جاباما
۴۲۴۳۰۲
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

شهر ورزش جهان

«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند

ممکن است زرق و برق ملبورن نسبت به خواهر شمالی‌اش، سیدنی کمتر باشد اما گردشگرانی که به این شهر سفر کنند قطعا از زیبایی‌های آن شگفت‌زده خواهند شد.ملبورن قدیمی‌ترین پایتخت استرالیاست که هنوز هم به‌عنوان مرکز هنر و فرهنگ این کشور شناخته می‌شود.

وب سایت همشهری شش و هفت - فاطمه عسگری آزاد: ممکن است زرق و برق ملبورن نسبت به خواهر شمالی‌اش، سیدنی کمتر باشد اما گردشگرانی که به این شهر سفر کنند قطعا از زیبایی‌های آن شگفت‌زده خواهند شد. ملبورن قدیمی‌ترین پایتخت استرالیاست که هنوز هم به‌عنوان مرکز هنر و فرهنگ این کشور شناخته می‌شود. پایتخت ساحلی ویکتوریا با جاذبه‌های متنوع فرهنگی و هنری یک شهر پویا و زنده است.
کوچه‌ها و معابر باریکی که تنها برای پیاده‌روی ساخته شده نماد ملبورن است و در بسیاری از عکس‌های شهر بازنمایی شده. ملبورن بیش از هر شهر دیگری در استرالیا سبک و روح اروپایی دارد. این تنها مربوط به ساختمان‌های هنری آن نمی‌شود؛ بلکه گالری‌های متنوع هنری، سالن‌های تئاتر مجلل و جو فرهنگی شهر نشان از فرهنگ و هنر متعالی مردم آن دارد.
نمای دوست داشتنی رودخانه شهر، قدم زدن در امتداد آن و تماشای مردمی که در حال ورزش یا دوچرخه سواری هستند می‌تواند بخش رمانتیک سفرتان باشد. ملبورن كه یک شهر شیک و متظاهر است، هنر و تاریخ آن در خارج و داخل استرالیا شهرت دارد. شکوه معماری دوران جویندگان طلا، دکوراسیون میان فرهنگی که بازنمایی از دوران معاصر است و خیابان‌های باریک و موزه‌های ارزشمند، ملبورن را به یک شهر فراموش نشدنی تبدیل کرده است. ورزش یکی از مهم‌ترین اموری است كه در ملبورن رواج دارد.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
به همین دلیل است که ملبورن را به‌عنوان شهر غایی ورزشی جهان می‌نامند. ملبورن میزبان بسیاری از مسابقات بین‌المللی ورزشی جهان است؛ از فوتبال گرفته تا تنیس و رالی، هر ورزشی اینجا جایگاه ویژه‌ای دارد. دومین شهر بزرگ استرالیا فرهنگ خاصی هم در زمینه غذا خوردن دارد. رستوران‌ها و کافه‌ها نقش پر رنگی در زندگی مردم بازی می‌کنند. استقبالی را که مردم این شهر از غذا خوردن در کنار یکدیگر در یک رستوران دارند در هیچ کجای دیگری از دنیا نخواهید دید. بهترین مراکز خرید استرالیا در ملبورن قرار دارد. ملبورن یک شهر همیشه بیدار است که مردم آن تا صبح شب زنده‌داری می‌‎کنند.

چگونه برویم؟
برای اخذ ویزای استرالیا باید فرم‌های درخواست ویزا را دریافت کرده و بعد از گرفتن وقت از سفارت به همراه مدارک لازم شخصا در سفارت حضور یابید. اصل گذرنامه، دو قطعه عکس رنگی، فتوکپی ویزاهای گذشته، رزرو هتل و اسناد مالی و شغلی را همراه داشته باشید. مدت زمان رسیدگی به پرونده حدودا یک ماه است. برای رسیدن به ملبورن می‌توانید از خطوط هوایی الاتحاد، امارات ‌ یا قطر استفاده کنید.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
تقویم سفر
بهترین زمان برای بازدید از ملبورن بین ماه‌های اسفند تا اردیبهشت و شهریور تا آبان است. در این فصول آب و هوا معتدل است و با وجود اینکه جمعیت توریست‌ها در شهر افزایش می‌یابد، اما عموما نرخ هواپیماها پایین‌تر است.
اوایل تابستان هوای ملبورن بسیار گرم است و زمستان هم آب و هوای سرد از تعداد مسافران می‌کاهد. شهریور تا آبان که فصل بهار ملبورن است، گل‌ها شکوفه می‌دهند و دمای هوای متعادل باعث می‌شود به آسانی بتوانید از جاذبه‌های شهر دیدن کنید. در این فصل جشنواره ملبورن، کارناوال جام ملبورن و جشنواره مزه و طعم ملبورن هم برپاست.

تراموای مجانی
مرکز شهر ملبورن جایی است که اکثر جاذبه‌های شهر در آن جا خوش کرده‌اند. در این محدوده به آسانی می‌توانید با پای پیاده خودتان را به مقصد برسانید. البته ملبورن به واسطه دارا بودن گسترده‌ترین شبکه تراموا در تمام دنیا مشهور است. شما در این شهر با گزینه‌های مختلفی مانند قطار، تراموا، اتوبوس یا دوچرخه برای تردد در شهر رو به رو هستید.
قطارهای ملبورن بین حومه‌های بیرونی و ایستگاه فلیندرز فعالیت می‌کنند. سفر در منطقه مرکزی ملبورن با تراموا رایگان است، هر چند برای ورود و خروج به ایستگاه‌ها نیازمند کارت مایکی (Myki) هستید. این کارت را می‌توان از میدان فدراسیون ‌ یا اکثر مراکز گردشگری تهیه کرد.
برای رسیدن به مراکز مهم شهر اتوبوس در دسترس است و در اکثر جاذبه‌های ملبورن مانند مراکز خرید، سالن‌های ورزشی و مراکز تفریحی، ایستگاه‌هایی در نظر گرفته شده است. دوچرخه یکی از وسایل نقلیه مهم در این شهر است. البته اگر زمان کمی برای بازدید از شهر دارید بهتر است سراغ وسایل نقلیه عمومی بروید.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
ورزش؛ آیین رسمی ملبورن
ملبورن به‌عنوان پایتخت ورزشی جهانی شناخته شده است؛ شهری که در آن فوتبال، کریکت و بسکتبال جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد. مهم نیست که در چه فصلی قرار داریم ‌ یا چه موقع سال است، در ملبورن همیشه یک رویداد ورزشی در حال برگزاری است. شهری که مهد بازی کریکت است و زمین‌های تخصصی بسیاری را در دل خود جای داده است. بخشی از شهرت ملبورن مدیون میزبانی رویدادهای بین‌المللی ورزشی است.
در سال ۲۰۱۶ این شهر بالاترین رتبه را در تجارت ورزشی در سراسر جهان به دست آورد و برای چهارمین بار رتبه نخست را در بیشترین میزبانی مسابقات ورزشی جهان از آن خود كرد؛ مقامی که پیش از این متعلق به برلین، لندن، نیویورک و سیدنی بود. ملبورن خانه فوتبال استرالیایی، مسابقات جایزه بزرگ فرمول یك، موتور جی‌پی استرالیا، جام ملبورن و تنیس باز استرالیاست. اگر ورزش دوست هستید و به دنبال هیجان، می‌توانید به ورزشگاه‌های این شهر سری بزنید. تماشای مسابقات ورزشی در این شهر آدرنالین خون‌تان را بالا خواهد برد.
مردم ملبورن به شدت به ورزش اهمیت می‌دهند و هنگام برگزاری مسابقات اکثر کافه‌ها مملو از جمعیت می‌شوند تا به طور دسته‌جمعی به تماشای مسابقات بپردازند. شرق ملبورن را مجموعه ورزشی بزرگی احاطه کرده که مهم‌ترین مرکز ورزشی کشور استرالیا ست. استادیوم کریکت ملبورن هم موزه ورزش را در خود جای داده که شامل مجموعه جذابی از مدال‌ها و تاریخچه ورزشی این منطقه است. استادیوم المپیک پارک هم با موزه ملی برای علاقه‌مندان به ورزش دیدنی خواهد بود.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
بهترین مکان اقامت
در ملبورن نه تنها نباید در مورد پیدا کردن یک مکان برای اقامت نگرانی داشته ‌باشید؛ بلکه باید در نظر داشته ‌باشید که ملبورن گزینه‌های هیجان‌انگیز بسیاری با توجه به بودجه و سلیقه پیش روی شما قرار خواهد داد.
قصر مدرن
ریخت و پاشی که در هتل کرون تاورز (Crown Towers) مشاهده خواهید کرد شما را به یاد زندگی در قصرهای مدرن خواهد انداخت. اتاق‌های لوکس با نمای زیبایی از شهر و بندر خلیج فیلیپ تنها گوشه‌ای از امکانات این هتل لوکس است. این هتل مجهز به سینما، رستوران، کافه و مرکز خرید است. علاوه بر این مهمانان می‌توانند از طیف وسیع خدمات ماساژ و زیبایی آن استفاده کنند. برای اقامت در این هتل 5 ستاره باید شبی 190 دلار بپردازید.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
شیک و اصیل
اگر دوست دارید شیک بودن و اصالت هنر ملبورن را تجربه کنید هتل پرنس با اتاق‌های زیبا و بزرگ یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این هتل خدمات اینترنت رایگان ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه خودتان را به رودخانه برسانید. کلیه امکانات لوکس برای راحتی شما در هتل در نظر گرفته شده‌‌ است از جمله کیفیت بالای ملافه‌ها و حوله‌های هتل. علاوه بر این تمام مبلمان هتل از چوب خام و به طور دستی ساخته شده است. برای اقامت در این هتل ۵ ستاره باید شبی ۱۱۵ دلار بپردازید.

«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
در دل شهر
در قلب محله چینی‌ها ساختمان هتل کروسلی (Crossley) قرار دارد. اتاق‌ها مدرن و راحت هستند و موقعیت مکانی هتل برای گردش در ملبورن ایده‌آل است. این هتل اینترنت رایگان در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد و اتاق‌های آن دارای تلویزیون صفحه تخت هستند. البته برخی از اتاق‌ها مجهز به آشپزخانه کامل هستند که با توجه به مدت اقامت‌تان می‌توانید سراغ آنها بروید. برای اقامت در این مهمانخانه باید شبی ۱۰۰دلار بپردازید.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
مجهز و ارزان
هتل کازوی یکی از گزینه‌های مناسب برای کسانی است که طالب امکانات بیشتر و قیمت ارزان‌تر هستند. مهمانان این هتل از صبحانه رایگان و اتاق‌های مجهز به تلویزیون و دستگاه تهویه مناسب بهره می‌‎برند. چای‌ساز و قهوه‌ساز، دوش و دو ساعت اینترنت رایگان در هر 24 ساعت از دیگر امکانات هتل است. این هتل ‌ نزدیک مراکز خرید، فروشگاه‌ها و کافه‌ها قرار دارد و شما به آسانی می‌توانید خودتان را به قلب تپنده ملبورن برسانید. برای اقامت در این هتل سه ستاره باید شبی 70 دلار بپردازید.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
72 ساعت در پایتخت فرهنگی استرالیا

در زبان عامیانه این شهر را ملبورن شگفت‌آور می‌نامند؛ دومین شهر استرالیا که یک کلانشهر مدرن غرق در تاریخ به شمار می‌رود. ملبورن در سواحل رودخانه یارا و در نزدیکی بندر خلیج فیلیپ واقع شده است. ثروت عظیم این شهر مدیون معادن طلا و موقعیت مناسبش است. ملبورن بیش از هر شهر دیگری در استرالیا نمونه‌های معماری ویکتوریایی را در دل خود جای داده است. ملبورن شهری برای تمام فصول است.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
روز اول
لذت معماری
بخش اعظم لذت بازدید از ملبورن مربوط به کشف هنر معماری این شهر است. در این شهر می‌توانید پیوند زیبای معماری مدرن و سنتی را در کنار یکدیگر ببینید.

میدان فدراسیون
میدان فدراسیون گرچه بیش از ۱۰۰ سال تاریخ را در دل خود جای داده‌ است، اما در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد. وقتی از این میدان صحبت به میان می‌آید مردم ملبورن به دو دسته تقسیم می‌شوند: کسانی که عاشق این میدان هستند و کسانی که از آن متنفرند. با این وجود میدان فدراسیون نقطه آغاز خوبی برای گردش در شهر به شمار می‌رود. طراحی شگفت‌انگیز فضای باز و بسته در کنار ساختمان‌هایی با معماری ویکتوریایی این منطقه را مجزا کرده است.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
گالری ملی ویکتوریا
قدیمی‌ترین گالری هنر عمومی در استرالیا گالری ملی ویکتوریاست که بیش از 68 هزار اثر هنری را در دو بخش شهر به خود اختصاص داده. این مجموعه بین‌المللی که در ساختمان سنت کیلدا رود قرار گرفته به طور رسمی در سال 1968 افتتاح شد، اما در سال 2003 بازسازی گسترده‌ای در آن انجام شد. در این بازسازی امکان دراز کشیدن بازدیدکنندگان و خیره شدن به سقف شیشه‌ای رنگارنگ هم به مجموعه اضافه شد که از جذابیت‌های این مجموعه است.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
برج یوریکا
برج یوریکا یکی از برج‌های مشهور ملبورن است؛ برجی که ۲۹۷.۳ متر ارتفاع دارد و کار ساخت آن در سال ۲۰۰۲ آغاز و در سال ۲۰۰۶ پایان یافت. این برج در زمان افتتاح با احتساب طبقات بالایی‌اش بلندترین برج مسکونی جهان نامیده شد اما در سال ۲۰۱۳ توانست مقام ۱۴ را از آن خود کند. طبقه ۸۸ برج نمای شگفت‌انگیزی از شهر و منطقه را پیش روی چشمان‌تان قرار می‌دهد. اگر شجاع هستید و ترس از ارتفاع ندارید می‎‌توانید در بخش مکعب شیشه‌ای قدم بزنید.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
روز دوم
طبیعت گردی
ملبورن با باغ‌ها، پارک‌ها و رودخانه‌های زیبایش یک مقصد ایده‌آل برای کسانی است که از تماشای طبیعت سیر نمی‌شوند.

باغ سلطنتی
یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری در بخش مرکزی سرسبز شهر و شمال دریاچه یارا باغ گیاه‌شناسی سلطنتی است. این باغ در سال 1846 تاسیس شد و یکی از بهترین باغ‌های گیاه‌شناسی دنیا به شمار می‌رود. این باغ 40 هکتار مساحت دارد و بیش از 50 هزار گیاه را در خود جای داده است. سالانه 1.5 میلیون نفر از این باغ بازدید می‌کنند. برای تشویق نسل جوان به باغبانی تورهای ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
باغ وحش ملبورن
قدمت باغ وحش ۲۲ هکتاری ملبورن به سال ۱۸۶۲ بر می‌گردد. بیش از ۳۲۰ گونه از حیوانات در بهترین شرایط و امکانات در این مکان نگهداری می‌شوند. منطقه مربوط به فیل‌های آسیایی برای فراهم کردن شرایط مناسب زندگی برای این حیوانات برنده جایزه شده است. اگر دوست دارید به کنسرت موسیقی گرگ‌ها بروید، صدای خرو پف ببرهای وحشی را بشنوید و از تماشای میش‌های بازیگوش لذت ببرید باید به این باغ‌وحش سری بزنید.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
قایق‌سواری
قایق‌سواری در رودخانه یارا و تماشای منظره‌های زیبای اطراف آن یکی از لذت‌های سفرتان خواهد بود. در بخش شمالی رودخانه می‌توانید شرکت‌های مختلفی را پیدا کنید که کشتی و قایق در اختیارتان می‌گذارند. یک مسیر اصلی برای بازدید از رودخانه شامل بیرونگ مار می‌شود که به معنای رودخانه مه و سایه است.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
روز سوم
هنر و فرهنگ
ورزش جزو جدایی‌ناپذیر زندگی مردم ملبورن است. از سوی دیگر موزه‌ها و گالری‌های هنری بسیاری در این شهر وجود دارد که باید از آنها دیدن کنید.
زمین کریکت ملبورن
زمین كریكت ملبورن با ظرفیت 100 هزار نفر و تاریخی که به سال 1853 بر‌می‌گردد، یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های جهان به شمار می‌رود. این ورزشگاه در سال 1956 به‌عنوان ورزشگاه اصلی برای بازی‌های المپیک مورد استفاده قرار گرفت. این ورزشگاه خانه فوتبال استرالیا هم شناخته می‌شود. تورهای 75 دقیقه‌ای برای علاقه‌مندان به ورزش در این استادیوم برقرار است. شما همچنین می‌توانید گالری ورزش استرالیا و موزه المپیک را هم ببینید.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
مرکز هنرهای ملبورن
در نزدیکی رودخانه یارا اگر چند قدمی در خیابان فلیندرز بزنید جاذبه‌های فرهنگی زیادی برای کاوش پیدا خواهید کرد. در این خیابان انواع کافه‌های فضای باز، رستوران‌ها و بازار صنایع دستی را پیدا خواهید کرد. اگر دوست دارید زندگی روزمره مردم ملبورن را تجربه کنید یا در کافه‌‎های ملبورن خستگی در کنید و برای دوستان‌تان سوغاتی بخرید، باید حتما سری به این منطقه بزنید. مرکز هنرهای ملبورن هم که مکان برگزاری کنسرت‌ها و تئاترهای معروف شهر به شمار می‌رود در همین محدوده قرار دارد.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
موزه ملبورن و ساختمان نمایشگاه سلطنتی
موزه ملبورن با باغ‌ها و پارک‌های زیبایی احاطه شده است. ساختمان موزه ملبورن ساختمان مدرنی است که از ابتدا با هدف نمایش فرهنگ و هنر ساخته شد. این موزه مجموعه‌ متنوعی را در دل خود جای داده است که از بین آنها می‌توان به مرکز بوم‌شناسی موزه کودکان و گالری صنایع دستی اشاره کرد. در مجاورت موزه ملبورن ساختمان نمایشگاه سلطنتی قرار دارد که در سال 1880 ساخته شده‌ است. بازدید از فضای داخلی ساختمان برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست‌ اما تماشای ساختمان آن خالی از لطف نیست.
«ملبورن» و جاذبه هایش شگفت زده تان می کند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقد قشنگه ،عکساش عالیه مخصوصا زرافه

    • بدون نام

      ايشالا سر برج كه حقوقم را دادند با اهل و عيال ميريم يه سر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج