۴۲۳۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

چطور مي‌توانيدكانون خانواده‌تان را گرم كنيد

Family man باشيد

آيا تا به حال شده با اعضاي خانواده دور هم جمع شويد و از اتفاقات و مسائل روز خود با هم صحبت كنيد؟ صحبت كردن در هر رابطه‌اي به‌خصوص روابط خانوادگي اهميت زيادي دارد. اين مطلب به شما كمك مي‌كند با صحبت‌كردن پيوند خانوادگي پايداري داشته باشيد.

Family man باشيد

Family man باشيد

تلفن همراه خاموش، حالا صحبت كنيد

زماني را براي صحبت با خانواده در نظر بگيريد، امروزه مردم با مشغله‌هاي كاري زياد و برنامه‌هاي از پيش تعيين شده خود درگير هستند. والدين با عجله‌ از محل كار به خانه مي‌روند تا فرزندان‌شان را به كلاس‌هاي تمرين فوتبال، درس موسيقي و كلاس‌هاي فوق برنامه و تفريحي كه اين روزها مرسوم شده برسانند و قبل از همه اين‌ها به دليل كمبود وقت از رستوراني كه سرراه‌شان به منزل وجود دارد براي ناهار، غذاي آماده بخرند. بنابراين طبيعي است كه فرصت زيادي براي صحبت با فرزندان‌شان پيدا نمي‌كنند و در عوض بچه‌ها انجام تكاليف خود به همراه دوستان‌شان را به صحبت با پدر و مادرها ترجيح مي‌دهند درنتيجه اين خانواده‌ها دچار بحران روابط خانوادگي مي‌شوند. پس اين وسط چه كاري از دست‌تان برمي‌آيد؟ شما مي‌توانيد با كم كردن تعداد فعاليت‌هايي كه خانواده درگير آن هستند، فرصتي را براي صحبت ايجاد كنيد. چنين موقعيت‌هايي مي‌تواند در بهتر شدن روابط موثر باشد. اگر معمولا زمان زيادي را پشت فرمان براي رفتن به جايي مي‌گذرانيد راديو، ضبط و تلفن همراه را خاموش كنيد و از اين زمان براي انجام فعاليت‌هاي روزانه خود استفاده كنيد كه بهترين آن مي‌تواند صحبت با ساير اعضاي خانواده باشد.


Family man باشيد

براي همه وقت بگذاريد

با هركدام از فرزندان‌تان زمان خاصي را سپري كنيد و به آن‌ها بفهمانيد براي‌شان ارزش قائليد و به آن‌ها فكر مي‌كنيد. به آن‌ها نشان دهيد كه مشغله و گرفتاري‌هاي روزانه باعث نمي‌شود آن‌ها را از ياد ببريد. نوجوانان معمولا از خوردن همبرگر در رستوران يا رفتن به جاهاي موردعلاقه‌شان لذت مي‌برند اما اغلب فرزندان كوچك‌تر از خريد در فروشگاه خوشحال مي‌شوند به‌خصوص وقتي به آن‌ها اجازه مي‌دهيد، خوراكي و دسرهاي موردعلاقه خود را انتخاب كنند. همسر يا اعضاي بزرگ‌تر خانواده كه در نزديكي شما هستند را هم فراموش نكنيد. با همسرتان در بيرون از منزل قرار بگذاريد، به ديدن پدرو مادرتان برويد و اوقاتي را نيز با آن‌ها سپري كنيد. چنين كارهاي ساده‌اي مي‌تواند روابط خانوادگي شما را پايدارتر سازند.


شنونده خوبي باشيد

فراموش نكنيد كه گوش دادن به صحبت‌هاي ديگران مهم‌تر از حرف زدن است. بنابراين سعي كنيد، شنونده صبوري باشيد تا اين‌كه بخواهيد بيشتر صحبت كنيد. نكته مهم ديگر اين است كه قبل از اين‌كه چيزي بگوييد خوب به آن فكر كنيد. گاهي اوقات اولين واكنشي كه والدين به‌خصوص در شنيدن حرف‌هاي فرزندشان نشان مي‌دهند، سرزنش و دعواي فرزندان است. بهتر است از اين كار پرهيز كنيد. چنين واكنشي نتيجه خوبي نخواهد داشت و اگر قبل از اين‌كه فرزندتان حرفش را تمام كند ناخودآگاه از او عصباني شديد و سرش داد كشيديد، به سرعت عذرخواهي كرده و ناراحتي او را برطرف كنيد و به او اطمينان دهيد كه براي شنيدن بقيه حرفش آماده هستيد و با آرامش رفتار خواهيد كرد.


سايت خانوادگي داشته باشيد

براي تقويت روابط خانوادگي حتي مي‌توان از فناوري‌هاي كامپيوتري هم استفاده كرد. شما اگر كامپيوتري در منزل داريد كه كارتان را با آن انجام مي‌دهيد، مي‌توانيد هرماه شرح حالي از خانواده خود را نيز تهيه كنيد. از آن‌ها بخواهيد، در نوشتن مطالب شخصي و شرح حال خود با شما همكاري كنند و بعد نسخه‌اي از آن را براي هر كدام چاپ كنيد. حتي مي‌توانيد يك سايت يا وبلاگ خانوادگي ترتيب دهيد. اين روش در مورد خانواده‌هايي كه فرزندان‌شان مستقل داشته و كمتر در دسترس قرار دارند كاملا موثر است. علاوه بر اين از فرصت نوشتن استفاده كنيد و به كساني كه دوست‌شان داريد يادآوري كنيد كه به يادشان هستيد. مثلا اگر يك روز بعدازظهر پسرتان امتحان دارد با فرستادن ايميل در وقت ناهار به او بگوييد كه در كنارش هستيد و مي‌دانيد او به خوبي از عهده اين كار برمي‌آيد.


فرزندان هميشه دوست دارند غذا را دركنار همه اعضاي خانواده بخورند. بنابراين سعي كنيد در پايان فعاليت‌هاي روز همگي سرسفره دورهم جمع شويد. از اين فرصت استفاده كنيد تا راجع به آنچه كه در طول روز براي ديگران اتفاق افتاده صحبت كنيد


Family man باشيد

خانواده‌تان را مثل يك تيم شكل دهيد

سعي كنيد كودك‌تان را تا رختخوابش همراهي كنيد. فيلم‌هاي خانوادگي تهيه كنيد. به مناسبت ايام تعطيل و برخي مراسم مذهبي مهماني‌هاي كوچك برگزار كنيد و خانواده را مثل يك تيم دورهم جمع كنيد. با گذشت زمان چنين مهماني‌هايي به سنت خانوادگي تبديل مي‌شود. معمولا خانواده‌ها از برگزاري مهماني به گرمي استقبال مي‌كنند. اگر خانواده شما تا به‌حال چنين مراسمي برگزار نكرده چرا از همين الان شروع نمي‌كنيد؟! سعي كنيد ماهي يك‌بار به پارك و براي گردش به فضاي باز برويد. هرسال تابستان مكان مشخصي را براي تفريح درنظر بگيريد. پايداري روابط خانوادگي روي اعضاي خانواده تاثير مثبتي مي‌گذارد. فرزندان احساس صميميت بيشتري مي‌كنند و مشكلات‌شان را راحت‌تر با پدرومادر در ميان مي‌گذارند و از هم‌سالان‌شان تاثير منفي كمتري مي‌گيرند. بنابراين پيوند قلبي عميقي بين اعضاي خانواده به وجود مي‌آيد. هيچ‌وقت دير نيست، از همين الان دست به كار شويد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      عالیه خیلی ممنون لطفا راه های جذب دیگران رو بذارین. زیاد باشه.راه های خیلی قوی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج