۴۲۲۱۴۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

مصالحه ۲۳ هزار پرونده در کلانتری‌های تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مشاوران پلیس پایتخت ۲۳ هزار پرونده ثبت شده در کلانتری‌ها را به سازش رساندند.

خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مشاوران پلیس پایتخت ۲۳ هزار پرونده ثبت شده در کلانتری‌ها را به سازش رساندند.

سردار حسین ساجدی‌نیا روز شنبه با اشاره به تشکیل قریب به ۸۳ هزار پرونده در کلانتری های شهر تهران از ارجاع بیش از ۲۳ هزار پرونده حقوقی و خانوادگی در دوایر اجتماعی کلانتری ها و پایگاه های اجتماعی پلیس در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: برابر آمار ارائه شده از سوی کلانتری ها و همچنین مراکز مشاوره فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ۶ ماهه نخست امسال قریب به ۸۳ هزار پرونده در کلانتری های شهر تهران تشکیل و گلاسه شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳ هزار پرونده بنا به دستور مقام قضایی به دوایر اجتماعی کلانتری ها و پایگاه های اجتماعی پلیس ارجاع داده شد، ادامه داد: از آنجایی که رسالت اصلی فعالیت در دوایر اجتماعی، ایجاد صلح و سازش بین شاکی و متشاکی در پرونده های قضایی است با این وجود با تلاش کارشناسان و با ارائه تکنیک های روانشناسی و مشاوره ای بیش از ۱۸ هزار پرونده معادل ۷۸ درصد از پرونده های تشکیل شده به سازش ختم شد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه حجم قابل توجهی از پرونده هایی که منجر به سازش شده اند، مربوط به نزاع و درگیری فردی و خانوادگی هستند، گفت: در این میان بیش از ۸ هزار پرونده مربوط به مسائل و مشکلات خانوادگی نظیر طلاق، بدسرپرستی، اعتیاد والدین و بیش از دو هزار پرونده مربوط به مسائل حقوقی همچون جرایم مالی و اقتصادی و مابقی مربوط به آسیب های اجتماعی دیگر بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه قریب به ۱۶۰ کارشناس اجتماعی زن و مرد که در رشته های روانشناسی، مشاوره و همچنین مددکاری تحصیلات عالی دارند در مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری ها به صورت فعال مشغول به ارائه خدمات به شهروندان هستند، افزود: این مشاوران می توانند ضمن بررسی ریشه ای مشکلات مراجعان به کلانتری ها در خصوص پرونده های تشکیل شده ضمن ایجاد مصالحه میان طرفین دعوا از ارجاع پرونده به دادسرا و سیر مراحل وقت گیر قضایی پیشگیری کنند این در حالی است که شهروندان با اعتماد کامل به مشاوران مراجعه می کنند و مشکلات خود را مطرح و برای حل آن راهکار می گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      ادم به غلط کردن میفته از یکی شکایت میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج