۴۲۲۹۹۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فیسبوک رکورد انتقال بی‌سیم اطلاعات را شکست

شرکت فیسبوک نه تنها رکورددار بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا است و کلی برنامه‌ی پیام‌رسان محبوب دارد بلکه سعی می‌کند در پروژه‌های دیگر هم فعالیت داشته باشد و رکوردهای مختلف به دست بیاورد.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: شرکت فیسبوک نه تنها رکورددار بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا است و کلی برنامه‌ی پیام‌رسان محبوب دارد بلکه سعی می‌کند در پروژه‌های دیگر هم فعالیت داشته باشد و رکوردهای مختلف به دست بیاورد.
فیسبوک رکورد انتقال بی‌سیم اطلاعات را شکست
این شرکت چند سالی است که روی یک تکنولوژی بی‌سیم با ظرفیت بالا و بسیار کم هزینه کار می‌کند تا بتواند به وسیله‌ی امواج رادیویی MMW یا millimeter-wave اطلاعات را منتقل کند. حالا این شرکت توانسته در این زمینه‌ رکورد جالبی به دست بیاورد.

امواج MMW برای ارسال اطلاعات به شکل نقطه به نقطه مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته استفاده غیر تجاری از آن هزینه‌ی بسیار بالایی به همراه دارد؛ اما از طرف دیگر استفاده از MMW برای اینترنت گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آید. شرکت فیسبوک با استفاده از MMW و ارسال اطلاعات به شکل نقطه به نقطه توانسته نزدیک به ۲۰ گیگابیت اطلاعات در مسافت ۱۳٫۲ کیلومتر انتقال دهد.

برای اینکه متوجه حجم انتقال اطلاعات بشوید باید به این موضوع اشاره کنیم که ۲۰ گیگابایت بر ثانیه نزدیک به استریم کردن ۱۰۰۰ فیلم با کیفیت Ultra HD می‌شود. همچنین برای تامین انرژی امواج MMW از ۱۰۵ وات انرژی استفاده شده است.

البته شرکت فیسبوک قبلا توانسته بود شش گیگابایت اطلاعات را تا فاصله ۳۷ کیلومتر منتقل کند. مهندسان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هم مدتی پیش توانسته بودند با استفاده از روش انتقال اطلاعات نقطه به نقطه ۳۲ گیگابیت اطلاعات را تا فاصله‌ی ۲٫۵ متری منتقل کنند.

انتظار می‌رود که فیسبوک در اوایل سال ۲۰۱۷ نسل جدید تکنولوژی خودش در این حوزه را معرفی کند. احتمال می‌رود که با این تکنولوژی جدید نزدیک به ۴۰ گیگابیت اطلاعات منتقل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج