۴۲۱۶۳۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رایزنی ظریف و همتای چک در پراگ

وزرای خارجه ایران و جمهوری چک در پراگ آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در سومین و آخرین مقصد سفرش به اروپای شرقی شب گذشته وارد پراگ پایتخت جمهوری چک شد امروز (جمعه) با «لوبومیر زائورالک» وزیر خارجه چک دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

ظریف پیش از آن نیز با رئیس مجلس چک دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

لوبومیر زائورالک وزیر خارجه جمهوری چک شهریور ۱۳۹۴ به تهران سفر و با همتای ایرانی خود و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در آن زمان در نشست خبری به همراه وزیر خارجه چک ضمن استقبال از این سفر، گفت: معتقدیم این سفر شروع جدیدی برای دو کشور است و منجر به گسترش مناسبات دوجانبه خواهد شد و امیدواریم این سفر همکاری‌ها در همه زمینه‌ها را تسهیل کند.

وزیر خارجه چک نیز این سفر را شروعی برای تغییر مناسبات اقتصادی دو کشور خوانده بود.

سفر ظریف به جمهوری چک در حالی که صورت می‌گیرد که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس از ارتقای روابط ایران و چک از کاردار به سفیر خبر داد و گفت: به دلایل مختلف طی سالیان زیاد سطح روابط ما با این کشور در سطح کاردار باقی ماند و براساس تفاهماتی که ماه‌های گذشته صورت گرفت و با توجه به علاقه‌مندی دو کشور، قرار شد روابط را به سطح سفیر ارتقا بدهیم و این تفاهم صورت گرفته و در حال تحقق است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: کاردار فعلی چک در تهران از سوی دولت متبوعش به عنوان سفیر معرفی شده است و ما نیز کاردار ایران در پراگ را نیز به عنوان سفیر در چک مشخص و معرفی کردیم که ادامه ماموریت خود را در سطح سفیر ادامه خواهند داد و ما روابط مان را در سطح سفیر خواهیم داشت.

وی گفت: اگرچه ما پیش از این روابط را داشتیم و همکاری‌ها برقرار بود ولی امیدواریم با این تلاش بتوانیم با کشور چک در سطح عالی‌تر تفاهم و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از پراگ به براتیسلاوا و قبل از آن هم به بخارست سفر کرده بود. ظریف همچنین قبل از سفرش به اروپای شرقی دیداری دو روزه از لبنان پس از انتخاب میشل عون داشت و با عون و دیگر مقامات لبنانی و همچنین سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج