جاباما
۴۲۱۹۶۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

«کوهن» ۳ روز پیش از اعلام عمومی مُرده بود!

روز پنجشنبه (۱۰ نوامبر) رسانه‌ها از درگذشت «لئونارد کوهن»، خواننده مشهور کانادایی خبر دادند، اما حالا اعلام شده او دوشنبه، یعنی سه روز قبل از اعلام این خبر فوت کرده است.

خبرگزاری ایسنا: روز پنجشنبه (۱۰ نوامبر) رسانه‌ها از درگذشت «لئونارد کوهن»، خواننده مشهور کانادایی خبر دادند، اما حالا اعلام شده او دوشنبه، یعنی سه روز قبل از اعلام این خبر فوت کرده است.

«گلوب اند میل» نوشت: فرزندان و دوستان «لئونارد کوهن» سه روز پیش از این‌که اعلام کنند این خواننده و ترانه‌سرای مشهور فوت کرده، جسد او را در قبرستان یهودیان مونترال دفن کرده بودند.

«لئونارد کوهن» بنا به درخواست خودش در شهر مورد علاقه‌اش مونترال و در کنار والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و اجداد خود به خاک سپرده شد. این مراسم بدون اطلاع عموم و پیش از اعلام خبر درگذشت او برگزار شد.


«کوهن» 3 روز پیش از اعلام عمومی مُرده بود!

در اصل «کوهن» روز دوشنبه (7 نوامبر) در لس‌آنجلس درگذشته و این خبر شب پنجشنبه از طریق صفحه فیس‌بوکش منتشر شد. پس از آن پسرش «آدام» هم اعلام کرد: پدرم در آرامش کامل در خانه خود در لس‌آنجلس و در حالی که می‌دانست یکی از بزرگترین ضبط‌ها را به پایان رسانده، درگذشت. او تا آخرین لحظات عمر با همان حس بی‌همتای شوخ‌طبعی‌اش، در حال نوشتن بود.

مرگ «کوهن» بسیاری از هوادارانش را سوگوار کرد. آن‌ها پس از انتشار این خبر با دسته‌های گل و شمع به در خانه او در مونترال رفتند و به وی ادای احترام کردند. برخی از کاربران توییتر هم پیشنهاد داده‌اند مکانی در شهر مونترال از جمله مرکز برگزاری فستیوال‌ها، بلوار «سن لورن» یا پارک «پرتغال کوچک» را به نام این هنرمند نام‌گذاری کنند.

«لئونارد کوهن» که تا ۳۳ سالگی تصمیم به خواندن و ترانه‌سرایی نگرفته بود، در دهه ۱۹۶۰ میلادی از شهر مونترال کانادا در صحنه هنری پدیدار شد. او تا قبل از انتشار آلبوم اول خود، به عنوان شاعر و نویسنده شناخته شده بود.


«کوهن» در سال ۲۰۱۱ میلادی به خاطر آن که مجموعه آثارش بر سه نسل در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد. او با ترانه‌هایی از جمله «تا انتهای عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لویا» و «بدرود ماریان» به شهرتی جهانی دست یافت. آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم او شناخته شد.

«کوهن» در مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. «افکار قدیمی»، «مشکلات محبوب» و «تو سیاه‌ترش می‌خواهی» سه آلبوم آخر این هنرمند بودند که به ترتیب در سال‌ها ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ روانه بازار و با استقبال فراوانی روبرو شدند.

این خواننده مشهور حدود یک ماه پیش در مصاحبه با «نیویورکر» گفته بود: برای مرگ آماده‌ام. امیدوارم خیلی سخت نباشد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ...خیلی مهم بود چاپ کردید..

    • بدون نام

      خدایش بیامرزد ان شاءالله

    • بدون نام

      غم انگیزه که دیگه تو این دنیا نیست در حالیکه ما باز هم صداش رو گوش خواهیم کرد و برای لحظات فوق العاده ای که بهمون داده و میده ممنونش خواهیم بود

    • خواننده

      انا لله و انا الیه راجعون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج