۴۲۳۸۶۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

خودروها؛ عامل ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست تهران گفت: ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیلکتها است و بخش کمی شامل هواپیما و راه‌آهن و ۲۰ درصد ناشی از منابع ساکن است.

خبرگزاری تسنیم: محمد رستگاری در برنامه «فرمول یک» درباره دلایل الودگی هوا و اینکه آیا در کشورهای دیگر هم چنین آلودگیهایی وجود دارد، اظهار کرد: آلودگی از ایران شدیدتر هم خیلی داریم مثلا من هفته گذشته برای ماموریت به چین رفته بودم و شاخص آلودگی آنها ۴۰۰ بود و من درد را در قفسه سینه‌ام احساس می‌کردم.

رستگاری درباره دلایل آلودگی یادآور شد: عوامل اقلیمی و میزان انتشار آلاینده‌ها در این زمینه تاثیرگذار هستند؛ امسال زیر ۲۰۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم و از اعداد پایین شاخص هوا به اعداد بالا رسیدیم؛ ۸۰ درصد این آلودگی ناشی از منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیلکتها است و بخش کمی شامل هواپیما و راه‌آهن و ۲۰ درصد ناشی از منابع ساکن است.

وی ادامه داد: توپوگرافی تهران کار ما را بسیار سخت می‌کند؛ در شمال و شرق تهران کوه است و باد از سمت غرب می‌وزد و آلودگی را در شهر پراکنده می‌کند؛ در یک فضای کوچک حداقل ۱۰ میلیون نفر را ساکن کرده‌ایم.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست تهران در پاسخ به این سوال که چطور اعلام می‌شود آلودگیها کمتر شده اما باز هم هوا آلوده است، تصریح کرد: شاخص آلودگی هوا و آمارها توسط دو سازمان جداگانه از جمله سازمان محیط زیست و شهرداری تهران تهیه می‌شود که هر دو آمار نشان می‌دهد از سال ۹۰ تا به حال چندین درصد کاهش آلودگی هوا را داشته‌ایم؛ این دو سازمان از هم جدا هستند و طبیعتا هیچ کدام اثری بر دیگری برای دستکاری در آمار نداریم.

رستگاری گفت: بسیاری از نیروگاه‌های کشور، مازوت می‌سوزاندند اما اکنون اکثرا گازسوز شده‌اند؛ دولت آنچه در توان داشته گذاشته و نیاز است ما هم به عنوان شهروند کمک کنیم؛ وقتی خودرو ما دودزا است نباید از آن استفاده کنیم، اینها جزو بدیهیات است و اگر شهروندان کمک نکنند کاری از پیش نمی‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ع

      الکی یورو 10 میدین به آشغالهای داخلی همین میشه دیگه. جیب یه عده ای پر میشه و جون یه ملتی خالی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج