جاباما
۴۲۲۵۰۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

از معروف تا حسینی؛

لیگ والیبال تحت تاثیر باتجربه‌های بد اخلاق

با وجود اینکه همه از رفتارها و حواشی ایجاد شده در لیگ برتر والیبال انتقاد می‌کنند اما هم چنان شاهد این رفتارهای نا مناسب از سوی بازیکنان مخصوصاً باتجربه ها هستیم.

خبرگزاری ایسنا: تا پایان هفته پنجم لیگ برتر والیبال در هر هفته شاهد حاشیه هایی بوده‌ایم که از سوی همه اهالی والیبال مورد انتقاد واقع شده است.

کنار کشیدن بازیکنان تیم عمران ساری از ادامه بازی برابر خاتم اردکان در هفته دوم لیگ یکی از حاشیه هایی بود که بعدها برای این تیم و بازیکنانش هم محرومیت هایی به همراه داشت. این تیم در امتیازهای پایانی و در ست پنجم در برابر سرویس حریف کنار کشید و بازی نکرد.

تقریبا در تمام هفته‌ها حاشیه کوچکی به مانند درگیری لفظی زیر تور بازیکنان رخ داد. رفتاری که به نظر می‌رسد به یک رفتار عادی تبدیل شده است و کسی با دیدن آن تعجب نمی کند.

در هفته پنجم هم بازی سایپا با پیکان تهران با حاشیه میان سعید معروف بازیکن پیکان و مسعود آرمات سرمربی تیم حریف همراه شد. سرمربی سایپا به شدت از صحبت معروف در حین بازی انتقاد کرد. البته مجتبی شبان بازیکن تیم سایپا اعلام کرد که معروف قصد توهین نداشته است. در برخی از بازی های این فصل سعید معروف با بازیکنان حریف زیر تور بحث داشته است و این برای نخستین بار نیست که چنین حاشیه ای از سوی او رخ داده است.

بعد از پاسور و کاپیتان فعلی تیم ملی این بار نوبت به پاسور پیشین تیم ملی یعنی امیرحسینی ۴۱ ساله می‌رسد. او در بازی های صالحین ورامین رفتار مناسبی در زمین از خود به نمایش نمی‌گذارد. پاسور با سابقه و باتجربه ورامینی‌ها با حرکات خود در زمین باعث تحریک بازیکنان حریف می‌شود. رفتاری که از سوی داور و ناظر مسابقه هیچ گاه با تذکر روبه‌رو نشده است.

امیر حسینی که سال ها در تیم ملی حضور داشته است و جزو بازیکنان باتجربه لیگ محسوب می‌شود رفتارهایی را نشان می‌دهد که شایسته او نیست. بازیکنی با چنین تجربه ای باید الگوی جوانان باشد نه اینکه در زمین با آن‌ها بحث هم کند. تحریک بازیکنان حریف و ایجاد شرایطی که بازیکن از لحاظ روانی در وضعیتی باشد که نتواند کار کند به نظر درست نمی‌آید. رفتاری که البته در بازی با بانک سرمایه با واکنش غلط عادل غلامی و هول دادن امیرحسینی همراه شد.

در بازی های ملی شاهد این بودیم که بازیکنان ایران به برخی از رفتارهای حریف و شادی های آن‌ها اعتراض کردند. نمونه آن بازی تیم ملی ایران و لهستان در المپیک بود که بازیکنان ایران به خاطر رفتار "کورک" بازیکن لهستانی عصبانی شدند. با وجوداینکه همه این رفتارها را زشت می دانند اما در بیشتر بازی های لیگ و از سوی بازیکنان مخصوصا باتجربه ها این رفتارها مشاهده شده است.

اگر شرایط لیگ برتر و رفتار بازیکنان به همین روال ادامه داشته باشد قطعا در مراحل بالا و حساس‌تر این شرایط باعث بروز حواشی بیشتر و جنجال در لیگ می‌شود. فدراسیون والیبال، سازمان لیگ و کمیته انضباطی باید به فکر نظارت و برخورد بیشتر با خاطیان لیگ باشند. برخوردها به شکلی باشد که نه معروف بودن مدنظر باشد نه حسینی بودن.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج