۴۲۱۵۷۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آمار رسمی از سفر خانوارهای ایرانی

آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در بهار ۹۳ تعداد ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار خانوار، حداقل یک سفر داشته‌اند که در این میان، تنها ۹ درصد سفرها برای خرید، آموزش و کسب و کار بوده‌ است.

خبرگزاری مهر: گزارشات مرکز آمار در خصوص سفر خانوارهای ایرانی در فصل بهار سال ۹۳ که به تازگی منتشر شده است، حکایت از آن دارد که در این فصل، ۵۸ درصد از خانوارهای ایرانی که رقمی حدود ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۷۸۶ خانوار را دربرمی‌گیرد، حداقل یک سفر داشته‌اند؛ این در شرایطی است که ۴۲ درصد خانوارها معادل ۹ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۲۱۴ خانوار در این فصل سفری نداشته‌اند.

در این مدت، تعداد سفرهای داخلی ۶۹ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۶۶۵ سفر بوده که ۵۳ درصد از سفرهای داخلی در فصل بهار با اقامت شبانه و ۴۷ درصد بدون اقامت شبانه بوده است. بیشترین سفرهای با اقامت شبانه در این مدت برای دیدار با خانواده و آشنایان بوده که ۶۰ درصد از سفرها را در بر گرفته است، در عین حال ۲۲ درصد سفرها برای گردش و تفریح و ۹ درصد به قصد زیارت بوده است.

در این میان، ۹ درصد از سفرهای فصل بهار سال ۹۳ برای درمان، کسب و کار و آموزش و خرید صورت گرفته است. در این فصل همچنین ۴۰ درصد از سفرهای بدون اقامت شبانه به قصد گردش و تفریح صورت گرفته، در این میان ۲۵ درصد به قصد دیدار دوستان و آشنایان و ۱۷ درصد با هدف درمان و ۷ درصد با هدف زیارت انجام شده است. در عین حال ۱۲ درصد از این سفرها به منظور آموزش، درمان، خرید یا کسب و کار انجام شده است.

بیشترین اقامت‌گاههای مورد استفاده در سفرهای بدون اقامت شبانه، خانه بستگان و آشنایان با ۷۴ درصد، ویلا و آپارتمان اجاره ای با ۸ درصد و ویلا و آپارتمان شخصی با ۵ درصد بوده است، در این میان شهرستانهای مشهد، تهران، رشت، شیراز و اصفهان، قزوین و قم دارای بیشترین تعداد سفر بوده، اما توجه به این نکته ضروری است که الگوی گردشگری از لحاظ نوع سفر، در این شهرستان‌ها با هم متفاوت بوده است. به این معنا که عمده سفرها در مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و قم دارای اقامت شبانه و عمده سفرها در شهرستانهای رشت و قزوین از نوع بدون اقامت شبانه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج