاد حادثه ترسناکی که برایم اتفاق افتاده، میافتم وحالم بد میشود. خانواده شوهرعمه خیلی ما را تهدید میکردند و میگفتند، میخواهیم خانهتان را منفجر کنیم اما زمانی که حکم قصاص را اجرا کردند؛ با خودم گفتم ستمها و ظلمهایی که به من شد، دیگر تمام شد و میتوانم مثل بقیه زندگی کنم اما در همین حال تمام بدنم از ترس میلرزید.
نمیدانم چه حسی داشتم. نمیتوانم بگویم خوشحال بودم یا ناراحت.شب قبل از اجرای حکم خیلی اضطراب و استرس داشتم. چون همهاش میترسیدم بلایی سر من و خانوادهام بیاورند. از طرفی هم دلم میسوخت. ولی پدرم به من دلداری میداد و میگفت: وقتی او این بلا را سر تو آورد؛ آیا دلش به حال تو سوخت؟ بعد از این سالها میدانم دیگر درمانی برای من وجود ندارد اما از دولت میخواهم شرایطی فراهم کند تا نابینایان هم بتوانند خیلی بهتر زندگی کنند. بزرگترین آرزویم هم این است که همه بیماران شفا پیدا کنند و من هم شفا پیدا کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام ان شاالله خواهر خداوند شفا بدهد و باز ببینی

    • بدون نام

      چرا اخه مگه دیوونه بوده این شوهر عمه چرا اینکار کرده چطور دلش اومده وای چی بگم اعصابم خرد شد

      پاسخ ها

      • من

        مشکلش چی بوده ؟؟؟ آیا مرض کودک آزاری داشته یا روانی بوده؟؟؟ میدونسته داره چکار میکنه؟؟؟؟ قصاص یک روانی آیا درسته؟؟؟؟

    • سعید

      واقعاً نمیدونم چی بگم فقط امیدوارم خدا به این دختر و خانوادش صبر بده

    • طوطی

      روانی بوده
      حیف که فقط کورش کردند ،نباید زنده میزاشتنش ،زورش به بچه رسیده ،عقده ای!!

    • بدون نام

      عجب مردم احمق و خدا نترسی پیدا میشن
      آخه بچه 4ساله چه گناهی داشته؟؟

    • اسماعیل

      توهم،از اثرات مصرف شیشه.کم کم باید به کشور امن و شاد افغانستان پناه برد .تو کشور خودمون همه چیز داریم .ولی مردم خودمون هیچ سهمی ازش ندارن.

    • sajad

      این مرد رو اگر ۱۰۰۰۰ بار هم بسوزونند یا کورش کنند کمشه...
      آخه مگه مرض داشته دختر۷ ساله معصوم رو آهک تو چشماش ریخته

    • بدون نام

      خدا لعنتش کنه... مبلغ تفاضل دیه چقدر میشه؟؟؟

    • بدون نام

      مردا که خیلییییییی باهوش بودن خیلییییییی میفهمن لابد میخواسته ادبش کنه دیگه

    • راضیه

      ب قران این جورادمامشکل روانی دارن وگرنه فکرشومیکنی ک چطوراون دختربیگناهوزجرداده سرت سوت میکشه وای ب حال اینکه بخوای اجراش کنی لعنت خداب اینجورحیوونای انسان نما

    • راز

      خدا لعنت کنه این مرد کثیف وبی وجدان رو آخه چه مرضی داشته چه دشمنی با یه دختر بچه کوچولو داشته خوب کاری کردن کورش کردن
      ما همگی موافق این طرز بر خورد با جانی ها هستیم پس لطفا پرچم حقوق بشر نشون ما ندین

    • مهتاب

      پرچم حقوق بشر مال بشره مگه امثال این جنایت کار جزء بشر محسوب میشن ؟ پس حقی از حقوق بشر شاملشون نمیشه .

    • نیلوفر

      واقعا وحشتناکه،اخه چطور دلش اومد مثل یک حیوان این کودک بیگناه رو اذیتش کنه،خدا از اون و امثال اون که یه ذره رحم تو دلشون نیس نگذره،دخترکم نگران نباش خدا همه چی رو دیده مطمئن باش روزی خدا این کمبود زندگیتو با یه معجزه جواب میده

    • بدون نام

      باید 3سال بعد از کورکردنش حکم اعدامم بهش میدادند تا زجرش کاملتر بشه
      درود بر قاضی این پرونده
      ولی چرااینقدر دییییییییر!!!!

    • ناشناس

      خدا رو شکر که قصاص این جنایتکار انجام شد .. خونواده ها اگه یه آدم معتاد روانی این مدلی تو فامیل دارن تو رو به خدا باهاش قطع رابطه کنن اینا از حیوان هم پست ترن هر کار کثیفی ازشون برمیاد.

    • رضا

      خدایا این خواهر گلم راشفابده تابتواند ببیند واززندگی لذت ببرد دوستان لطفا برای شفای همه بیماران دعاکنید .

    • هانیه

      چرا این کارو کرده؟ تو رو خدا من خیلی ترسیدم معتاد بوده ؟ خدا به بزرگیت قسم به این کوچولو کمک کن همه اش ۱۱ سالشه بمیرم براش خدا خیر بده به پدرش که قصاصش کرد بحق حضرت علی

    • حمزه

      مردک روانی.خاک برسر.چرا اینکار و کرد؟؟حسادت؟انتقام؟؟تجاوز؟؟رو چه حسابی؟یکی شب میخوابه بعد پامیشه میره بچه مهمونش و میبره داغون میکنه؟؟؟که چی بشه؟؟روانی وحشی.دختر بیچاره.بچه ها گناه دارن.خیلی معصومن.خیلی دل پاکن.مرتیکه کثافت.

    • سارا

      حیوان کثیف تا درس عبرتی باشه برای تمام مجرمین بالقوه

    • بدون نام

      دوستان منم کمبینام و شرایط فاطمه رو تا حدودی درک میکنم الان که این مطلبو مینویسم چشام پره اشکه بخدا قسم حضرم من شفا پیدا نکنم ولی اون خوب بشه بخدا اینو از ته دل گفتم نه واسه جلب توجه الکی .

    • اسماعیل

      بدون نام کاش یک اسم مستعار انتخاب میکردید
      من هم واقعا و از دلم میگم درود بر دل رعوف و مهربان شما. امیدوارم هر چه زودتر شما هم شفا پیدا کنید و سلامتی خود رو بدست بیاورید شما هر کسی هستی چ خانم چ اقا دل خیلی خوبی داری خوشبحال شما و خانواده شما.امیدوارم هرچی ک از خدا میخوای بهت بده .التماس دعا

    • بدون نام

      خدا لعنت كنه اين حيوون كثيف رو، ميخوام بدونم توضيحش برا دادگاه چى بوده ك همچين كار پليدى رو انجام داده، اخه حيوون بى لياقت زورت ب بچه رسيده، بايد اين رو هر روز با اهن گداخته داغش كنن.

    • خانم

      خیلی احمق هستن زورش به بچه ۷ساله رسیده خدا سربچش میاره

    • DAvid

      از انگیزه شوهر عمه پست فطرت هم میگفتی خو

    • بدون نام

      خانوم بی بی رقیه رو واسته
      قرار بده تاخداشفات بده

    • هانیه

      بدون نام ۳:۳۱ خدا کنه آدمهای مثل تو زیاد بشن. سعی کن بچه هایی مثل خودت تربیت کنی. وجود امثال تو منبع امیده.

    • حمید مقدم

      کجان کسایی که تا میگی نکن میگن : درخت مکر زن ، امان از زن ها ، پای زن در میونه ، بیا شوهر عمه و نه زن شوهر عمه

    • حسین صحرانورد

      سلام، خواهش میکنم پیگیری نمایید که آیا با پیوند یک چشم او میتواند حد اقل با یک چشم ببیند؟ چنانچه شدنی باشد، من با تمام میل قلب یک چشمم را باو هدیه میکنم، .. با احترام من الله توفیق، ،،صحرانورد

    • موسوی

      خدا در این دنیا و اون دنیا لعنتش کنه
      خودش که به فناست مردم رو به فنا میده خدایا خیلی سخته

    • ارمین

      افا حسین خیلی از خوندن نظرتون زوق زده شدم گفتنش هم یه دنیا ارزش داره اجر تون با همون امام حسبن خدا ادم های مثل شما رو زیاد کنه .

    • کریستین رونالدو

      نمیدونم چیبگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج