۴۲۴۳۰
۵ نظر
۵۱۶۲
۵ نظر
۵۱۶۲
پ

روش جدید ترک اعتیاد؛ کتک با چوب! +عکس

دارو شناس اهل سیبری به تازگی روشی را برای ترک اعتیاد ابداع کرده‌اند که بسیار دردناک است اما با این حال در بین معتادان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

سرنخ: دارو شناس اهل سیبری به تازگی روشی را برای ترک اعتیاد ابداع کرده‌اند که بسیار دردناک است اما با این حال در بین معتادان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در این روش ترک اعتیاد، معمولاً با یک ترکه بلند به جان معتاد‌ها می‌افتند و شروع به کتک زدن آنها می‌کنند تا اعتیاد خود را ترک کنند.

اگرچه چنین روشی چندان خوب به نظر نمی‌رسد اما افرادی مانند «پیت دوهری» که روزی معتاد بود ادعا می‌کنند که با این روشی اعتیاد خود را ترک کرده‌اند.

وقتی خبر ترک اعتیاد با چنین روشی در سیبری پخش شد یکی از خبرنگاران مجله «سیبری تایمز» تصمیم گرفت از نزدیک شاهد این روش باشد و گزارشی از آن تهیه کند. یکی از این معتادان دختر ۲۲ ساله‌ای به نام ناتاشا بود که به هروئین اعتیاد داشت. ناتاشا در این باره به خبرنگار سیبری تایمز گفت: «من نمونه‌ای از ترک اعتیاد با چنین روش جنجالی‌ای هستم. هرچند این روش بسیار دردناک است اما باعث شده من دوباره به زندگی برگردم. اگر ترک نمی‌کردم مطمئناً الان مرده بودم.»

ادعایی برای یک روش دردناک

دکتر «جرمان پیلیپنگو» و همکار او پروفسور «مارینا چوکروف» که از ابتداع‌کنندگان روش ترک اعتیاد با کتک زدن هستند مدعی‌اند که روش بر پایه اصول علمی بنیانگذاری شده است.
آنها می‌گویند که کتک زدن فرد معتاد بدون برنامه‌ریزی انجام نمی‌شود و همه ضربه‌هایی که به فرد وارد می‌شود حساب شده است.

دکتر پلیپنگو و پروفسور چوکروف معتقدند که افراد معتاد در بدنشان هورمون اندورفین که تشرح آن در بدن موجب شادی می‌شود را ندارند. زمانی که آنها شروع به کتک زدن معتاد‌ها می‌کنند مغز دستور ترشح اندورفین در بدن را صادر می‌کند و به این ترتیب افراد معتاد پس از کتک خوردن احساس شادی می‌کنند.

هر ضربه یک پوند

وقتی یکی نفر برای درمان وارد مرکز ترک اعتیاد می‌شود ابتدا مشاوره روان‌شناسی می‌شود و بعد از چندین جلسه صحبت کردن با روان‌شناس وارد مرحله بعد می‌شود در این مرحله 60 ضربه با ترکه بید به پشت فرد وارد می‌کنند که البته هر جلسه 60 پوند هزینه دارد.

پروفسور چوکروف درباره کتک زدن معتاد‌ها می‌گوید: «کتک زدن آخرین مرحله درمان است. ما پیش از این کار ابتدا با بیمار جلسات مشاوره روان‌شناسی بسیاری را برگزار می‌کنیم، بعد از همه این کار‌ها نوبت به آزمایشات قلب و آستانه درد فرد معتاد می‌رسید و بعد نوبت کتک زدن می‌شود.» برای کتک زدن معتاد‌ها معمولاً از چوب بید استفاده می‌کنند زیرا هم انعطاف‌پذیر‌تر است و هم اینکه نمی‌شکند و باعث خونریزی بدن نمی‌شود، تنها قسمتی که با چوب به آن ضربه می‌زنند، ناحیه پشت بدن است به گفته متخصصان قسمت پشت بدن بهترین نقطه برای واکنش نشان دادن است. زیرا از این قسمت سیگنال‌های درد به فعالیت‌های مثبت در بدن فرد تبدیل می‌شود.

روش جدید ترک اعتیاد؛ کتک با چوب! +عکس

هرچند این روش ترک اعتیاد طرفداران خاص خود را در روسیه دارد اما در مقابل پزشکان زیادی معتقدند برای ترک اعتیاد راه‌های بهتری وجود دارد. با این وجود دکتر پیلیپنکو معتقد است ایجاد درد در فرد شبیه تزریق آرام‌بخش برای تسکین استرس است.

درمان از راه کتک زدن شبیه اخطاری است که فرد از آن رنجیده یا عصبانی نمی‌شود بلکه ترغیب می‌شود تا هر طور شده با استفاده از چنین روشی بر اعتیاد خود غلبه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روش محشریه .ازته دل وجون بزن که حقشونه . ممنونم برترین هاجون حالموخوب کردی .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی رحم

    • میترا

      ای کاش همشون درمان شن. آمین

    • hassan

      test site

    • REZA

      معتادا مواد مصرف میکنن اونوخت دکترا و پروفسوراش دیوانه شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج