۴۲۳۰۴۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دستاورد دانشگاه شریف

ربات‌ها جایگزین غواصان دریایی می‌شوند

ربات زیر آبی SUT توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در کشور ساخته شد که تنها با سه کیلو گرم وزن به انجام نظارت بر عملیات دریایی در زیر آب می پردازد.

خبرگزاری مهر - معصومه بخشی پور: ربات زیر آبی SUT توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در کشور ساخته شد که تنها با سه کیلو گرم وزن به انجام نظارت بر عملیات دریایی در زیر آب می پردازد.
ربات‌ها جایگزین غواصان دریایی می‌شوند

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ربات زیر آبی SUT برگزیده بخش دانشجویی دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در کشور ساخته شد که تنها با سه کیلو گرم وزن به انجام نظارت بر عملیات دریایی در زیر آب می پردازد.

حسین مختاری، مجری طرح پژوهشی ربات SUT بیان کرد: در واقع این ربات‌ها یک وسیله نقلیه بدون سرنشین و پویشگر کنترل از راه دور است که به اپراتور این امکان را می‌دهد عملیات مورد نظر را در اعماق آب کنترل و هدایت کند. کاربرد این فناوری در زمینه بازرسی زیرآبی است و انجام عملکردهای متنوع در اعماق آب را ممکن می‌کند. این ربات‌ها در بسیاری از ماموریت‌های زیر آب جایگزین غواص می‌شوند و خطر حوادث کار در اعماق دریا را کاهش می‌دهند.

مجری این طرح پژوهشی گفت: این ربات با همکاری دانشجویان برق، مکانیک و مهندسی دریا دانشگاه صنعتی شربف در زمان اندکی ساخته شد که قابلیت نصب سنسورهای مختلف روی آن وجود دارد و همچنین بازرسی و فیلمبرداری به صورت زنده با استفاده از این دستگاه ممکن است.

وی افزود: وزن کم، جابجایی آسان، قابلیت نصب سنسورهای مختلف و امکان فیلم برداری از جمله مهمترین قابلیت های این ربات زیر سطحی است. همچنین این ربات می تواند به جای غواص ها زیر آب برود.

دومین جشنواره ملی «دریا، مسیر پیشرفت» توسط ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۱۷ تا ۱۹ آبان امسال در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. تیم SUT در بخش مسابقات دانشجویی ربات های زیر سطحی ROV مقام دوم را کسب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج