۴۲۱۴۸۳
۱۲ نظر
۵۰۱۴
۱۲ نظر
۵۰۱۴
پ

نگرانی از بالا رفتن آمار طلاق در قم

رئیس مجلس گفت: روحانیان باید در مساجد نسبت به آشنایی مردم با معارف الهی بیش از پیش تلاش کنند.

خبرگزاری ایرنا:‌ علی لاریجانی روز پنجشنبه در دومین اجلاس استانی نماز در مجتمع امام خمینی(ره) قم با اشاره به این که مساله نماز و آشنایی مردم با معارف دینی بسیار مهم است افزود: باید روحانیان در مساجد نسبت به آشنایی مردم با معارف الهی بیش از پیش تلاش کنند. باید بر اساس مخاطب آموزش ها را بیان کرد تا با درک درست از نماز و آموزه های دینی آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی گفت: اگر نماز محور برای تحول انسان است باید مقدمات آن فراهم شود تا با حضور قلبی آگاهانه از ابعاد مختلف نماز درس انسانیت بگیریم.

لاریجانی با بیان این که نماز استقامت فکری را در مردم نهادینه می کند گفت: ملت هایی که با تغییر شرایط، نوع زندگی آنان تغییر پیدا می کند و ساختار تمدنی ندارند به علت نداشتن استقامت فکری و تامل در اعمال عبادی و اسلامی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فعالیت ها در حوزه نماز باید مردمی باشد گفت: نباید اجباری در این حوزه صورت بگیرد بلکه روحانیت شیعه که از درون جامعه می باشد اقدام های فرهنگی و عبادی را انجام دهد. پیشرفت های خوبی در عرصه نماز در کشور انجام شده است که باید این اقدام ها افزایش پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود به وضعیت طلاق در قم اشاره کرد و گفت: آماری ارائه شده است که استان قم رتبه هشتم کشوری در طلاق دارد که این آمار برای این استان مناسب نیست.

لاریجانی افزود: طلاق یکی از منفورترین حلال هاست که متاسفانه در کشور شایع شده و شاهد آن هستیم. آموزش های غلط در زندگی باعث به وجود آمدن اختلاف ها در بین زوج ها و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده ها شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چند سال گذشته سبک زندگی اسلامی و ایرانی و آسیب های اجتماعی را مطرح کردند که باید مورد اهتمام قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسماعیل

      اگه طلاق بگیرین ک بهتره ،اگه پیش هم باشن خانمه مرده رو میکشه. خدایا این خانمها رو به راه راست هدایت کن .خانمها لطفا اخبار مربوط ب قتل و کشتار و داعش رو نخونن،چون روی اخلاق اونها اثر سو میزاره.

    • بدون نام

      ازآقایان لاریجانی درخواست میشودقانون فعلی که مردمیتواندهرموقع که بخواهدمیتواندزن خودراطلاق دهدعوض کندوازدادگاهابخواهندپس ازپرداخت کل مهریه دستورطلاق صادرکنندآمارطلاق کم میشود

    • بی نام

      تنهادرقم نیست که آمارطلاق زیاده درشهرهای دیگه هم همینطوره چون قم شهرمذهبیه تعجب کردیدنه گذشت اون روزهاکه مردم زندگی راحتی ازنظراعصاب داشتن الان اینقدردغدغه های زندگی زیادشده قدیم یک نفرکارمیکرد،10نفرزندگی میکردن الان برعکس شده ولی نه خوشی قدیمه ونه احساس همدردی همنوع،همه برای هم میزدن این ایران قدیم نیست فقط وفقط تظاهرموج میزنه بایدم آمارطلاق زیادباشه اینم ....دل آدمابایدخدادوست ومومن باشه درایران برعکسه از،رده های بالا شروع میشه وبه نیمی ازمردم هم سرایت کرده ،سیاست وتظاهر

    • وجدان

      متأسفانه وضعیت اجتماعی وفرهنگی جامعه خیلی تنزل کرده واینباربیخ گوش علما.ببینیم تدبیرشون چیه؟

    • بدون نام

      اره از نظر رفا و کار مردم در شرایط خوبی هستن اطلاق دیگه چرا باید باشه

    • عبدالله

      جناب رییس اگربجای شمردن تعدادطلاق علتش راجویاشویدنوددرصدش یامستقم یاغیرمستقیم به مسایل اقتصادی ربط داردوان هم کاردولتی هاست وقتی ظرف چندروزقینت هاسه برابرمیشودیعنی قدرت مردم یک سوم شده وتازمانی که این ناهنجاری اصلاح نشود بدترمی شودومعجزهای همدرکارنیست

    • بدون نام

      خیییلی جالبه

    • ویدا

      آقا اسماعیل
      در اکثر مواقع این آقایون هستن که خانمها رو با زورگویی و بی عرضگی خودشون اذیت میکنن. این که شما از همسر خودتون راضی نیستین که دلیل نمیشه همه خانمها بد باشند. انشاالله خداوند شما و بقیه برادران عزیزی که مثل شما فکر میکنند را به راه راست هدایت کند. گردو هم خیلی مفیده برای مغز حتما استفاده کنید.

    • بدون نام

      در کجای ایران طلاق کمتر خانمها بخاطر مهریه ازدواج می کنند

    • اسماعیل

      خانم ویدا
      کار خوبی کردین ک یه اسم انتخاب کردین واسه خودتون .

      لطفا بدون نام نباشید.
      والا طبق خبرهایی ک همه ما میخونیم و میشنویم ک تو اخبار نمیاد ،از روی این مطالب من گفتم .
      و هیچ ربطی ب خوب یا بد بودن خانم من نداره .من حرفهای خودم رو کلی میگم .
      مرسی از دعای خوبت.
      من هم همین دعارو واسه شما خانمها میکنم،خدایاااااااا خانمها رو ب راه راست هدایت کن.
      من معمولاگردو زیاد میخورم ،اونم گردوی پوست کاغذی ،با عسل
      راستی امروز چند شنبست؟

    • مالباخته

      آقا عبدالله من موافقم واقعیتش همینه چرا یه زن بایدتن فروشی کنه چراباید صیغه بشه همش به فقر فشارهای شدیدمالی برمیگرده شوهره نداره به چندجا برسه الان آب خوردنم پولی شده خوب مردبیچاره نمیرسه بهترین راه طلاق میبنن بعدش خانم مطلقه سراز ... درمیاره آقایونم خوب هرگوشه واسشون ... ازتوماشین گرفته تا توکوه بیابون.چراقبلا این طوری نبود چراداریم همش خودمون میپیچونیم چرا نمیخوایم قبول کنیم منشا تمام جرم ها ازسرقت گرفته تا قتل جنایت خودکشی منشا همشون فقر فقر.

    • صادقی

      سلام. ناهنجاری های اجتماعی (طلاق . اعتیاد . فحشا. دزدی. خشونت. ......... ‌.) در کشوری که مدعی فرهنگ و تمدن است برازنده ایران عزیز نیست. و همه اینها نتیجه فقر جامه است.انها که در اتاقهای فکر خود بر این باور هستند که با فقیر نگه داشتن میشود مردم را کنترل کرد در اشتباه هستند. این سیل خود انها را هم خواهد برد .این همه شهید دادیم که در ناهنجاریها رتبه اول باشیم؟؟؟ با اینهمه درامد نفت. معادن. مالیات. کمکهای مردمی......خداوند اخر و عاقبت بعضی ها را ختم بخیر کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج