۴۲۳۲۴۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سامانه‌ی پیامکی؛

حبابی که مدیران باشگاه‌ها را به اشتباه انداخت

سامانه های پیامکی در ورزش، نباید علیه حقوق هوادار و مصرف کننده، عمل کنند.

خبرگزاری ایسنا: سودجویی مفرط گروهی از اداره کنندگان و بهره برداران سامانه های پیامکی در ورزش و سرعت و انبوه درآمدزایی از این محل، سبب شده در یک چرخه ناقص، حجم کلانی از سود و منابع مالی از جیب انبوهی از هواداران و مردم، روانه جیب معدودی از افراد و اشخاص شود.

سامانه های پیامکی در ورزش، نباید علیه حقوق هوادار و مصرف کننده، عمل کنند.

سودجویی مفرط گروهی از اداره کنندگان و بهره برداران سامانه های پیامکی در ورزش و سرعت و انبوه درآمدزایی از این محل، سبب شده در یک چرخه ناقص، حجم کلانی از سود و منابع مالی از جیب انبوهی از هواداران و مردم، روانه جیب معدودی از افراد و اشخاص شود.
در ورزش همه چیز باید جوانمردانه و عادلانه باشد از مبلغ قراردادها و خرید بلیت و قیمت آن، کیفیت خدمات به ذینفعان و هواداران ورزش و گرفته تا کسب درآمد از ورزش.

قوانین و قواعد بازی در برخی از سامانه های پیامکی در ورزش ایران به گونه ای است که مالکین این سامانه ها و اپراتورها و چند باشگاه و چند ده نفر بازیکن و مربی و... به انبوهی از درآمد با کمترین سرمایه گذاری و هزینه، در سریعترین زمان ممکن، با کمترین میزان شفافیت، دست پیدا کرده و در نقطه مقابل میلیون ها هوادار باشگاهها و رشته های ورزشی که عمدتا از اقشار زحمتکش و کم درآمد جامعه هستند تامین کننده درآمد برای اشخاص معدودی شده اند که بعضا به مسئولیت های اجتماعی و مالی خود از جمله احترام به حقوق مشتری و هوادار و رعایت شفافیت مالی و اطلاعاتی و پرداخت مالیات، عمل نمی کنند و بجای چرخه صحیح اقتصادی، مبتنی بر ظرفیت ها و حقوق هواداری، یک چرخه سودجویانه کسب درآمد از هوادار، ایجاد کرده اند.
حتی توسل به قرعه کشی با جوایز آنچنانی، استفاده از مجریان و تبلیغات تلویزیونی و محیطی گسترده، ترغیب مکرر و رنگارنگ هواداران به ارسال پیامک یا پرداخت شهریه روزانه و ماهانه، بهره گیری انحصاری و تمام عیار از حقوق تصویری بازیکنان و کادرهای فنی، درآمدزایی بی حد و مرز از هاله و قدرت برند باشگاههای بزرگ در قبال هزینه ها و پرداخت های نامتناسب و.... نه تنها نمی تواند این چرخه ناقص و نادرست را از بند تاریخ مصرف و ناکامی برهاند بلکه سبب خواهد شد اعتبار و اندوخته های تاریخی و اجتماعی باشگاه‌های بزرگ که همان ظرفیت های هوادارای است به سرعت ارزش خود را از دست بدهند زیرا هواداران به زودی درخواهند یافت که به واقع از خدمات و احترام شایسته ای متناسب با فرصت ها و درآمدهایی که ایجاد کرده اند برخوردار نشده و به یک بازی برد-باخت، تن داده اند.

هواداران درخواهند یافت که از مشارکت حداکثری آنان و از انبوه پیامک های ارسالی آنان چه درآمدها، کارگشایی ها و تسهیلات فوق العاده ای عاید معدود مالکان و بهره برداران این سامانه ها شده و در عوض از چه خدماتی نسبت به هوادار، دریغ شده است.

رابطه هواداری و نظام اقتصادی باشگاه‌ها نباید در انحصار و مدیریت مطلق سامانه های پیامکی یا چرخه های سودجویانه خارج از نظام مالکیت و مدیریت باشگاه‌ها قرار گیرد. بنیانگذاری سامانه اقتصادی باشگاههای بزرگ ورزشی مبتنی بر انبوه هوادار و جهت دهی به قدرت خرید هواداران و ایجاد ظرفیت از این طریق باید به درآمدزایی پایدار باشگاهها از بنگاههای اقتصادی و حامیان مالی منتهی شود نه صرفا بر کسب درآمد از محل پیامک ها یا شهریه های اختصاصی هواداران.

سامانه پیامکی را نمی توان اسپانسر تلقی کرد و درآمدزایی از محل پیامک ها و شهریه های هواداران را نیز نمی توان فعالیت اقتصادی پایدار و صحیح به شمار آورد.

غفلت از نهادینه سازی حق پخش تلویزیونی و غفلت از تنظیم و پیاده سازی یک چرخه صحیح اقتصادی در باشگاه‌ها را نمی توان با دلخوش کردن به درآمدهای زودگذر و ناپایدار یک سامانه پیامکی، توجیه کرد.

این روش کسب درآمد برای باشگاه‌های ورزشی، عمر کوتاهی خواهد داشت و ادامه آن به همین شیوه، خواهد توانست طی زمان کوتاهی اعتبار اجتماعی و ارزش اقتصادی و قدرت برند چند ده ساله باشگاههای بزرگ ورزشی را به شدت ساقط کند.

عدم رعایت حقوق هوادار و مصرف کننده در صنعت ورزش، بسیار سریعتر و قاطع تر از هر عامل دیگری مشتریان و هواداران را از اطراف باشگاههای بزرگ ورزشی دور خواهد کرد و آسیب غیر قابل جبران به صنعت ورزش ایران وارد خواهد کرد.

صادق رئیسی کیا- مدیرعامل سابق باشگاه راه آهن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج