۴۲۲۶۷۹
۳۵ نظر
۵۰۰۶
۳۵ نظر
۵۰۰۶
پ

شریعتمداری: چه بهتر که ترامپ برجام را پاره کند!

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: اگر برجام به گفته رئیس‌جمهور محترم ۱۰۰ تحریم را لغو کرده است، لااقل به یکی از آن ۱۰۰ تحریم لغو شده اشاره کنید و اگر اینگونه نیست- که نیست- و آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی دستاوردهای آن را «تقریباً هیچ» می‌داند چه دستاوردی بالاتر و بزرگ‌تر از آن که ترامپ این سند نه فقط بی‌خاصیت بلکه حاوی «خسارت محض» را پاره کرده و ملت ایران را از شر آن خلاص کند!

حسین شریعمتداری در یادداشتی در روزنامه کیهان با عنوان« وحشت مصنوعی!» نوشت: «انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا اگرچه با انتخاب سایر رؤسای‌جمهور این کشور تفاوت‌هایی داشته است ولی از یکسو، بیشترین علت رویکرد به او- با توجه به فساد اخلاقی برملا شده وی- شعارهای انتخاباتی او علیه برخی از استانداردها و روال جاری نظام حکومتی آمریکا بوده است که از همخوانی بخش قابل‌توجهی از مردم این کشور با وی در این اعتراض‌ها حکایت می‌کند.
از سوی دیگر، دونالد ترامپ برخاسته از همان نظام حاکم بر آمریکاست که در آن دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و یا دستکم این که در دشمنی و کینه‌توزی با اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران همسو و همزبان هستند تا آنجا که کلینتون و ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود هرجا پای ایران به میان می‌آمد، در ابراز دشمنی با آن از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. از این روی به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که هر یک از دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه که پیروز انتخابات اخیر آمریکا می‌شدند، در برخورد خصمانه آنان با ایران اسلامی تفاوت چندانی پدید نمی‌آمد و تنها تفاوت در «راهکار»ها بود و نه خط اصلی برخورد و تخاصم.

با توضیح فوق، ابراز نگرانی نزدیک به وحشت مدعیان اصلاحات از انتخاب ترامپ اگر ناشی از کج‌فهمی سیاسی نباشد- که بعید به نظر می‌رسد- تنها واژه‌ای که شایسته آن خواهد بود، «وحشت مصنوعی» است! اما، چرا؟! و به این وحشت مصنوعی با چه انگیزه‌ای دامن زده می‌شود؟! دراین‌باره گفتنی‌هایی هست؛

اگر برجام به گفته رئیس‌جمهور محترم ۱۰۰ تحریم را لغو کرده است، لااقل به یکی از آن ۱۰۰ تحریم لغو شده اشاره کنید و اگر اینگونه نیست- که نیست- و آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی دستاوردهای آن را «تقریباً هیچ» می‌داند و آقایان صالحی و ظریف و عراقچی تأکید می‌کنند که تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شده و در عمل کماکان وجود دارد، چه دستاوردی بالاتر و بزرگ‌تر از آن که ترامپ این سند نه فقط بی‌خاصیت بلکه حاوی «خسارت محض» را پاره کرده و ملت ایران را از شر آن خلاص کند!

ابراز وحشت برخی مدعیان اصلاحات از پیروزی ترامپ، آگاهانه یا ناخودآگاه - و انشاءالله ناخودآگاه - برای آمریکا یعنی دشمن تابلودار ایران اسلامی، پیام ضعف و زبونی می‌فرستد و جمهوری اسلامی ایران را در مقابل زورگویی‌ها و باج‌خواهی‌های حریف، ناتوان و ترسو معرفی می‌کند! چرا که کمترین نتیجه اعلام ترس از دشمن، جری کردن حریف خواهد بود. بنابراین، اگر جایی برای نگرانی باشد، این نگرانی را فقط می‌توان در اعلام وادادگی مدعیان اصلاحات در مقابل حریف دید. همین جا باید از برخورد قاطع برادر عزیزمان سرلشکر باقری قدردانی کرد که با صلابت، خطاب به ترامپ گفت حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زند و نشان داد که حریف نباید به پیام‌های وادادگی و ترس بعضی‌ها دل‌ خوش کند.

گفتنی است و تأسف‌آور نیز هست که برخی از اظهارات آنچنانی رئیس‌جمهور محترم در جریان مذاکرات - بی‌آن که ایشان بخواهند- باعث شده بود تا دشمن در ارزیابی موقعیت نظام دچار توهم شود. به عنوان نمونه روز ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳ - مهرماه ۹۲ و در آغاز مذاکرات - وبسایت رادیو فرانسه در تحلیلی نوشت «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند»! و نتیجه گرفته و توصیه کرد که «صبوری خریدار (غرب) وضعیت فروشنده را دشوارتر و قیمت فروش را کمتر خواهد کرد»!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم این مدعی اصولگرا شروع کرد!!!!!از اول متن گفت مدعی اصلاحات تا آخر متن!!!!انگار آدم عقده داشته باشه!!!
      به کسی که از رو نمیره چی میشه گفت به نظرتون؟؟؟
      آقای شریعتمداری پارسال که برجام نبودبه نظرت زندگی مردم بهتر بود؟

    • علی

      این چرا ول کن نیست ... شریعتمداری تو دلسوزیات بدرد خودت میخوره با نظراتت برجام هم بدرد اقای روحانی و تیمشون میخوره همتون مثل همید مارو فریب ندین دیگ دستتون رو شده

    • فرشاد

      ببین کی راجع به مردم داره تصمیم می گیره کسی که هیچوقت سمت مردم نبود و حالا هم به نفع خودشونه که برجام از بین بره

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری. ترامپ بعد از اینکه برجام رو پاره میکنه میاد سراغ شماها

    • بدون نام

      معلومه خوبه اینجوری از دوستان چندتا بابك زنجانی دیگه درست میشه حالا كارخانه ها بخوابند دارو گیر مردم نیاد هواپیما ها هم سقوط كنند كه مهم نیست

    • بدون نام

      دمت گرم شریعتمداری حرف دل اکثریت جامعه رو زدی والا

      پاسخ ها

      • سروش

        جون مادرت،تو خودت شریعتمداری نیستی؟؟؟!!!

      • محمد

        ازکی شریعتمداری شده اکثرمردم مردم ما خیلی باشعورند

      • بدون نام

        حسین داداش خودتی؟؟؟؟

    • بدون نام

      ظاهرا برجام فقط برای ایشان خوش ایند نیست و همه از اجرای برجام خوشحال هستند به جز کیهان
      خب ناراحتی برو پیش ترامپ و با هم پاره کنید ولی بدانید که نه تنها ایرانیان بلکه سایر کشورها هم از این توافق و برجام حمایت کردند و خوشنود هستند
      ..

    • فرشاد

      ببین کی راجع به مردم داره تصمیم می گیره کسی که هیچوقت سمت مردم نبود و حالا هم به نفع خودشونه که برجام از بین بره

    • مینا سیروس

      آقای شریعتمداری شما جزء ملت نیستین که نظر میدین,,,,ما ملت باید نظرمون بدیم,,,بسه دیگه هنوز از تحریم‌ها بست نیست,,,,ما ملت بیچاره شدیم,,,شما برو عراق,,,لبنان,,,,یا,,,,,,,زندگی کن نمیخواد دلت برای ما بسوزه

    • بدون نام

      من نمیفهمم اصلا این آدم بد., منم خدایی اصلا این آدم مهم نیست.بعنوان یه آدم بیطرف میگم.تمام اینایی که از برجام دفاع میکنن فقط واسه سیاسته وگرنه همه میدونن هیچ چیزی نشده .تا خرفم میزنیم دولت قبلی رو مثال میزنن.والا بخدا با این همه سرمایه و معادن و نفت و گاز و عیره مملکت دوروزه درست میشه.

    • بدون نام

      خدا براه راست هدایتت کن

    • توریست

      سلام.
      با انتخاب ترامپ روزنامه کیهان جشن گرفته چون حداقل سوژه 4 سالش تامین شده
      آقای شریعتمداری مبارکتون باشه

    • بدون نام

      همیشه حرف حق تلخه
      حرف حق اگر گفته بشه مردم قدرت انتخاب دارند ماه پشت ابر نمیمانه

    • پیر مرد پرسپولیسی

      یه سوال دارم : فتنه چیست؟ فتنه گر کیست ؟درحال حاضر رأس فتنه چه کسی ست ؟قبلاًاز توضیحات استاد قلم سپاسگزاری می نمایم . یاحق

    • reza

      دوستان عزيز با وجود اينكه ما با سوريه هم مرز نيستيم در اين چندسال كه در سوريه جنگ بوهد چقدر از جوانان ايران عزيز توسط گروههايي كه توسط آمريكا بوجود آمده اند كشته شده اند ،حال اگر خدايي نكرده همين جنگ در داخل مرزهاي ايران عزيز بود چقدر مردم بي گناه كشته ميشدند . پس لطفا نخواهيد كه ميهن و ناموسمان با خواسته افرادي مثل شريعتمداري و دوستانش نابود شود .

    • بدون نام

      نفس ت از جای گرم بلند میشه هااااا...

    • ح ن

      خوشحال نباش پاره نمیکنه.

    • محمد

      ای کاش این آقا نظرات مردومو میخوند بلکه بخودش بیاد

    • بدون نام

      میترسه چه هشت سال جنگ بود کجا بودیمن هنوز بعد سی سال نمیتونم نفس بکشم درد دارم شمیایی هستم چند سال اسارت کشیدم تو کجا بودی اگه جنگ شد خودت برو جنگ پسرت بره

    • علی رجایی

      کاربران محترم بیاییددست بدست یکدیگر داده وهرخبری که منبع ان کیهان است این ازخود گذشتگی رابخرج دهید وازخواندن ان بگذرید وحتی. اگرخواندیدوقت صرف نظردادن ان نکنید چون گمان میرود که به اینطور خبرها واکنش نشان ندادن بهترین گزینه باشد برای اینکه ماهیت کیهان وهم پالگی هایش برای ملت شریف ایران مشخص است وباگذاشتن این کامنت هاچون نظرکلی انها برضد ملت جبهه گیری کردن است هربار داغترازقبل سخن پراکنی میکنند پس کم محلی باین گروه ازهر پدیده ای جوابگوتراست

    • Mزهرا

      واقعا صنعت هسته ای که عده ای اینقدر دل تنگش هستن و غصه بر باد رفتنشو دارن چیه؟!! چقدر هم که واقعا خلاء اش احساس میشه... اصلا فرض کن صنعت هسته ای نداریم. انصافا کدام کار مملکت رو زمین می مونه؟ نیروگاه اتمی بوشهر با اون همه هزینه و جنجال و خلف وعده روسها مگه بیشتر از 1000 مگاوات توان تولید داره؟ تازه سالی هم سه ماه از مدار تولید خارج میشه تا میله های سوختش تعویض بشن.
      بقول دکتر زیباکلام، هی میگن صنعت هسته ای در 250 رشته کاربرد داره،.. شما یکی از اون کاربردها رو اسم ببر آقای یشریعتمداری تا ما هم تحریم های لغو شده ای که خودت بهتر از همه میدونیشون اما به نفعته که نادیشون بگیری برات ردیف کنیم!
      یکی دیگه میگه بخاطر صنعت هسته ای و غنی سازی بود که آمریکا وادار به مذاکره و امتیاز دادن شد، من سوالم اینه مگه طبق اعلام رسمی خودمون، هدف ما از صنعت هسته ای و غنی سازی کاربردهای صلح آمیز نبوده و نیست؟ بخاطر کاربرد صلح آمیز که آمریکا وادار به امتیاز دادن نمیشه، مگر اینکه اهداف دیگری غیر از اهداف صلح آمیز داشتید که جلوش رو گرفتن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من برق میخونم .تو یه آدم عوامی که هیچی نمیدونی روزی چقد از نفت و گازت میسوزه تا برق تولید بشه اگه بفهمی تمام اختلاسها و دردیارو فراموش میکنی چون در مقابلش هیچه

      • Mزهرا

        عزیز برق دان حرف منم همینه که بجای این حرفهای صدتا یه غاز به دنبال استفاده از انرژی های پاک باشن ( انرژی خورشیدی ، باد و...) نه که بگیم همه چیزمون انرژی هسته ای بوده و حالا که از دستش دادیم مفلوک شدیم. شمام بجای تهمت به دیگران دیدتو وسیع کن.

      • بدون نام

        شمایی که عوام نیستی و ظاهرا جزو خواص محسوب میشی اینم میدونی که ما زیرساخت های حیاتی کشورمون همه دچار مشکل هستن و کسی هم به فکر اونا نیست و اصلا وقتی از مسئولین بپرسیم زیرساخت حیاتی چیه فکر میکنن راجع به حیاط خونه باید صحبت کنن!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ اونوقت ما این همه سال چسبیده بودیم به تجهیز نیروگاه های اتمی که از همون روز اول(قبل از انقلاب) معلوم بود هیچوقت قرار نیست به سرانجام برسه و فقط این همه سال هزینه و صرف وقت و انرژی و تحریم و... واسه مملکت موند. حالا بازم برید گریبانتون رو واسه هیچ و پوچ پاره کنید.

    • روهام

      .. منم بااقای رجایی هم عقیده ام شریعتمداری تحربییییییییم

    • بدون نام

      این حسین شریعتمداری یک فاز از عقلش کار نمی‌کند

    • بدون نام

      من مطمئنم ترامپ از تو وامثال احمدی نژاد خیلی بهتر با ادب تر با شخصیت تر وهمچنین پاک تره

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری!!!!! نمیدونم امثال شما اصلا درک میکنن که فشار اقتصادی چی هست ؟؟؟؟ مردم دارن نابود میشن شما ها اصلا هیچی درک نمیکنید و فقط به فکر عقاید تند و غلط خودتون هستید. چه جوری میخوایید اون دنیا پاسخگو باشید؟؟

    • بدون نام

      مطمئن هستم گوجه فرنگی سر کوچه ی این مرفه بی درد همین شریعتمداری ارزان است چون هیچ وقت نه این مردم را درک کرده نه به نظرات آنان اهمیت داده

    • رضایی

      احسنت و مرحبا جناب شريعتمداري ، واقعا بايد ترامپ تكليف مردم دنيا را يكسره كند و راهش همكاري جنابعالي با اوست و بهترين راهش هم اينست كه جنابعالي و يا احمدي نژاد و يا رسايي و يا سعيد جليلي و از همه بهتر كريمي قدوسي كانديداي رياست جمهوري شوند و سغارش بفرمايد شوراي محترم نگهبان به آقاي روحاني بفرمايند بشينند در منزل و استراحت كنند ، مطمئا باشيد برجام همان روز اول پاره خواهد شد و اين افتخار نصيب دولت شما مي شود

    • بدون نام

      آره دیگه برجام پاره بشه و دوباره تحریم و غنی سازی و ... و مردم زیر فشار اقتصادی بمیرن و امثال آقای شریعتمداری که توی رفاه مطلق زندگی میکنن و خودشون و هفت نسل بعدشون همه تأمین مالی هستن و بچه هاشون سیتیزن آمریکا و انگلیس هستن نباید هم براشون اهمیتی داشته باشه.

    • علیرضا

      دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج