۴۲۱۷۶۹
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

نوبری:

ظریف وزیر خارجه برجام است نه ایران

سفیر اسبق ایران در شوروی با بیان اینکه استراتژیک دولت یازدهم مبنی قرار دادن برجام مقابل تیم ترامپ است، گفت: متأسفانه ظریف وزیرخارجه برجام است نه ایران.

خبرگزاری فارس: ناصر نوبری با حضور در غرفه باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس درباره رئیس جمهور آمریکا و انتخابات اخیر این کشور گفت: در هر دوره‌ای از انتخابات آمریکا که معمولاً هر ۸ سال یک بار تغییر سیاست در این کشور رخ می‌دهد مردم این کشور دو رفتار را از خود بروز می‌دهند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: عده‌ای در این بین از شرایط به وجود آمده کنونی به طور نسبی رضایت دارند و عده‌ای دیگر نیز به طور طبیعی از شرایط به وجود آمده ناراضی هستند.

نوبری گفت: سیستم انتخاباتی آمریکا اینگونه است که یکی از کاندیداها سمبل حفظ شرایط کنونی و گذشته و کاندیدیگر سمبل تغییر است که رقابت اصلی بین این دو وجود دارد.

آخرین سفیر ایران در شوروی خاطرنشان کرد: اگر در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری آمریکا نگاهی اجمالی بیندازیم متوجه می‌شویم که اوباما با پرچم تغییر روی کار آمد و مقابل جمهوریخواهان به پیروزی دست یافت اما این بار جمهوریخواهان مقابل دمکرات قرار گرفته و پرچم تغییر به دست رقیب افتاد.

وی گفت:‌در انتخابات اخیر در آمریکا هیلاری کلینتون سمبل حفظ شرایط گذشته و اصلاح نسبی بود و ترامپ هم با تمام جدیت شعار تغییر را داد.

نوبری اظهار داشت:‌ انتخابات آمریکا به طور طبیعی مهندسی شده است چرا که یکی از کاندیداها سمبل شرایط کنونی و اصلاحات نسبی است و کاندیدای دیگر سمبل تغییر اساسی شرایط است.

وی تصریح کرد:‌ اشتباه استراتژیک دمکرات‌ها این بود که کاندیدای آنها در یک حد یک اصلاحات حداقلی هم برای نظام آمریکا نبود و به همین دلیل ترامپ پیروز انتخابات شد.

نوبری گفت: ۸ سال بیل کلینتون رئیس جمهور آمریکا و ۴ سال هم هیلاری کلینتون وزیر خارجه این کشور بود. لذا این فرد نمی‌توانست شعار تغییر و اصلاحات بدهد چرا که دست این خاندان رو شده بود و از چهره وی حتی اصلاحات حداقلی هم حاصل نمی‌شد.

وی افزود: اگر مندز نماینده دمکرات‌‌ها بود و با ترامپ به رقابت می‌پرداخت وی ظرفیت آن را داشت که حتی اپوزیسیون سیستم دمکرات‌ها باشد که در آن صورت قطعاً دست برتر را داشت.

نوبری خاطرنشان کرد:‌ خاندان کلینتون با نفوذی که در بین دموکرات‌ها داشتند توانستند منافع حزبی و فردی را فدای منافع خانوادگی کلینتون کنند.

وی در مورد نوسانات ایجاد شده در بورس ایران پس از انتخابات آمریکا گفت: این نوسانات موقعی است و دامنه‌دار نیست.

آخرین سفیر ایران در شوروی خاطرنشان کرد: اشتباه اساسی ایران آن است که مبنای مواجه‌اش را با تیم جدید روی کار آمده در آمریکا براساس محور برجام قرار داده که این امر اشتباه استراتژیک دولت یازدهم است لذا دولت باید این رویه را اصلاح کند و تا زمانی که دولت بر انجام این اشتباه استراتژیک اصرار دارد دچار ضرر و زیان خواهیم شد.

نوبری افزود:‌ اگر ایران با همه ظرفیت‌های ملی و فراملی‌اش مانند تمام امکانات منطقه‌ای‌اش در مقابل ترامپ و تیم جدید آمریکا قرار گیرد قطعاً موفق خواهد شد چرا که در این زمینه مواضع مشترکی بین آنها در قبال سوریه، تروریست‌ها و عربستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر گرایش اقتصادی، منطقه‌ای و برجام وعده داده شده ترامپ را به خوبی ملاحظه کنیم متوجه می‌شویم که در دو مورد با وی نقاط مشترک بین ایران و آمریکا وجود دارد.

نوبری تصریح کرد: دولتمردان ایران بر مواضع خود پس از رئیس جمهور شدن ترامپ نگرانی و حساسیت خود را نسبت به برجام نشان دادند که اگر این موضوع اصلاح نشود ضرار خواهیم کرد. اما اگر دولت و دستگاه دیپلماسی از انفعال خارج شود و ظریف به جای اینکه وزیر خارجه برجام باشد وزیر خارجه ایران باشد می‌توانیم پیروزی‌های زیادی به دست بیاوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ اگر ظریف وزیر خارجه ایران باشد وی می‌تواند از اهرم‌های مختلف منطقه‌ای و سوق‌الجیشی ایران در مواجهه‌های بین‌المللی با آرایش برتر به میدان مذاکرات آمده و می‌توانیم موفقیت زیادی را حاصل کنیم در غیر این صورت ضرر و خسران زیادی را متحمل خواهیم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توهین از این بالا تر
      آقای ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران است و مدرکش تایید رهبری و تاکید ایشان بر حفظ اتحاد ملی
      افسوس که آقایان به تذکرات ولیه فقیه مسلمین گوش نمیدن

    • علی

      جمع کن بابا . شما برحام رو تا نابود نکنید دست بردار نیست .. این ملت بدبخت چه گناهی کردن من نمیدونم

    • امیر

      خجالت آوره بی شرمیه که کسی رو که کار بلد خبره تو کارشه اینقدر زیر سوال می برید

    • بدون نام

      .......

    • بدون نام

      خخخخ .

    • س ف

      انشاءالله ملت ایران پیروز است

    • بدون نام

      شماها کسی را میخوایید که مانند عروسک خیمه شب بازی حرکتش بدین و اون از خودش اراده ای نداشته باشه و مطیع مقاصد فاسد و خراب شما باشه که ظریف اون عروسک شما نیست واسه همین باهاش مخالفت می کنید دکتر ظریف نماینده مورد اطمینان مردم هستن و همین کافیه .شماها برین ماستتون رو کیسه کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج