۴۲۱۱۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

شانس کدام فيلم در جوايز اسکار زیاد است؟

موفقيت دور از انتظار تريلر «آرگو» در جوايز سالانه انجمن تهيه‌کنندگان و انجمن بازيگران آمريکا کارشناسان سينما را درباره برنده جايزه اسکار بهترين فيلم دچار ترديد کرده است.

خبر آنلاین : موفقيت دور از انتظار تريلر «آرگو» در جوايز سالانه انجمن تهيه‌کنندگان و انجمن بازيگران آمريکا کارشناسان سينما را درباره برنده جايزه اسکار بهترين فيلم دچار ترديد کرده است.

تا همين چند هفته پيش نمي‌شد با اطمينان درباره برنده احتمالي جايزه بهترين فيلم جوايز اسکار امسال اظهار نظر کرد. چند رقيب بودند که همه به يک اندازه شانس داشتند، اما پس از اعلام نامزدهاي اسکار ورق برگشت.

۱۰ ژانويه (۲۱ دي) با اعلام اسامي نامزدهاي هشتاد و پنجمين دوره اسکار مشخص شد، شاخه کارگردانان آکادمي علوم و هنرهاي سينمايي حاضر نشده بن افلک را براي «آرگو» در بخش اسکار کارگرداني نامزد کند. با اين حال فيلم افلک چند ساعت پس از اعلام نامزدهاي اسکار، در جوايز انتخاب منتقدان که انجمن منتقدان فيلم رسانه‌‌‌اي باني آن است، برنده جايزه بهترين فيلم و بهترين کارگردان شد.

«آرگو» که توليد استوديو برادران وارنر است، سه روز بعد در جوايز گلدن گلوب جوايز بهترين فيلم درام و بهترين کارگردان را برد و اين هفته هم در دو شب پياپي برنده جوايز اصلي انجمن تهيه‌کنندگان آمريکا (PGA) و انجمن بازيگران آمريکا (SAG) شد

. «آرگو» در جوايز انجمن تهيه‌کنندگان جايزه داريل اف. زانوک بهترين تهيه‌کننده سال را گرفت و در جوايز انجمن بازيگران جايزه بهترين ‌گروه بازيگري را دريافت کرد؛ جوايزي که براي خيلي‌ها قابل انتظار نبود.خيلي‌ها پيش‌بيني کرده بودند PGA جايزه اصلي خود را به استيون اسپيلبرگ و همکار قديمي‌اش کاتلين کندي براي فيلم «لينکلن» مي‌دهد.

درمورد جوايز SAG هم خيلي‌ها فرض را بر اين گذاشته بودند که «کتاب بارقه اميد» (که در چهار بخش گروه بازيگري، بازيگر مرد، بازيگر زن و بازيگر مرد مکمل نامزد بود) يا «بينوايان» (که در چهار بخش گروه بازيگري، گروه بدل‌کاري، بازيگر مرد و بازيگر زن مکمل نامزد بود) جايزه بهترين گروه بازيگري را به خانه مي‌برند. در عوض همه اين جوايز به «آرگو» رسيد که داستان آن درباره خروج شش آمريکايي از ايران در سال ۱۹۸۰ هنگام اشغال سفارت اين کشور در تهران است.

آماري هست که نشان مي‌دهد موفقيت «آرگو» در بخش بهترين فيلم جوايز اسکار هنوز قطعي نيست. مثلا در ۸۰ سال اخير تنها يک فيلم بدون نامزد شدن در بخش کارگرداني توانسته برنده اسکار بهترين فيلم شود و دو فيلم هم جوايز اصلي PGA و SAG را بردند، اما نتوانستند برنده اسکار بهترين فيلم شوند: «آپولو ۱۳» (۱۹۹۵) و «ليتل ميس سانشاين» (۲۰۰۶).

گذشته از اين، خود آکادمي به چند فيلم دلايلي داده که براي دريافت اسکار بهترين فيلم همچنان اميدوار باشند. «لينکلن»، «کتاب بارقه اميد» و «زندگي پي» همگي در بخش‌هاي کارگرداني، فيلمنامه و تدوين نامزد هستند.

تاکنون خيلي کم پيش آمده فيلمي بدون نامزد شدن در اين بخش‌ها اسکار بهترين فيلم را بگيرد.«لينکلن» بيشترين تعداد نامزدي (۱۲) را دارد و در آمريکاي شمالي بيشتر از بقيه نامزدهاي اسکار فروخته است (تاکنون ۱۶۴ ميليون دلار). بيشتر برندگان قبلي اسکار بهترين فيلم هر دو ويژگي را داشته‌اند.«کتاب بارقه اميد» پس از ۳۱ سال اولين فيلمي است که در هر چهار بخش بازيگري نامزد اسکار شده است.

اين نشان مي‌دهد شاخه بازيگري آکادمي که حدود ۲۰ درصد کل اعضاي آکادمي را تشکيل مي‌دهد، بيشترين حمايت را از اين فيلم دارد. «زندگي پي» هم چهارمين فيلمي است که در تاريخ برگزاري جوايز اسکار در هر هفت بخش فني نامزد شده است.

از اين گذشته، پس از اعلام نامزدهاي اسکار، «بينوايان» برنده جايزه گلدن گلوب بهترين فيلم موزيکال يا کمدي شد و «۳۰ دقيقه بامداد» در گيشه‌هاي فروش به موفقيت قابل ملاحظه دست پيدا کرد و به خاطر تاکيد فيلم بر نقش شکنجه در عمليات پيدا کردن اسامه بن لادن، در سطح ملي نيز بسيار مورد بحث قرار گرفت.

با اين حال واقعيت اين است که تاکنون هيچ فيلمي نبوده که بدون دريافت تمام جوايزي که امسال به «آرگو» اعطاء شده برنده اسکار بهترين فيلم شود.در نهايت آيا هيچ يک از مواردي که در بالا اشاره شد، اهميت دارد يا آکادمي در نهايت راه خود را خواهد رفت؟ براي پاسخ به اين سئوال بايد کمتر از يک ماه و دقيقا تا ۲۴ فوريه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ايران) که مراسم هشتاد و پنجمين دوره جوايز اسکار برگزار مي‌شود، منتظر ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدصالح

      واقعا متاسفم که فیلم ضد ایرانی با نفوذ لابیهای صهیونیستی باید به عنوان برنده اسکار انتخاب شه.

    • کوروش

      از این متاسف باش که امسال ایران تو این مراسم شرکت نکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج