۴۲۱۲۶۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

درمان میمون فلج با اتصال بی‌سیم مغز به نخاع

آسیب‌های ستون فقرات می‌تواند فلج شدن پا را در پی داشته باشد، چون اتصال بین مغز و قسمت پایین نخاع را قطع می‌کند؛ حتی اگر در بخش‌های دیگر نخاع، این اتصال آسیب دیگری ندیده باشد. محققان توانسته‌اند سیستمی بسازند که به مغز اجازه می‌دهد به صورت بی‌سیم با قسمت پایین ستون فقرات ارتباط برقرار کند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: آسیب‌های ستون فقرات می‌تواند فلج شدن پا را در پی داشته باشد، چون اتصال بین مغز و قسمت پایین نخاع را قطع می‌کند؛ حتی اگر در بخش‌های دیگر نخاع، این اتصال آسیب دیگری ندیده باشد. محققان توانسته‌اند سیستمی بسازند که به مغز اجازه می‌دهد به صورت بی‌سیم با قسمت پایین ستون فقرات ارتباط برقرار کند.
درمان میمون فلج با اتصال بی‌سیم مغز به نخاع

در طول چند سال گذشته، محققان تلاش‌های بسیاری کرده‌اند تا توانایی حرکت اعضای بدن را برای کسانی که ستون فقرات‌شان صدمه دیده است، ممکن کنند. برخی محققان با استفاده از پیوندهایی شبکه‌ی اعصاب قسمت پایین نخاع را شبیه‌سازی می‌کنند. این اعصاب پیوندی نیازی به دخالت مستقیم مغز ندارد و می‌توانند کمی باعث بازگشت حرکت شوند.

درمان میمون فلج با اتصال بی‌سیم مغز به نخاع

راه دیگری که کشف شده است، به محققان اجازه می‌دهد تا سیگنال‌های مغزی را طوری هدایت کنند که از قسمت آسیب دیده‌ی ستون فقرات عبور نکند و باعث حرکت اعضای بدن شود؛ آن هم به قدری که بیمار بتوانند مثل گذشته به فعالیت خود ادامه دهد. در چنین تحقیقاتی، مجموعه‌ای از الکترودها که باندازه‌ی یک قرص است، در قشر حرکتی مغز بیمار قرار داده می‌شود. این وسیله می‌تواند سیگنال‌های مغزی را بخواند و به یک کامپیوتر منتقل کند. مشکل این جاست که در این سیستم، باید یک سیم بسیار ضخیم از مغز بیمار به کامپیوتر متصل شود.

طبق تحقیقات جدید، پژوهشگران توانسته‌اند این سیگنال‌ها را به صورت بی‌سیم به کامپیوتر منتقل کنند. کامپیوتر سپس این سیگنال‌ها را دوباره به صورت بی‌سیم، به دستگاهی که به قسمت پایینی نخاع متصل است، می‌فرستد. دستگاهی که به ستون فقرات بیمار متصل شده، این سیگنال‌ها را به پالس الکتریکی تبدیل می‌کند و اعضای بدن هم تصور می‌کنند دستوراتی را مستقیما از مغز دریافت کرده‌اند.

درمان میمون فلج با اتصال بی‌سیم مغز به نخاع

تیم تحقیقاتی سازنده‌ی این سیستم، در ابتدا آن را روی میمون‌های سالم تست کرده و سیگنال‌های تولید شده به هنگام راه رفتن را بررسی کرده‌اند. آن‌ها هم‌چنین هر قسمتی از نخاع که باید تحریک شود را پیدا کرده‌اند. این سیستم سپس روی دو ماکاک (نوعی میمون) که در قسمت بالای ستون فقرات خود دچار آسیب دیدگی شده بودند، آزمایش شده است. محققان مشاهده کرده‌اند که ماکاک‌ها می‌توانند به همان طبیعی که میمون‌های سالم راه می‌روند، حرکت کنند.

با اینکه این تحقیقات، پیشرفتی بسیار مهم را متذکر می‌شوند، اما محققان اشاره کرده‌اند که هنوز هم تا بکارگیری سیستم جدید در بدن انسان‌ها، فاصله‌ی بسیار زیادی وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج