۴۲۳۹۶۳
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

اردوغان همه پل های پشت سرش را خراب کرد

پاسخ قاطع و کوبنده فرماندهان نظامی عراق و نیز ارتش سوریه به تهدیدهای اردوغان مبنی بر دخالت نظامی در موصل و حلب موجب بلاتکلیفی نیروهای ترکیه در پایگاه بعشیقه شده و این وضعیت و ترس از نارضایتی نظامیان، اردوغان را نگران کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری المسله، «مصطفى السعید» نویسنده مصری در مطلبی در روزنامه تشرین سوریه نوشت: اردوغان با وجود تهدیدهای پی در پی به دخالت نظامی، نتوانست نیروهای خود را از پایگاه بعشیفه به سمت موصل حرکت دهد زیرا فرماندهان نظامی عراق تاکید کردند که هرگونه تحرک نظامی ترکیه در داخل خاک عراق با پاسخی قاطعانه روبه رو خواهد شد.

وضعیت دشوار نیروهای ترک در عراق و سوریه

در سوریه نیز نیروهای ترکیه وضعیت مشابهی دارند زیرا فرماندهان ارتش تاکید کردند که با هر هواپیمای ترک که حریم هوایی کشورشان را نقض کند، مقابله خواهند کرد.

به گفته سعید، در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر نارضایتی فرماندهان ارتش ترکیه از گرفتار شدن در جنگی که اهداف مشخصی ندارد، نگرانی های اردوغان از تحرک جدید ارتش علیه او دو چندان شده است، از همین رو در تلاش است بحران داخلی کشور را به خارج بکشاند و بتواند بیش از پیش زمینه را برای سرکوبگری فراهم کند، اما زیاده روی در این خصوص نیز می تواند به جای حل و فصل بحران، موجب پیچیده تر شدن آن شود و در نهایت او را به سمت پرتگاه سوق دهد زیرا اوضاع داخلی ترکیه متشنج شده و هر لحظه احتمال انفجار آن وجود دارد.

اردوغان اکنون در وضعیتی قرار گرفته است که نه قادر به جنگ است نه صلح زیرا تمام راههای بازگشت را خراب کرده و بر دشمنانش افزوده است، با این حال هرچقدر نگرانی هایش افزایش پیدا کرد، بیش از پیش به خشونت متوسل شد حال آنکه همین خشونت ممکن است موجب انفجار در جامعه ترکیه شود.

در این میان ادروغان با حسرت و افسوس پیشروی نیروهای عربی در داخل موصل و پیشروی نیروهای الحشد الشعبی به سمت تلعفر را زیر نظر دارد و شاهد است که در برابر این تحولات از دخالت نظامی بازمانده است زیرا هم از ارتش و هم از دشمنان خود بیم دارد از همین رو به تهدید و سر و صدا متسول شد بدون اینکه عملی شدن توهمات او امکان پذیر باشد.

در این شرایط نه مجالی برای ماجراجویی و شروع جنگی سراسر خطر برای اردوغان باقی است نه امکان بازگشت و دست برداشتن از رویاهای امپراتوی عثمانی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد رضا بختیار

      البته رویای امپراطوری عثمانی به وجد آوردن اذهان عمومی ملت ترکیه هستش که از سیاست های پوپولیستی آقای اردوغان هستش و راه فرار از فشار دول بر کاهش یا عدم کمک رسانی ترکیه از گروه های آشوب کننده در عراق و سوریه هست ترکیه به نظرم باید تاوان خون های انسان های بی گناه که با حمایت خود ریخت را به زودی جواب دهد و مطمن هستم آقای اردوغان با تشویش تفکری و بد گمانی خود نسبت به سیاسیون داخلی هر روز یک قدم نزدیکتر به نابودی می شود.

    • حسن

      اردوغان هزاران انسان در سوریه. وعراق. راکشته است. اونمیتواند که عاقبت بخیرشود

    • بی نام

      هر چقدر انسان طغیان کند اما یه روزی به زمین میخوره و امروز ،روز اردوغان هستش
      خدا جای حق نشسته و از نزدیکترین جا به شما بهتون ضربه میزنه
      ترک ها رو وارد خاک عراق و سوریه کردی به امید بسط امپراتوری عثمانی اما چیزی جز رو سیاهی و درماندگی نصیبت نشد

    • سوسنگرد

      ترکیه و اردوغان رو به زباله دان تاریخ اند

    • بدون نام

      پایان شب سیه سپید است اردوغان داعشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج