۴۲۲۶۴۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا ترامپ در آمريكا رای آورد؟

امان‌ا... قرايي‌مقدم در روزنامه آرمان نوشت: روند مناظره‌ها درجريان تبلیغات انتخاباتی ايالات متحده آمريكا و همچنين نتيجه انتخابات اين كشور موجب شگفتي بسياري از مردم جوامع مختلف شده است. واقعيت اين است كه اين نتيجه شگفتي‌ساز بود و يكي از شگفتي‌هاي سال۲۰۱۶ ميلادي را رقم زد.

امان‌ا... قرايي‌مقدم در روزنامه آرمان نوشت: روند مناظره‌ها درجريان تبلیغات انتخاباتی ايالات متحده آمريكا و همچنين نتيجه انتخابات اين كشور موجب شگفتي بسياري از مردم جوامع مختلف شده است. واقعيت اين است كه اين نتيجه شگفتي‌ساز بود و يكي از شگفتي‌هاي سال۲۰۱۶ ميلادي را رقم زد.
آراي خاكستري در اين كشور تا لحظه آخر نوع راي خود به ترامپ يا كلينتون را مشخص نكرده بودند. وجود اين افراد خاكستري در هر كشوري از جمله آمريكا موجب مي‌شود كه كانديدا‌ها از گزينه‌هاي مختلف براي جلب آراي خاكستري و سيال استفاده كنند. يكي از اين روش‌ها «تلقين وجهه» است. به اين معني كه از وجهه و محبوبيت افراد اعم از هنرپيشه و قهرمان ورزشي استفاده مي‌كنند تا آراي خاكستري را به سوي خود جلب كنند.
اتفاقا با وجود اينكه ما فكر مي‌كنيم، بخش غالب جمعيت آمريكا روشنفكر و تحصيلكرده نيستند. جامعه آمريكا به علت‌هاي مختلف در حال مغز شويي است و جز انديشه‌هاي كاپيتاليسم و سرمايه‌داري، انديشه ديگري در ايالات متحده ترويج داده نمي‌شود. در نتيجه طبيعي است كه چنين مردمي به جاي راي قاطع به يك سياستمدار‌ كارآزموده به شخصيتي اقتصادي و داراي گرايشات شهرسازي راي دهند. چون فكر مي‌كنند كه موفقيت او مي‌تواند موجب موفقيت اقتصاد آمريكا شود. جامعه آمريكا جامعه سياسي نيست.
افراد اين جامعه به دنبال شناخت و درك از شخصيت افراد با نفوذ سياسي نيست. در نتيجه در اين جامعه حتي با تبليغات منفي در رسانه‌ها براي ترامپ خوراك تبليغاتي ساختند. نمي‌توان اين گونه راي در آمريكا را دور از ذهن دانست. البته هر ملتي چنين انتخابي در طول تاريخ داشته است. «تغيير» شعار باراك اوباما بود و ترامپ هم به نوعي با وعده «تغيير» در ساختار قدرت آمريكا توانسته آراي مردم را به خود جلب كند. جامعه آمريكا به دنبال تغيير است. تغيير در مساله بيكاري و لزوم حل مشكلات جامعه، خواست مردم اين كشور است. مردم آمريكا براي حل اين مشكلات به يك سياستمدار اعتماد نكردند و به شخص غيرسياسي راي دادند. اتفاقا در ايران هم همين طور است.
در گذشته مردم ايران به افراد غيرمتخصص در رشته سياسي و حقوق سياسي رای دادند و آن شخص را به عنوان رئيس‌جمهور برگزيدند. چنين انتخاباتي ريشه در ناآگاهي مردم در آمريكا دارد. مردم آمريكا با سياست بيگانه و در فكر خوشگذراني هستند. از سوي ديگر طبقه روشنفكر در آمريكا تمايل ندارند كه مردم عادي در اين كشور آگاه شوند.
رسانه‌ها در آمريكا مردم را در جهت نظام حكومتي سرمايه‌داري حركت مي‌دهند، يعني جامعه آمريكا جامعه‌اي نيست كه درآنجا چندگانگي فكري وجود داشته باشد. تمام زواياي جامعه آمريكا در يك جهت و آن هم در جهت سرمايه‌داري حركت مي‌كند.
همچنين نوع انتخابات آمريكا به نوعي متفاوت از دنياست وكارت‌هاي الكترال هستند كه در انتخابات آمريكا تصميم نهایی را مي‌گيرند. انتخابات آمريكا نشان داد جوامع توسعه يافته درك درستي از مسائل سياسي، اقتصادي و فرهنگي ندارند و با هزينه‌هاي ميلياردي اشخاصي مانند ترامپ مي‌توان نتيجه انتخابات را خلاف انتظار عموم مردم جهان تغيير داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون تو لوئی جرگه افغانستان ثبت نام نکرده بود

    • ایرانی

      چرا ترامپ در آمريكا رای آورد؟.......... پس میخواستی از کجا رای بیاره؟؟ حتما از ایران اره؟.... شما هم با این رسانه بودنتون مسخره کردی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج