۴۲۴۰۳
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

۷ اشتباه رایج از ۷ میلیاردر

رایج ترین اشتباهاتی که بیشتر میلیاردرها انجام داده اند چیست؟ در اینجا خطاهایی را نام برده ایم که باعث شده اند تا افراد سرشناس در مسیر پیشرفت حرفه خود تا حدی عقب‌گرد کنند و حتی بعضی از آنها به واسطه این اشتباه ها، آسیب های جبران ناپذیری متحمل شده اند.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

برترین ها: اگر در حال تلاش برای رسیدن به موفقیت در مسیر شغل و حرفه خود هستید، مساله بسیار مهمی که باید در همین ابتدای راه به آن توجه کنید داشتن یک مشاور خوب است. کاملا طبیعی است که همه سرمایه گذارها و کمپانی های کوچک و حتی شرکت های بزرگ و حرفه ای، افراد میلیونر و میلیاردری که در کار خود موفق هستند را تحسین کنند. اما موردی که آنها به آن بی توجه هستند این است که بیشتر این افراد موفق و سرشناس نیز در راه موفقیت های خود اشتباهاتی مرتکب و از آن درس گرفته اند تا امروز به جایی رسیده اند که هستند.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

اما، رایج ترین اشتباهاتی که بیشتر میلیاردرها انجام داده اند چیست؟ در اینجا خطاهایی را نام برده ایم که باعث شده اند تا افراد سرشناس در مسیر پیشرفت حرفه خود تا حدی عقب‌گرد کنند و حتی بعضی از آنها به واسطه این اشتباه ها، آسیب های جبران ناپذیری متحمل شده اند. تنها تفاوت آنها با بقیه افرادی که موفق نبوده اند در این است که این افراد هرگز دست از تلاش نکشیده اند و همچنان مصرانه در مسیر رسیدن به رویاها و اهداف خود با هر مشکلی مبارزه کرده اند.

اشتباه نخست - عدم تحقیق درست

گاهی اوقات، وقتی یک ایده بسیار جالب و کاربردی به ذهن شما خطور می کند و تصور می کنید یکی از بهترین ایده های ممکن است، بلافاصله برای عملی کردن آن دست به کار می شوید، غافل از اینکه باید کمی بیشتر در مورد آن تحقیق کنید. ایده تولید یک محصول یا ارائه خدمات خاص، مشخصا دو نتیجه دارد: یا کاملا موفق می شود و انقلابی در حوزه خود به وجود می آورد یا درست برعکس، به هیچ جایی نمی رسد. مهم نیست برای کاربردی کردن ایده خود تا چه اندازه هیجان دارید، باید سعی کنید بیش از هر اقدامی در مورد همه جوانب آن کار تحقیق کنید و همه احتمالات را در نظر بگیرید. این مساله به ویژه هنگامی که می خواهید پول و سرمایه هنگفتی برای تولید هزینه کنید بسیار مهم است زیرا ممکن است همه سرمایه خود را از دست بدهید.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

هنری فورد: به طور مثال، هنری فورد یکی از میلیونرهای شناخته شده در صنعت اتومبیل است. او همیشه به عنوان فردی با کفایت و لایق شناخته می شد، کسی که از چیزهای معمولی، محصولات فوق العاده ایجاد می کند. البته این مرد بزرگ نیز اشتباهات خودش را داشته است.

یکی از بزرگ ترین و پرهزینه ترین اشتباه های فورد، ساخت شهرک صنعتی با نام «فوردلاندیا» به منظور ساخت قطعات لاستیکی خودش بود. از آنجا که او در این زمینه تخصصی نداشت به ویژه در کشور برزیل، شکست خورد. او پیش از انجام این پروژه تحقیقات لازم را انجام نداده بود و به شکست منتهی شد.


اشتباه دوم - تمرکز بر فرصت های اشتباه

تشخیص فرصت های اشتباه از انواع درست بسیار دشوار است مخصوصا اگر تجربه کافی نیز در آن زمینه نداشته باشید. ریسک پذیر بودن در دنیای تجارت بسیار مهم و کلیدی است. البته، باید خطری که می خواهید به جان بخرید را در ذهن خود سبک و سنگین کنید. همچنین باید بدانید کجا دست از تلاش بردارید. همیشه به یاد داشته باشید وقتی بیش از حد روی چیزی تمرکز می کنید که به نظر نمی رسد نتیجه ای در بر داشته باشد، حتی بعد از اینکه زیاد به آن می پردازید، ممکن است متوجه نشوید که در حال از دست دادن موقعیت ها و فرصت های بهتر هستید. بنابراین، باید در هر شرایطی و حتی وقتی روی ایده ای مشغول کار هستید نیز چشم و گوش خود را باز و فرصت های بهتر را شکار کنید.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

وارن بافِت: نمونه بسیار خوب برای این آیتم، وارن بافِت است. او یکی از مشهورترین میلیاردرهای دنیا است. در سال ۱۹۶۰ میلادی، او کارخانه نساجی نیوانگلند را خریداری کرد و برای ۲۰ سال بدون اینکه سود خاصی از آن عایدش شود، آن را اداره کرد. او متوجه نبود که بازار این کار چندان رونق ندارد.

بافِت زمانی که به اشتباه خود پی برد و آن را قبول کرد، شرکت خود را بست و وارد عرصه بیمه شد و صنایع دیگر شد که آینده بسیار خوبی برای او به ارمغان آوردند.


اشتباه سوم - عدم ارتباط با دیگران

بسیار مهم است با افرادی که با آنها کار می کنید و با نیروهای زیر دست خود، ارتباط خوبی داشته باشید. به یاد داشته باشید افرادی که برای شما کار می کنند، بهترین و ارزشمندترین سرمایه های شما هستند. مطمئن باشید بدون این افراد نمی توانید در کار خود موقف باشید. بنابراین، بسیار مهم است که رابطه خوبی با آنها داشته باشید.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

استیو جابز: به طور مثال، بهترین نمونه برای فردی است که ارتباطات موفقی نداشته است. از آنجا که او همیشه تصور می کرد مردم باید فورا ایده ها و پیشنهادات او را درک و قبول کنند، بسیاری از افراد با استعداد را که می توانستند در آینده بسیار خوب و سریع کارها را انجام دهند، از دست می داد. وقتی نیرویی را از دست می دهید، باید زمان خود را برای استخدام نیروی جدید و آموزش او صرف کنید.
حتی میلیونرها نیز نمی توانند احساسات و صداقت افراد را بخرند.


اشتباه چهارم - کم کردن هزینه ها

اگر واقعا مجبور هستید برای سراپا نگه داشتن کسب و کار خود، هزینه هایتان را کم کنید باید به درستی همه مزایا و معایب این کار را سبک و سنگین کنید. باید توجه داشته باشید آیا این کاری که انجام می دهید واقعا ارزشش را دارد یا ممکن است به بدتر شدن اوضاع منجر شود. برخی از میلیاردرهای دنیا نیز در طول فعالیت خود چنین کاهش هزینه هایی را داشته اند.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

رالف لورن: به طور مثال، رالف لورن، بزرگ ترین اشتباهی که مرتکب شد این بود که از کارگرهای چینی برای تهیه لباس های تیم المپیک ۲۰۱۲ آمریکا تحت برند خود استفاده کرد. مسلما او یونیفورم های دوخته شده را با برچسب «ساخت آمریکا» پخش می کرد و همین مساله بزرگ ترین اشتباه بود. زیرا جنجال بزرگی آفرید و باعث خشم مردم شد به طوری که مردم رالف لورن را تحریم کردند.

او در نتیجه این کار، لکه ای در برند بسیار مشهور خود یعنی پولو ایجاد کرد.


اشتباه پنجم - از دست دادن شانس

وقتی وارد یک صنعت می شوید، باید به طور مداوم در مورد آن مطالعه و تحقیق کنید و نیازهای این صنعت را بشناسید. حتی اگر محصولات یا خدمات شما بسیار خوب هستند نیز باید دنبال موقعیت ها و فرصت های بهتری در همان زمینه باشید. از همه مهم تر اینکه همیشه باید در کسب و کار خود به روز باشید و همه اختراعات و مسایل جدید مربوط به صنعت خود را به خوبی بدانید.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

بیل گیتس: یکی از میلیونرهای بسیار مشهوری است که مرتکب چنین خطایی شده است. او می توانست موتور جست‌وجوی خود را داشته باشد اما این کار را نکرد.

هنگامی که اینترنت در ابتدای راه خود بود، مایکروسافت تصمیم گرفت به جای تولید موتور جست‌وجوی خودش روی گسترش مرورگر تمرکز کند. در نتیجه، گوگل از مایکروسافت جلو زد و در عرض مدت کوتاهی سرمایه خود را سه برابر کرد.

بیل گیتس اعتراف کرد این اشتباه او منجر به از دست رفتن میلیاردها دلار سرمایه شد.


اشتباه ششم - شکست خورده در کشف انتخاب ها

وقتی فرصت خوبی برایتان پیش می آید که می خواهید آن را به دست بیاورید، بسیار مهم است همه گزینه های دیگر را نیز به خوبی بررسی کنید. با کمی تحقیق و مطالعه می توانید کشف کنید از چه راه هایی می توان چنین موقعیتی را به فرصتی برای خود تبدیل کرد. وقتی در انجام یکی از آنها شکست خوردید، پیش از آنکه کسی این فرصت را از شما بقاپد، راه دیگر را امتحان کنید. کسی که می خواهد یک میلیاردر موفق شود باید بداند چگونه از فرصت ها و انتخاب های خود استفاده کند.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

لری پیج: یکی از مثال های بارز این مساله است. او اعتقاد داشت سرمایه گذاری در حوزه شبکه های اجتماعی آنلاین، کار کاملا درستی است. اما زمانیکه در سال ۲۰۰۳ میلادی، شبکه اجتماعی Friendster را خریداری کرد، برای گسترش آن به شیوه و روش خودش، هیچ تلاشی انجام نداد.

وقتی لری به این موضوع پی برد، خیلی دیر شده بود زیرا فیس‌بوک بازار را قبضه کرده بود و هیچ کس شانس ایستادن در مقابل این سایت بزرگ اجتماعی را نداشت.


اشتباه هفتم -شهرت منفی

در هر تجارت و کسب و کاری، شهرت بسیار مهم است. تصویر عمومی شما نشان دهنده برندی است که عرضه می کنید. بنابراین، باید سعی کنید نام خوبی از خود در ذهن مردم بسازید تا آنها در مورد محصولات یا خدمات شما احساس خوب و مثبتی داشته باشند. به همین دلیل است که همیشه اتاق خبر داشتن در صنعت های مختلف بسیار ضروری است و در شناساندن شما به جامعه بسیار موثر است. بنابراین، باید بیاموزید تا پرجذبه و قوی در اذهان عمومی ظاهر شوید و از رسانه های مختلف برای شناساندن خود استفاده کنید.

7 اشتباه رایج از 7 میلیاردر

مارک زوکربرگ: یکی از افرادی است که در این مسیر موفق نبوده است. او همیشه خودش را فردی بی تفاوت به عقیده های دیگران نشان داده است. این بزرگ ترین اشتباه زورکربرگ است. شخصیت مغرور، متکبر و از خود راضی او باعث شده است مردم به فیس‌بوک نیز چندان نگاه مثبتی نداشته باشند.

اینکه به حرف های ناامیدکننده مردم در مورد تجارت خود گوش ندهید بسیار خوب است اما بین غرور زیاد و اعتماد به نفس، نوار باریکی هست که باید هنگام ظاهر شدن در جمع، به آن توجه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بالتازار

      ولی همه عاشق فیس بوکن که. خیلی هم عاشقن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج