۴۲۲۹۲۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

پرتاب بزرگ‌ترین ماهواره عکس‌برداری جهان به فضا

روز گذشته، گروه صنعتی United Launch Alliance ماهواره WorldView ۴ کمپانی دیجیتال‌گلوب را که قرار است تصاویری کم نظیر و با کیفیتی از کره زمین را برای دانشمندان ارسال کند، به فضا پرتاب کرد.

وب سایت تک شات: روز گذشته، گروه صنعتی United Launch Alliance ماهواره WorldView ۴ کمپانی دیجیتال‌گلوب را که قرار است تصاویری کم نظیر و با کیفیتی از کره زمین را برای دانشمندان ارسال کند، به فضا پرتاب کرد.
پرتاب بزرگ‌ترین ماهواره عکس‌برداری جهان به فضا

این ماهواره که توسط موشک Atlas ۵ در منطقه تعیین شده در فضا قرار گرفت، محصول همکاری دیجیتال‌گلوب با کمپانی لاکهید مارتین است و از جمله توانایی های آن می توان به ثبت عکس هایی با کیفیت در حین حرکت از فاصله ۶۴۰ کیلومتری و با سرعت ۲۷۳۵ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد.

ماهواره ورلد ویو ۴ میزان پوشش اطلاعاتیدیجیتال‌گلوب را که تا پیش از این ۸۰ پتابایت (معادل ۸۰۰ میلیون گیگابایت) اطلاعات عنوان شده بود، تا دو برابر افزایش خواهد داد.

قرار بود که این ماهواره، چیزی حدود دو ماه پیش، یعنی در شانزدهم سپتامبر به فضا پرتاب شود، که به دلیل بروز مشکل در فرآیند سوخت گیری، به تعویق افتاد. این تاخیر در پرتاب، دردسرهای زیادی را برای گروه ULA به دنبال داشت چرا که پس از چند روز، آتش سوزی گسترده ای در نزدیکی سکوی پرتاب موشک نام برده به وقوع پیوست که مهار آن تا چند هفته به طول انجامید.

در طی این حادثه، محققان با استفاده از ماهواره ورلد ویو ۳، تصاویری را از این آتش سوزی ثبت و از آن ها برای مقابله با این آتش سوزی بهره بردند.

تقریباً دو ماه پس از اولین زمان تعیین شده برای پرتاب این ماهواره، ورلد ویو ۴ به فضا ارسال شد و اکنون این سوال علاقه‌مندان نقش می بندد که چه کسی به این تصاویر کم نظیر دسترسی خواهد داشت.
پرتاب بزرگ‌ترین ماهواره عکس‌برداری جهان به فضا

در پاسخ باید بگوییم که کمپانی دیجیتال‌گلوب، قبل از ارسال این ماهواره به فضا، تمامی عکس هایی که توسط ورلد وی ۴ ثبت می شود را پیش فروش کرده است. به گفته منابع مطلع، دولت آمریکا که پیش‌تر از جمله مشتریان پروپا قرص تصاویر ثبت شده توسط ماهواره های این شرکت بود، این بار نسبت به پیش خرید این تصاویر، تمایلی را از خود نشان داد و دیجیتال‌گلوب، به سراغ سازمان های اطلاعاتی دفاعی بین المللی و همچنین، کمپانی های خصوصی رفته است.

گفته می شود که هم اکنون شرکت های همچون Orbital Insight و پروژه های تحقیقاتی از قبیل SpaceNet، آمادگی خود را برای دریافت این تصاویر به منظور استفاده در پروژه های یادگیری ماشینی خود اعلام کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج