جاباما
۴۲۲۹۳۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پوست مصنوعی برای ربات ها ساخته شد

اخیراً نیز محصولاتی ویژه استفاده در منازل و با عنوان &#۰۳۹;ربات های خانگی&#۰۳۹; تولید شده اند اما مشکل اینجاست که محیط خانه ها، با محل کار در کارخانه ها بسیار متفاوت است و برای آن که ربات ها بتوانند در منازل مفید واقع شوند، می بایست در درک محیط اطرافشان بهتر از این ها عمل کنند.

وب سایت تک شات: چند سالیست که ربات ها، وارد زندگی ما انسان ها شده اند و توانسته اند به لطف ویژگی های منحصر به فرد خود، نقشی تاثیرگذار را در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک جهان بر عهده بگیرند. اخیراً نیز محصولاتی ویژه استفاده در منازل و با عنوان 'ربات های خانگی' تولید شده اند که پیش‌بینی می شود که این ربات ها تا سال ۲۰۲۵، چهار برابر شده و حجم سرمایه گذاری های در این بخش به ۵.۹ میلیارد دلار برسد.
پوست مصنوعی برای ربات ها ساخته شد

اما مشکل اینجاست که محیط خانه ها، با محل کار در کارخانه ها بسیار متفاوت است و برای آن که ربات ها بتوانند در منازل مفید واقع شوند، می بایست در درک محیط اطرافشان بهتر از این ها عمل کنند.

از این رو، محققان مرکز Georgia Tech موفق به تولید پوست مصنوعی شده است که امکان تشخیص مواد و اشیا از طریق لمس را برای ربات ها فراهم خواهد کرد.

این پوست مصنوعی از پارچه تولید شده و از سنسورهای فشار و حرارتی بهره می برد. این ترکیب، پوست تولید شده را قادر خواهد ساخت تا تفاوت میان سطح چوبی و یا فلزی را از طریق لمس، تشخیص دهد.

به گفته پژوهشگران، روشی که در ساخت این محصول از آن استفاده شده است، شبیه به روشیست که پوست انسان از طریق آن، از رسانایی حرارتی برای تشخیص جنس مواد استفاده می کند.

با استفاده از این قابلیت، ربات ها می توانند محیط پیرامون خود را بهتر درک کنند که این امر می تواند علاوه بر کاهش خطراتی که آن ها را تهدید می کند، سودمندی و اثربخشی بیشتر آن ها در محیط های مختلف را به دنبال داشته باشد.

البته شرکت های دیگر نیز تولیداتی را در این زمینه ارائه کرده اند که از میان آن ها می توان به کمپانی SynTouch اشاره کرد که اخیراً سنسورهای حرارتی را تولید کرده است که در نوک انگشتان ربات ها قرار می گیرند. اما محققان Georgia Tech ادعا می کنند که اگر بتوانیم از این سنسورها در تمامی قسمت های دست یک ربات استفاده کنیم، توانایی ها و قابلیت های بیشتری را به آن ها خواهیم بخشید.

چارلز سی کمپ، از پژوهشگران شرکت نام برده در این خصوص عنوان می کند: «زمانی که یک ربات با کمک دست خود، جسمی را لمس می کند، این پوست مصنوعی می تواند به آن کمک کند تا واکنش هوشمندانه تری را در قبال آن شی از خود نشان دهد. به عنوان مثال، ربات قادر خواهد بود که تفاوت میان لمس بدن انسان و یا ویلچری که وی بر روی آن نشسته است را تشخیص دهد. بدین ترتیب، می تواند حرکات سنجیده تری را از خود بروز دهد. و یا این که ربات می تواند با کمک این پوست و زمانی که فرد، شانه هایش را لمس می کند، ارتباط بهتری را با وی برقرار کند.»

گفتنی است که این محصول، تنها نمونه اولیه پوست این پوست مصنوعیست و هنوز بر روی ربات ها مورد تست و آزمایش قرار نگرفته است. از این رو، نیازمند آزمایشات و بررسی های بیشتریست و قطعاً در آینده دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hasti

      به نظر من این کار کار بسیار جالبی است من 11 سال دارم و می خواهم در اینده روباتی بسازم که بسیار پیشرفته با شد و حتما از پوست مصنوعی الهام میگیرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج