۴۲۳۶۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

فهرست قیمت های جدید خودرو در بازار

بعد از مصوبه اخیر دولت برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری خودرو، تکانه‌های قیمتی در بازار همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر: بعد از مصوبه اخیر دولت برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری خودرو، تکانه‌های قیمتی در بازار همچنان ادامه دارد.

بعد از مصوبه اخیر دولت برای مبنا قرار گرفتن ارز مبادلاتی در محاسبات قیمتی، اکنون بازار دیگر راه خود را باز کرده و حتی فرصت نداده تا ۴۸ ساعتی که تعیین شده بود تا خودروسازان قیمتهای جدید را اعلام کنند، به پایان رسد و بعد از آن، اقدام به تغییرات قیمتی در بازار کنند. حال این مشتریان و مصرف‌کنندگان سرگردان در بازار هستند که باید تاوان پس دهند و هر قیمتی را که دولت و دلالان بازار برایش تعیین می‌کنند، بپذیرند.

این در شرایطی است که به گفته مراجعه‌کنندگان به بازار خودرو برای خرید اعم از خودروهای نو و دست‌دوم، هم اکنون با عدم عرضه و یا افزایش قیمتی بیش از توافقات قبلی با خریداران خود مواجه می‌شوند و یا مجبورند که از خرید خودرو منصرف شوند و یا اینکه شرایط را به گونه‌ای بپذیرند که دلالان و فروشندگان می‌خواهند.

از سوی دیگر، علیرغم اینکه هر ساله خودروسازان به مناسبت ایام دهه فجر، فروش‌‎های ویژه اعم از نقد و اقساطی را اعلام می‌کردند، امسال دست نگاه داشتند تا اول قیمت مشخص شود و تغییرات دلخواه خود را صورت دهند، بعد اگر برنامه‌ای برای فروش دارند را پیاده کنند.

بر این اساس، هم اکنون تکانه‌های قیمتی در بازار شدت بیشتری گرفته است و همین امر، حتی خرید خودرویی که عموما مورد توجه قشر متوسط و ضعیف جامعه بود را نیز تبدیل به یک رویا کرده است. از سوی دیگر، قیمت خودروهایی که از سوی دو خودروساز بزرگ عرضه می‌شود، هم اکنون با افزایش شدید مواجه شده که البته یکی از دلایل آن، کمبود عرضه است.

این در شرایطی است که راه برای ورود خودروهای خارجی به کشور نیز مسدود شده است و دلالان فرصت جولان یافته‌اند تا در بازار سودهای کلانی به جیب بزنند. البته دولت وعده داده است که بعد از اجرایی شدن مصوبه جدیدش، قیمت در بازار به تعادل می‌رسد و شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که قیمتها در بازار منطقی‌تر شود اما باید دید که این وعده چقدر عملیاتی خواهد شد.

نکته دیگر این است که مطابق معمول هر سال، انتهای بهمن ماه و اسفند، اوج مراجعات مردم برای خرید خودرو و تعویض خودروهای خود به بازار است، بنابراین خود به خود باید منتظر یک تکانه دیگر قیمتی در بازار به دلیل پیشی‌گرفتن تقاضا بر عرضه بود که به نظر می‌رسد دولت باید برای آن تدبیر کند.

فهرست قیمتی انواع خودرو در بازار

اگرچه روز گذشته، قیمت انواع خودروی ام.وی.ام که مصوب کمیته خودرو و مورد تائید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بود، اعلام شد؛ اما هم اکنون آنچه که در بازار برای انواع این خودرو دیده می‌شود، بسیار فراتر از آن قیمتی است که برای بسیاری از مردم تعجب آور بود.

این در حالی است که هم اکنون قیمت فروش یک دستگاه ام.وی. ام ۵۳۰ صفر در بازار ۴۶ میلیون شده است، در حالی که قیمت جدید و مصوب آن از سوی کمیته خودرو، ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. از سوی دیگر، قیمت این خودرو در مهرماه سال جاری، ۲۸ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود.

همچنین قیمت هر دستگاه ام.وی. ام ایکس ۳۳ نیز که به تازگی ۶۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، هم اکنون در بازار آزاد به قیمت ۶۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هم اکنون قیمت هر دستگاه پراید ۱۳۱ اس.ال صفر در بازار آزاد ۱۷ میلیون و ۳۰۰ تومان است، ضمن اینکه قیمت پراید ۱۴۱ صفر نیز ۱۸ میلیون در بازار از سوی فروشنده تعیین شده است.

بر اساس قیمتگذاری که از سوی فروشندگان در بازار صورت گرفته است، قیمت هر دستگاه پراید هاچ بک ۱۱۱ صفر معادل ۱۸.۵ تا ۱۹ میلیون تومان قیمتگذاری شده است که بسته به سلایق و انصاف فروشندگان، متغیر است.

بر اساس قیمت بازار آزاد، قیمت هر دستگاه ۲۰۶ تیپ ۲ صفر با ABS معادل ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت هر دستگاه ۲۰۶ صندوقدار V۸ متالیک نیز در بازار ۴۴ میلیون تومان قیمتگذاری شده است.

در همین حال، قیمت هر دستگاه پژو پارس سال صفر نیز هم اکنون در بازار ۳۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، ضمن اینکه قیمت هر دستگاه تندر ۹۰ صفر نیز با ۲ ایربگ ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در عین حال، یک دستگاه رانا صفر نیز در بازار ۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد که علاوه بر قیمت‌گذاری، دولت باید کنترل های لازم را نیز در رابطه با عرضه خودرو در بازار داشته باشد تا شاید پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا بتواند قیمت را در بازار متعادل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاخدا

    • فرهاد

      68 میلیون برای یه خودرو بی کیفیت مزخرف چینی! فاجعه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج