۴۲۱۹۴۶
۵۸ نظر
۵۰۱۶
۵۸ نظر
۵۰۱۶
پ

اولین اظهارنظر رسمی ترامپِ رئیس جمهور درباره ایران

رئیس جمهور جدید آمریکا با اشاره به اینکه ایران متحد اصلی دولت سوریه است ادعا کرد: روسیه در حال حاضر به طور کامل با سوریه هم راستا است و در حال ایران را دارید که به واسطه ما قدرتمند شده است و این کشور نیز با سوریه هم راستا است. هم‌اکنون ما از شورشیان مخالف سوریه حمایت می‌کنیم و هیچ‌ ایده‌ای از اینکه این افراد چه کسانی هستند نداریم».

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور جدید آمریکا با اشاره به اینکه ایران متحد اصلی دولت سوریه است ادعا کرد: روسیه در حال حاضر به طور کامل با سوریه هم راستا است و در حال ایران را دارید که به واسطه ما قدرتمند شده است و این کشور نیز با سوریه هم راستا است. هم‌اکنون ما از شورشیان مخالف سوریه حمایت می‌کنیم و هیچ‌ ایده‌ای از اینکه این افراد چه کسانی هستند نداریم».
دونالد ترامپ، در اولین مصاحبه پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا گفته با باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی، قصد دارد برخی از مفاد یک قانون سلامت که قبلاً وعده لغو آن را داده بود را دست‌نخورده نگاه دارد.

وی در مصاحبه با وال‌استریت‌ژورنال گفته یکی از اولویت‌هایش اقدام فوری در زمینه «قانون بهداشت قابل دسترسی» است. ترامپ گفت این قانون آنقدر ناکارآمد و پرهزینه شده است که «نمی‌توان از آن استفاده کرد.»

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا علی‌رغم این گفت که بعد از نشست با اوباما در کاخ سفید روز پنجشنبه تمایل دارد دست‌کم دو بند از مفاد این قانون را دست‌نخوره نگاه دارد.

ترامپ گفت او از ممنوعیت‌های وضع شده علیه اینکه شرکت‌های بیمه به خاطر شرایط بیمار از بیمه وی اجتناب کنند حمایت می‌کند. وی گفت: «این موارد را خیلی دوست دارم.»

وی گفت اولویت‌های دیگرش بعد از ورود به کاخ سفید برداشتن نظارت از موسسات مالی برای دادن اجازه به آنها برای «وام‌دهی مجدد» است. ایمن کردن مرزها از ورود مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی اولویت‌های بعدی ترامپ هستند.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت قصد دارد با راه‌اندازی پروژه‌های زیرساختی سراسری و بهبود شرایط قراردادهای تجاری شغل ایجاد کند. ترامپ همچنین گفت که با وضع تعرفه برای محصولات شرکت‌های خارجی که به کشورهای خارجی نقل مکان می‌کنند، مشاغل آمریکایی را حفظ خواهد کرد.

در حالی که شهرهای آمریکا بعد از انتخاب ترامپ صحنه اعتراض به اظهارات نژادپرستانه و فحاشی‌های علنی وی به رقیبانش است، وی به وال‌استریت‌ژورنال گفت که قصد متحد کردن آمریکا را دارد.

ترامپ گفت: «من کشوری می‌خواهم که مردم یکدیگر را دوست داشته باشند. می‌خواهم تأکید کنم که بهترین راه برای کاستن از تنش‌ها، ایجاد شغل در داخل است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند لفاظی‌هایش در جریان تبلیغات انتخاباتی از حد و مرزها عبور کرده گفت: «نه من برنده شدم.»

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همچنین تأکید کرد که او اکنون، اظهارات مثبت‌تری را مطرح خواهد کرد، همان‌طور که درباره سخنرانی بعد از پیروزی و دیدارش بعد از اوباما چنین بوده است. او می‌گوید «حالا اوضاع فرق می‌کند.»

ترامپ در پاسخ به این وعده‌اش در یکی از مناظره‌ها که گفته بود در صورت ورود به کاخ سفید یک دادستان ویژه برای تحقیق درباره استفاده کلینتون از سرورهای شخصی برای ارسال ایمیل در دوران حضور در وزارت خارجه تعیین خواهد کرد گفت: «این چیزی نیست که من درباره آن زیاد فکر کرده باشم، چون می‌خواهم سلامت، مشاغل، کنترل مرزی و اصلاح مالیات را سر و سامان بدهم.»

ترامپ درباره قانون سلامت و دلیل تغییر موضعش از فسخ کامل قانون به نگه داشتن برخی بندهای آن گفت که بعد از دیدار با اوباما به این نتیجه رسیده است.

وی گفت: «من به او گفتم که پیشنهادهایش را بررسی می‌کنم و از سر احترام این کار را انجام خواهم داد.»

ترامپ به طور غیرمستقیم اعلام کرد که قصد دارد تغییری در رویکرد سیاست کنونی دولت «باراک اوباما» در یافتن معارضان به اصطلاح مسلح سوریه برای حمایت از آنها در ناآرامی‌های داخلی سوریه به وجود آورد.

وی در اینباره گفت: «من در خصوص سوریه، نظر متفاوتی در مقایسه با نظرات خیلی از افراد دارد».

ترامپ پیشنهاد کرد که به جای خلع «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از قدرت، تمرکز بیشتری بر مبارزه با تکفیری‌های داعش صورت گیرد.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا اینگونه گفت: «رویکرد من اینگونه است که شما با سوریه مبارزه می‌کنید، سوریه با داعش مبارزه می‌کند و شما باید از شر داعش خلاص شوید. روسیه در حال حاضر به طور کامل با سوریه هم راستا است و در حال ایران را دارید که به واسطه ما قدرتمند شده است و این کشور نیز با سوریه هم راستا است....هم‌اکنون ما از شورشیان مخالف سوریه حمایت می‌کنیم و هیچ‌ ایده‌ای از اینکه این افراد چه کسانی هستند نداریم».

وی ادامه داد اگر آمریکا به اسد حمله کند «این امر در نهایت به جنگ با روسیه به جنگ با سوریه منتهی می‌شود.»

ترامپ در بخشی دیگر از مصاحبه به مذاکرات سازش میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان اشاره کرد و گفت که اوضاع اسرائیل-فلسطین «جنگی است که هرگز پایان نمی‌یابد» و ابراز امیدواری کرد که بتواند به راه‌حلی بین آنها کمک کند.

وی توضیح داد: «این یک توافق نهایی است. من بعنوان یک معامله‌گر تمایل دارم که توافقی را امکانپذیر کنم که حصول آن غیرممکن باشد و این اقدام را برای بشریت و به خاطر انسانیت انجام دهم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعدی خزاعلی

      ازاخبارتون متشکریم.

      پاسخ ها

      • غـــــــــــــــــــــــــــز ل

        مافیای نیرو و پنهان کاریها و بازیهای برتری جویی هرگز نمی گذاره کسی با پای خودش جلو بره می خواد دانا باشه دیوانه نادان یا پول پرست هر چی و هر کی با همان نیروی رو به جلو به سوی همان نیروهای پنهان خوانده رانده میشه
        باید بود و دید که این بار مافیا ترامپ را به سوی چه واژه ها و کارکردهایی پیش میبره
        این جور به دید میاد که هدف ترامپ بیشتر بلا اومدن دیده شدن باشه تا کارهای برتر کردن پس بیشتر از دیگران با دستهای پنهان به هر سویی رانده و خوانده میشه

    • بدون نام

      انقدر سوریه و روسیه گفت که ما نفهمیدیم چی شد!!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خخخخخ دقیقا من که حدس میزدم

    • بدون نام

      افرین .

    • اکبر

      دیوانه کم داشتیم ترامپ هم اضافه شد یک روانی کامل که از ان سوی دنیا میحواهد با شورشیان سوریه هم دست شود از صورت این مرد اتش خشم علیه ایران را به خوبی میشه دید این ادم سنگی نه رحم داره نه شفقت انتظاری هم جز این نبود

    • علیرضا

      امیدوارم که این بازی سیاسی منجر به جنگ با ایران نشود.

      پاسخ ها

      • بت شکن

        بدتر از جنگ سرمان آمده و خبر نداری
        #برجام

    • razi

      کلا تو متن خبر دو کلمه درباره ایران بود.بیشتر درباره روسیه و سوریه بود

    • مولاوردی

      مثل همه رییس جمهورها فقط وعده میدن وسرجون وخون وزندگی مردمان بدبخت دارن کار میکنن اینایی که میان سرکار همشون بدون استثنا به نفع جیب خودشون وخونریزی ملتهاست.
      وای برحال کساینکه تخت حکومتشون روی خون ملتها پایداره

    • صدری

      هرکی فهمید چی شد برای منم بگه

      پاسخ ها

      • مورتی

        دقیقا متن خبر مشکل داره و درست ترجمه نشده! برای همین همه از جمله خودم مشکل داشتم تو فهمیدنش

    • بهنام

      سگ برادر شغاله اینا همه از یه قومن.

      پاسخ ها

      • خامد

        خلاصه کردن ضرب المثلت ترامپ رو کشته ...

    • امیر

      ترامپ هیچ کاری نمیتونه بکنه ما شهادت رو میخواهیم

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        راه شهادت بازه. برو یمن عراق یا سوریه یا حتی افغانستان
        برو با طالبان بجنگ که هزاره ها را میکشند
        چرا برای شهید شدن میخوای ایران را به جنگ ببری؟ خودت برو جنگ

      • سلی

        محمد حسین شیر مادر حلالت گل گفتی

    • مهشید

      با سلام و تشکر
      خواهشمندم از درج نظرات توهین آمیز و بی پایه و اساس خودداری کنید. اگه ترامپ آدم بدی بود یا سنگ دل بود و از رحم و شفقت بوی نبرده بود قطعا این همه رای نمی آورد. من که موضع گیری رسمی اش را در رابطه با ایران ندیده ام و هنوز رئیس جمهور نشده. توی صفحه اینستاگرام ترامپ یورش بردن و به باد فحش و ناسزا گرفتن با این تفاسیر باید اینستاگرام رو فیلتر کنن چون هر روز شاهد این هستی یه خیل انبوه کاربران به صفحات دیگران یورش می برن و به باد فحش و ناسزا می گیرن. اون جوری که من می بینم کاربران انقد در مورد ترامپ آگاهی و شناخت دارن که از جد و آباد و پدر و مادرش هم اونو بهتر می شناسن. به نظر من انسان صلح طلب و صاف و ساده ای است که رفاه کشورش رو به آتش افروزی ترجیح داده.
      با تشکر

      پاسخ ها

      • بت شکن

        همچین نوشتی صلح طلب و صاف و ساده که انگار از پدر و مادرش هم بیشتر میشناسیش.
        البته اگر پدر مادر داشته باشه و جزو 54% جمعیت حرامزاده ی آمریکا نباشه

    • محمد

      انسان عاقلی است اگر اینگونه عمل کند

    • محمد حسین

      ممون از اخبار

    • صبا

      منطقی بود

    • همشهری

      کسی که میگه می خوام جنگ بین اسرائیل و فلستین را درست کنم . نمی تواند بد باشد.

    • بدون نام

      کجاش مال ایران بود!!

    • مصطف

      داعشیها زودتر میفرستن به بهشت

    • بدون نام

      چقدر میگین سگ زرد برادر شغاله ،خیلی تکراری شده ،بس کنید دیگه،اه اه اه

    • یه بنده خدا

      اینو کجای دلم بزارم !؟
      دوباره شروع شد ....

    • بدون نام

      والا اگه اینجوری باشه که میگه که باید حلوا حلواش کنن،هنوز که چیزی معلوم نیس...جوجه هارو آخرپاییزمیشمارن ایده هاش که خیلی خوبن انگار به فکر مردم کشورشه

    • بدون نام

      چرا انقدر خوب شد یهو؟

    • بدون نام

      تو خیلی ماهی ترامپی جون خودم خخخخخ

    • بدون نام

      کلا اخبار ایران این جوریه ،واقيعتهارو نميگن ،تا کی باید دروغ تو مملکت باشه درست کنید این کارهاتون رو ،

    • بدون نام

      یا خدا جنگ نشه
      من که طاقت جنگ ندارم

    • بدون نام

      چه ترجمه بدی از سخنرانی

    • عجول

      اشگال ما ایرونیا اینه که زود قضاوت میکنیم.وقتی از سوا بق سیاسی یا اجتماعی کسی اطلاع نداریم.انگ طدن کار درستی نیست.از طرفی .رییس کشوری که در اندیشه رفاه ملت واعتلای کشورش است.واجازه نمیدهد سرمایه های کشور راهی خارج از مرزهایش شود.ودر اندیشه کار و تامین اجتماعی مردمش می باشد .انسان قابل احترامی است.

    • بدون نام

      اینا همش حرفه دوسه روز بعد دیوانه ای به اسم ترامپ به افزایش نیرو های تروریستی کمک کنه

    • بدون نام

      اتفاقا اومده همه چیز رو درست کنه

    • محمود

      تا اسراییل در منطقه ما باشد.خاورمیانه رنگ آرامش نخواهد دید.اولویت اول آمریکاحفظ امنیت اسراییل است .پس خیلی ساده انگارانه است که فکر کنیم آمریکاییها به فکر جنگ با داعشی باشند که با تفرقه بین مسلمانان بزرگترین خدمت را به اسراییل میکند.

    • بدون نام

      کسی که سیره برای جیبش نیامده همگی کمی صبر کنیم ببینیم چکارمی کنه ...

      پاسخ ها

      • faeze

        موافقم

      • مورتی

        آره.. 60 روزی مونده تا به تخت پادشاهیش بشینه! اما من هیچ جوره تو کتم نمیره اون زنِ داغونش شده بانوی اول آمریکا خخخخ بیچاره آمریکایی هام خودشون الان کلی خجولن

    • دکتر

      به نظرم آدم خوبیه یه مسیحی به یهودی حیلی شرف داره برای ما مسلمونا بهتره بهش احترام بگذاریم تا وقتی با احترام با ما حرف میزنه

      پاسخ ها

      • باقر رمزی باصر

        درووووووووووووووووووووووووووووووووود

    • دهقانی

      به خدا ترامپ هیتلر معاصر تشریف دارن .از من نشنیده بگیرین دنیا را اگر بهم نریخت .

    • faeze

      ترامپ انگار صلح جوتر از اوباما هست.

    • مسعود مصلی نژاد جهرم

      آمریکا همان طور که شیطان بزرگ بوده هست و خواهد بود

    • بدون نام

      خخخخ هیچی نفهمیدیم

    • امیر

      آدم با جنمی هست

    • ايمان

      تا الان كه همه حرفاش خوب بوده تا وقتي كه خوب صحبت ميكنه و حرفاش منطقي و انسانيه جاي گير دادن بهش نيست هروقت شروع كرد برخلاف صحبتاش رفت تا ميتونيين فش بدين

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      باشه از اين به بعد ميكيم شغال برادر سك زرد

    • ايمان

      تا الان كه همه حرفاش خوب بوده تا وقتي كه خوب صحبت ميكنه و حرفاش منطقي و انسانيه جاي گير دادن بهش نيست هروقت شروع كرد برخلاف صحبتاش رفت تا ميتونيين فش بدين

    • علیرضا

      تا آخر پاییز مونده،جوجه رو آخر پاییز میخورند،اجنبی اجنبیه،فکر منافع خودشونن،یا حسین

    • بدون نام

      سلام .ی بدرفته ی بدتراومده دیگه

    • بدون نام

      صبر کنید! زود موضع نگیرید چه مثبت و چه منفی! هرچی باشه آدم بی سیاستی نیست و نمیشه رو حرفای زمان تبلیغاتش خیلی حسلب باز کرد! تو کشور خودمون هم دیدین کسانی با حمایت بعضی اومدن و بعدا رنگ عوض کردن و بهشون پشت کردن! این یعنی سیاست!!!

    • حمید

      اخ جون. اگه اینجوری باشد. باشد. چنان درسی بهشون بدیم. که جنگ ویتنام عروسیشان باشد. این احمقهای امریکایی که درزمان چنگ عراق با 40. کشور دیگه حریف ایران نشدن. بی صبرانه منتظرشون هستیم

    • ایمان

      همان طور که نفر دوم گفته قدرت در هر جایی دنیا در دستان مافیای ثروت منده در واقع این سهیونیست های میلیاردرن که دارن سیاست های امریکا را پیش میبرن و حتی با هم رقابت میکنن. ترامپ هم یکی از این بازیچه هاست برای ما واضح است که امریکا سلطه گره و جمهوری اسلامی یکی از مخالفان دولت امریکاست و مثلما سیاست انها در قبال ما به هیچ وج تغیر نخواهد کرد.

    • ايمان

      تا الان كه همه حرفاش خوب بوده تا وقتي كه خوب صحبت ميكنه و حرفاش منطقي و انسانيه جاي گير دادن بهش نيست هروقت شروع كرد برخلاف صحبتاش رفت تا ميتونيين فش بدين

    • عرفان

      ترامپ بخواد روداری بکنه خودم شخصا میرم امریکا ... هنوز با کرمانشاهی نکرده ببینه چه بلایی سرش میارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج