۴۲۳۰۱۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۰۴)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی از امیل زولا، پژوهشی درباره ی روسپی گری، مجموعه مقالاتی درباره شوپنهاور و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از امیل زولا، پژوهشی درباره ی روسپی گری، مجموعه مقالاتی درباره شوپنهاور و... آشنا شوید.

سایه های شب

  • امیل زولا
  • ترجمه ی علی اکبر معصوم بیگی
  • انتشارات نگاه
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (104)
سایه‌های شب، هفدهمین رمان از زنجیره‌ی داستانی خانواده‌ی روگن-ماکار، از پر حادثه‌ترین و بی‌پرده ترین رمان‌های امیل زولا نویسنده‌ی بزرگ فرانسوی است.این رمان در یک سطح داستان جنایت و پیمان شکنی و شور و تصاحب و عشق و مرگ است، همچنان که روایت شبکه‌های در هم پیچیده‌ای راه‌آهن و شتاب درنگ ناپذیر برای رسیدن به آینده نیز هست،اما در سطحی دیگر،در حکم ژرف نگری دلسوزانه و همدلانه در حال و روز تک تک اشخصیت‌هایی است که گویی اسیر چنگ نیروهای ناشناخته،بدوی و کوری هستند که بیرون از حیطه‌ی اختیار آنان خودسرانه عمل می‌کنند.

زولا در سراسر این رمان پر شتاب پیوسته به ما یاد آور می‌شود که زیر سرپوش خوش رنگ و لعاب و فریبنده‌ی پیشرفت فناورانه همواره دیوی هولناک در درون جا خوش کرده است و متر صد فرصت است تا هر دم قدرتمندتر از پیش سربرآورد.

هنگامی که سایه های شب نخستین بار در 1890 منتشر شد جز منتقدان «حرفه ای» که همیشه آماده بودند از رئالیسم «کثیف» زولا ایراد بگیرند. بسیاری از بزرگان ادبیات فرانسه لب به ستایش از زولا گشودند.


جامعه شناسی روسپی گری (بررسی آسیب های اجتماعی)

  • سعید مدنی قهفرخی
  • بنگاه کتاب پارسه
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (104)
روسپی گری، تاریخی به قدمت پدرسالاری دارد و از موقعی که بشر با کاشت، داشت و برداشت در زمین داری و برده داری آشنا شد و نقش زن از وجه تولیدی به وجهی برای ارضای امیال جنسی مردان تبدیل شد و منابعی مثل زر و زور و زمین به عنوان منابع کمیاب شناخته شده روسپی گری کارکرد تجاری پیدا کرد و تجارت تلخ بشری، یعنی روسپی گری پدیدار گشت. شاید یکی از بدترین شیوه های پاسخ اجتماعی - تاریخی بشری به عنصر لذت جویی و تنوع طلبی خودش، و یکی از سیاه ترین معضلات آسیب زا و آسیب شناختی روانی- اجتماعی چند هزار ساله ی اخیر در جوهره ی پدیده ی روسپی گری به صورت عرضه و تقاضا فیمابین روسپی با مشتری باشد. از این رو در اکثر جوامع و در طی تاریخ، روسپی گری تقبیح و محکوم شده است.

این کتاب، جمع بندی مطالعات سال های گذشته درباره ی روسپی گری است. نویسنده ضمن مروی تاریخی بر وضعیت روسپی گری در ایران و جهان و قوانین مربوط با آن، مجموع یافته های حاصل از مطالعه ی خود و همکارانش را با عنوان «ارزیابی سریع وضعیت روسپی گری در شهر تهران» به یافته های قبلی افزوده تا تصویر به روزتر و شفاف تر از موضوع ارائه دهد.


کلارا کلان

  • ریچارد رایت
  • ترجمه ی اکرم پدرام نیا
  • نشر نفیر
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (104)
رویدادهای رمان «کلارا کلان» در بستر سال های سیاه دهه ی سی میلادی اتفاق می افتد. دو خواهر، یکی در دهکده ی متروک کانادایی و دیگری در پیشرفته ترین شهر جهان، نیویورک، با نامه های خواندنی روزگارشان را برای یکدیگر قلم می زنند.

در این اثر ریچارد رایت از لابه لای نامه ها و یادداشت های پرکشش، خواننده را به لایه های جامعه می برد و با باریک بینی دردها، تبعیض ها و ستم های اجتماعی را که بر زن ها و دگراندیش ها روا داشته شده، آشکار می کند و هم زمان با قلمی نیش دار تحمیق و ناباوری خانوادههای غربی را از سوی رسانه ها به سخره می گیرد.


راهنمای شوپنهاور

  • کریستوفر جانوی
  • ترجمه ی رضا ولی یاری
  • نشر مرکز
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (104)
برای کسی که کمابیش به شیوه‌ی هگلی پرورش یافته،قالب آشکارا غیر تاریخی و غیر سیاسی اندیشه‌ی شوپنهاور قطعا عصبانی کننده است. عمیق‌ترین دغدغه‌های شوپنهاور عبارت‌اند از این که انسانی بودن در هرکجا و هر زمانی چیست، شخص چطور با جسمش مرتبط می‌ شود، رنج چیست، خوشبختی کدام است و کدام نیست، آیا انسان آزاد است یا نه، زندگی چطور می ‌تواند قابل تحمل شود، چطور باید به مرگ خود نگاه کرد، چه‌چیزی در فرد ناخودآگاه و سیطره ناپذیر است و این‌که کار هنری و تجربه‌ی هنری برای فرد چیست.تاریخ برای او یکسره بی‌اهمیت است. این باعث شده که به او قول نیچه «تا سرحد نبوغ غیرآلمانی» باشد.

کتاب حاضر حاوی شرح مهمترین آرایشوپنهاور است. نویسندگان فصول مختلف کتاب، که همگی متخصص در فلسفه‌ی شوپنهاور هستند، هریک به یکی از وجوه اساسی اندیشه‌ی او پرداخته است.مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند خواننده را یاری رساند تا بر کلیت منظومه‌ی فکری شوپنهاور اشراف یابد و تعیین کننده‌ ترین وجوه آن را بهتر بشناسد.


گربه

  • ژرژ سینمون
  • ترجمه ی ناهید فروغان
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (104)
ژرژ سینمون نویسنده بلژیکی فرانسوی زبان رمان های زیادی نوشته است که بعضی از آن ها پلیسی و بعضی غیرپلیسی اند. اما در ایران او را به عنوان نویسنده ی رمان های پلیسی می شناسند. گربه از رمان های غیرپلیسی این نویسنده است که رمان نویسی را از اواسط دهه ی ۱۹۲۰ شروع کرد. گربه را سیمنون در ۱۹۶۶، در شصت و سه سالگی و پس از جدایی از همسر دومش نوشت. معلوم نیست این ازدواج و جدایی در نگارش گربه موثر بوده است یا نه.
به هر حال، سیمنون در هنگام نگارش این رمان بیش از چهل سال بود که به رمان نویسی اشتغال داشت و تبحر فراوانی در آن کسب کرده بود. گربه داستان ازدواج زن و مردی متعلق به دو دنیای مختلف است، داستان برخورد دو دنیا است. سینمون بعد از نوشتن این رمان فقط چند سال دیگر به داستان نویسی ادامه داد و در هفتاد سالگی قلم را کنار گذاشت.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی و تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج