جاباما
۴۲۳۶۵
۱۰ نظر
۸۱۲۰
۱۰ نظر
۸۱۲۰
پ

وقتی بسکتبال به تجارتی پرسود بدل می شود!

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

مسابقات NBA هر سال به طور دوره ای و رفت و برگشت در آمریکای شمالی برگزار می شود. برگزاری چنین لیگی با چنین وسعتی بی شک گردش مالی عظیمی با خود به همراه دارد. در زیر با ۱۰ تیم نخست این فهرست بلند آشنا می شویم.

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

کسب و کار: اتحادیه ملی بسکتبال یا NBA، لیگ حرفه ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا و معتبرترین لیگ بسکتبال جهان است. این لیگ در دو کنفرانس شرق و غرب برگزار می شود و در حال حاضر 29 تیم از آمریکا و یک تیم از کانادا در آن شرکت می کنند. مسابقات NBA هر سال به طور دوره ای و رفت و برگشت در آمریکای شمالی برگزار می شود.

برگزاری چنین لیگی با چنین وسعتی بی شک گردش مالی عظیمی با خود به همراه دارد. تیم هایی که در این مسابقات شرکت می کنند، از راه های مختلف درآمدهای بسیاری به جیب می زنند. دو هفته نامه «فوربس» در تازه ترین فهرستی که منتشر کرده است، به بررسی با ارزش ترین تیم های این لیگ بزرگ و معروف پرداخته است. فهرستی که این نشریه معتبر منتشر کرده است، 30 تیم را از نظر ارزش دسته بندی کرده است. در زیر با 10 تیم نخست این فهرست بلند آشنا می شویم.

New York Knicks

ارزش: 1/1 میلیارد دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

ورزشگاه اصلی تیم، «مدیسون اسکوار گاردن» است. مدیران این تیم چندی است که اقدام به بازسازی این ورزشگاه کرده اند. آنها برای بازسازی این ورزشگاه، مبلغ ۹۸۰ میلیون دلار هزینه خواهند کرد. بر اساس پیش بینی ها، کار بازسازی این ورزشگاه تابستان امسال به پایان خواهد رسید. این تیم در فصل گذشته مسابقات NBA، ۲۴۳ میلیون دلار درآمدداشته است. در سال ۲۰۱۲ این تیمبرای اولین بار از سال ۲۰۰۱، برنده یک مسابقه حذفی شد.


Los Angeles Lakers

ارزش: یک میلیارد دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

«لیکرز» امسال افزایش درآمد خواهد داشت. این تیم در فصل جدید با تلویزیون کابلی «Time Warner» قراردادی امضا کردکه به موجب آ« توانست مبلغ ۳/۶ میلیارد دلار درآمد اضافه کسب کند. این تیم تا به حال ۱۶ قهرمانی در لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا کسب کرده است. «لس آنجلس لیکرز» برای سومین بار به عنوان تیمی معروف شده است که بیشترین دستمزد را به بازیکنان خود پرداخت کرده است.


Chicago Bulls

ارزش: 800 میلیون دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

مقر این تیم در شیکاگوی ایالت ایلینوی قرار دارد. از بازیکنان مهم این تیم می توان «دریک رز»، «جوکیم نوا»، «لوال دنگ» و «کارلوس بوزر» را نام برد. «شیکاگو بولز» را بیشتر با بازیکنان تاریخ ساز آن می شناسند. «مایکل جردن»، «اسکاتی پیپن»، «چارلز بارکلی» و «دنیس رادمن» از جمله بازیکن هایی هستند که مدت ها در این تیم بازی و برای آن افتخارآفرینی می کردند. این تیم در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده است.


Boston Celetics

ارزش: 730 میلیون دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

در بین تیم های لیگ NBA از نظر قیمت بلیت بازی ها در رده سوم گرانترین تیم ها در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ قرار گرفت. برای دیدن هر بازی این تیم به طور متوسط باید ۶۹ دلار پرداخت کرد. این تیم در سال ۱۹۴۶ تاسیس شده است. آنها تاکنون ۱۷ بار به قهرمانی NBA رسیده اند که بالاترین تعداد قهرمانی در طول تاریخ این لیگ برای یک تیم است. آخرین قهرمانی این تیم در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۸ در بازی مقابل لس آنجلس لیکرز به دست آمد.


Dallas Mavericks

ارزش: 6850 میلیون دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

این تیم از شهر دالاس در ایالت تگزاس در مسابقات لیگ NBA شرکت می کند. در سال ۲۰۰۰ میلادی، «مارک کیوبن» میلیاردر مشهور آمریکایی، این تیم را از صاحب آن، «هنری راس پرو» به قیمت ۲۸۵ میلیون دلار کرد. «مارک کیوبن» کماکان صاحب این تیم است. «موریکس ها» در سال ۲۰۰۶ به نایب قهرمانی لیگ و در سال ۲۰۱۱ به قهرمانی لیگ دست یافتند. این بزرگترین افتخاری است که این تیم در طول تاریخ خود توانسته است به آن دست پیدا کند.


Miami Heat

ارزش: 625 میلیون دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

«میامی هیت» دومین عنوان قهرمانی خود را در فصل گذشته با شکست «توندر» در طول پنج مسابقه به دست آورد. «لبه رون جیمز» بازیکن مشهور این تیم در فصل گذشته برای سومین بار توانست عنوان «ارزشمندترین بازیکن» مسابقات مقدماتی و پایانی را از آن خود کند. با این اتفاق «لبه رون جیمز» دهمین بازیکنی است که در طول تاریخ لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا به عنوان برترین بازیکن بازی های مقدماتی و پایانی شناخته می شود. از دیگر بازیکنان شناخته شده این تیم می توان «ری آلن»، «دوین وید» و «کریس باش» را نام برد.


Houston Rockets

ارزش: 568 میلیون دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

آنها بعد از اینکه سه سال متوالی مسابقات حذفی را باختند، در آغاز فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ مبالغ زیادی را برای ترمیم تیم خود خرج کردند. آنها قراردادی سه ساله به مبلغ ۲۵ میلیون دلار با «جرمی لین» امضا کردند. بعد از «لین»، «جیمز هاردن» دومین بازیکن بزرگی بود که برای فصل جدید سر از این تیم درآورد. ورزشگاه خانگی این تیم «تویوتا سنتر» نام دارد. این تیم بعد از افتتاح شبکه جدید ورزشی منطقه ای خود، درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.


Golden State Warriors

ارزش: 555 میلیون دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

این باشگاه معروف بسکتبال که به «جنگجویان» نیز شهره هستند در حال تدارک ساخت ورزشگاه جدیدی در ساحل «سانفرانسیسکو» هستندن که طبق برنامه ریزی ها تا سال ۲۰۱۷ آماده بهره برداری خواهد شد. این تیم، بازی های خود را هم اکنون در ورزشگاه «اوراکل آرنا» اوکلند برگزار می کند که تا سال ۲۰۱۷ قرارداد آنها با این ورزشگاه منقضی خواهد شد. طبق برآوردهای انجام شده این پروژه یک میلیارد دلار هزینه برای این تیم در پی خواهد داشت. همچنین قرار است در کنار این ورزشگاه، یک هتل و یک مجموعه آپارتمان نیز ساخته شود.


Brooklyn Nets

ارزش: 530 میلیون دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA

تیم «بروکلین نتز» تیم بسکتبال آمریکایی است که در منطقه بروکلین نیویورک واقع شده است. این تیم در تقسیم بندی تیم های NBA در منطقه آتلانتیک کنفرانس شرق قرار دارد. این تیم به همراه تیم بسکتبال «نیویورک نیکس»، دو تیم شهر نیویورک در لیگ NBA هستند. باشگاه بسکتبال «نتز» در سال ۱۹۶۷ با نام New Jersey Americans تاسیس شد. میلیاردر روسی «میخائیل پروخوروف» ۸۰ درصد از سهام این تیم را در اختیار خود دارد.


San Antonio Spurs

ارزش: 527 میلیون دلار

با ارزش ترین تیم های لیگ بسکتبال آمریکا NBA
این تیم قهرمان لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا در سال های 1999، 2003، 2005 و 2007 است. این تیم در بین دیگر تیم های شرکت کننده بهترین آمار را داراست. «سن آنتونیو اسپرز» توانسته 70 درصد از مسابقاتش را در مرحله مقدماتی با برد به پایان برساند. این تیم یکی از شش تیمی است که در فصل گذشته بیشترین مالیات را پرداخت کرده اند. از بازیکنان مشهور کنونی این تیم میتوان «تونی پارکر»، «مانو جینوبلی» و «تیم دانکن» کاپیتان این تیم را نام برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرتو

      سلام ممنون از توضیحاتتون. ببخشید من تازه بسکتبالی شدم می خوام طرفدار یه تیم بشم طرفدار یه بازی کن فرق nba و ساده رو هم نمیدونم!در مورد قهرمانای سال های گذشته ام هر چی سعی میکنم نمیتونم اطلاعات درستی بدست بیارم اگه ممکنه به سوالام با اینیل جواب بدید

      پاسخ ها

      • علی

        لس انجلس لیکرز تعداد قهرمانی زیادی داشه و بازیکنان خوبی هم داره اما کلیولند لبرون جیمز که برترین بازیکنه جهانه رو داره

    • پرتو

      خوب چرا جواب نمیدید؟حالا خوبه هی بیننده ام ندارید و بجز من کسی به هتون سر نمیزه !!!!!!

      پاسخ ها

      • RASOL

        راست میگه خب جواب اینم بدین دیه فقط بلدین الدرم الدرم بکنین یه WEBدرست کردین حالاها!

    • میعاد

      خیلی سایتش کم بود

    • محمدرضا

      کاوالیرز قهرمان شده اولین بازیکن جهان هم لبرون جیمز هست و از نظر بیشترین قهرمانی 64 قهرمانی تو همه ی جام هارو بوستون داشته

    • احسان

      این چه سایتیه اطلاعاتش کاما غلط بود از سال 2005فقط میامی هیتس قهرمان nbaمیشه لطفا به جایه مطلب های غلط درستش را بزارید

    • مهدی نوری

      من که میگم شیکاگوی خوبه

    • علی سهرابی

      سلام کی میتونه بگه امشب بازی بستون و فیلادلفیا چی میشه نتیجه ش؟
      من شناختی ندارم روشون میخوام پیش بینی کنم

    • بسکتبالیست

      تیم فقط میامی هیت . عاشق این تیم هستم . سه بار قهرمان ان بی ای شده . همیشه هم توی بهترین های کنفرانس شرق هست . کلی هم بازیکن خوب داره مثل حسن نیام وایتساید ، دووین وید و..... اگر میخواید طرفدار یه تیم باشید فقط این تیم رو انتخاب کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج